Holley käy rikkaalla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bazi89, 1.4.2020.

  1. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Eli ongelma on seuraavanlainen:
    Ford 302 moottori, vakio.
    Kaasarina holley 1850-9, vakio suuttimilla.
    On ollut toimiva yhdistelmä, mutta talven jäljiltä laitoin kaasariin korjaussarjan, alipainekalvon, imusarjan lämpötiivisteen ja uudet sytytystulpat.
    Kaasari kävi ultraäänipesurissa ja kaikki laitoin mielestäni takaisin omille paikoilleen, mutta käyntiin lähtiessä käy mielestäni rikkaalla.
    Ei käy yhtään tyhjäkäyntiä ja kaasuteltaessa jonkun verran röpöttää.
    Tulpat märät ja savua tulee tulpan reiästä kun ottaa tulpan pois käynnistyksen jälkeen.
    Missähän voi vikaa olla?
    Purkasin nyt uudestaan kaasarin enkä mitään kummallista löytänyt.
    Hyvin vähän holleyn sielun maailmasta tiedän, kuuluuko esim tuon alipainekalvon liikkua tuolla kaasuteltaessa? Nyt ei ainakaan liiku mihinkään suuntaan kone käynnissä.
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Katsoitko bensanpinnat kohdalleen?
     
  3. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Tässä kaasarissa ei ole säätöä niille.
    Neulaventtiilit kyllä vaihdoin kun tuli korjaussarjassa mukana, mutta luulisi että ne on pysynyt samassa.
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Joo mullakin on yks malli missä ne ei ulkopuolisesti säädettävät.
    Toisio uitettatti vähän Ilmastus aukosta.
    Tokeni muokkaamalla kohoa siten että pinta jää alemmas.
    Suositus taisi olla nurinpäin ja koho saman suuntaiseksi tason kanssa.
     
  5. abbe

    abbe 1st gear

    Minulla 289 jossa samanlainen (1850-12). Välillä käy nätisti ja tottelee säätöjä, välillä lämpimänä lorottaa raakaa bensaa tyhjäkäynnillä niin että kone tukehtuu. Oma veikkaus on, että neulaventtiili jumittaa. Korjaussarja odottaa postissa, toivottavasti sillä tokenee. (Auto on seissyt jenkkilän päässä kymmenkunta vuotta, ei tietty ihmekään jos kaasarin sisällä on junkkia.)
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

  7. abbe

    abbe 1st gear

    Tuosta 1850:stä on useita eri malleja. Esimerkiksi meikäläisen 1850-12:ssa ei ole ulkoista pinnansäätöruuvia eikä edes pinnantason tarkastustulppaa.
     
    440Mag tykkää tästä.
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ne on varmaan ensiasennusmalleja. Aftermarketti mallit taitaa olla kaikki säädöillä.
     
  9. abbe

    abbe 1st gear

    Voi olla, halpuutettu vähän väärästä kohtaa. Tuo omani on tullut Jasperin tekemän vaihtomoottorin mukana.
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    abbe tykkää tästä.
  11. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Tässä mallissa ei ole tosin bensapinnan säätöä, eikä tarkastuslasia.
    Voikohan tuo powervalve jotenki vuotaa heti uutena?
     
  12. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    On sekin mahdollista.
    Tulihan pv.n ja suutinrungon väliin tiiviste?
    Ne ei ulkoisella säädöllä olevat uimurit säädetään sitä neulaventtiiliin vastaavaa lisua taivuttamalla.
     
  13. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Kyllä tuli tiiviste sinne. Millään ei jaksaisi uskoa, että kohon "lisua" pitäisi säätää, koska on ennemmin toiminut hyvin. Tämä kaikki alkoi siis kun korjaussarjan laittoi. Jotenkin epäilen itseäni, että on tullut joku osa jollain lailla väärinpäin tai joku unohtunut jostain.
     
  14. Jora78

    Jora78 Gearhead

  15. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Ei tiputa mitään. Ei käy kyllä mitenkään, joku on varmasti mennyt nyt asennuksessa pieleen. Käykö nua bensakammioiden kohot keskenään toisiinsa ja onko niissä eroja? Jos olisi kohot vaihtaneet vahingossa paikkaa keskenään, tekisikö se tälläistä vikaa?
     
  16. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Netistä en mistään löytänyt kyseiselle kaasarille bensapinnan säätömittoja. Eikä korjaussarjassakaan ollut.
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sulla on vääränlainen suutinrungon tiiviste, joka ei tiivistä kiihdytyspumpulta tulevaa kanavaa, niin se imee sitä kautta pottoainetta koko ajan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. oz

    oz Gearhead

    Saattaa tuo uusi powervalve vuotaa läpi, Holleyn omat toimii mutta jossain pilipali korjaussarjan venttiilit vuotanut uutena.
     
  19. abbe

    abbe 1st gear

    Laitoin omaan 1850:iin uudet tiivisteet, neulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvon. Eka kasauksen jälkeen bensaa tuli ylivuotoputkesta kuin suihkulähteestä. Testasin puhaltamalla, etummainen neulaventtiili päästi ilmaa läpi vaikka käänsi purkin ylösalaisin. Purku ja kasaus - alkoi pitämään. Kaasari nippuun ja nyt toimii hyvin. Ilmeiseti neulaventtiilin välissä oli jotain töhkää. Kaasarin irrotuksen jälkeen huomasin, että kaasuttimen alaosassa olevassa alipainelähdössä oleva kumitulppa oli ravistunut hajalle ja vuosi ilmaa. Tämä aiheutti todennäköisesti tyhjäkäynti- ja käynnistymisongelmat.
     
    Muokattu: 5.4.2020

Kerro tästä muillekin!