ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No monenlaista sankaria on ja aina ei ole kyse tyhmyydestä vaan on ihan synnynnäinen kehitysvamma.

    Joku vuosi sitten jeeppiä myydessä soitti mieshenkilö ja kyseli jeepistä niitä näitä. Sanoin, että tule katsomaan, oli jotenkin nihkeää mutta sitten joku päivä tämä soitti, että mihin osoitteeseen ajaa.
    Kerroin ajo-ohjeet ja sieltä nuorehko mies saapui.
    Taas juteltiin niitä näitä ja vähän autoonkin liittyen, jutuissa oli vähän semmoista tohkeutta:"on se äijä auto, on se vaan komea, polttaako kumia, paljon on tehoa..."
    Sitten hinnasta tuli puhe, 2500€ taisi olla pyynti minulla. Kaveri sanoi, että 200€
    :eek:
    Hetken olin aika hämilläni, että mv nyt oikein tässä touhutaan.
    Melkeinpä hermostuin mutta hyvin asiallisesti sain sanottua, että ei se kyllä riitä, että hinta on 2500€, se 200€ voidaan tinkiä mutta vielä jää hintaa.
    No sitten alkoi homma aukeamaan, kun kaveri kysyi, onko se iso raha.
    Sanoin, että on ja kun pienen paikkakunnan hommista on kyse, niin tulipa mieleen erään henkilön kertomuksen sen kylän kehitysvammaisesta , jolla ei ole rahasta mitään käsitystä.
    Soitto sinne ja kysyin, että miten muuten ollaan Nnn Nnn kanssa tekemässä autokauppaa, mitä olet mieltä.
    Ja sain asiaan varmistuksen, että olen juuri kyseisen kehitysvammaisen kanssa tekemisissä ja kaupat tuskin onnistuu, kun holhouksen alaisesta henkilöstä on kyse.

    Nihkeys auton katsomiseenkin selvisi, kun hänellä kuulemma on rajoitettu ajo-oikeus tietylle alueelle ja tämä oli sen alueen ulkopuolella.

    Hyvin innokas automies sinällään mutta oli vaan näitä rajoitteita. Tuommoinen smalltalk ei vielä erityisemmin herättänyt epäilyä mutta sitten se rahan arvon käsittely toi esiin.

    Ei näitä voi tietää mutta niiden hullujen tarjousten tausta voi olla moninainen.
     
    Ässä., Seevu, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    toyopetillä mielenkiintoinen tarina. Mutta veikkaan että 99%:sti kyse ei ole kehitysvammasta sanan varsinaisessa merkityksessä, kun noita aivan älyttömiä tarjouksia tulee...
     
    viikinki75 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Liekköhän ollut sama joka tarjos mulle kesällä 6000€ vehkeestä 40€/kk osamaksukauppaa.
     
  4. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Eihän tuossa maksussa olis mennyt kuin 12,5 vuotta
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kerran olin myymässä 15k€ autoa ja tuli tekstiviesti "myytkö 6000€?". Vastasin että myyn, tule huomenna klo 16.30 Toivalan ST1... eipä kuulunut mitään.
     
    always bb, Peeaa, Artsi Bunker ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Joo, kerran oli ns. joppari auto eli vanha golf tullu vaihossa liikkeeseen. Mustalaiset tuli kattoon, tuli toisenkin ja vielä kolmannenkin kerran. Sanoin eka kerralla että 600€ se maksaa. Nämä kulmahousut mitään uskonu vaan pikkuhiljaa tarjousta nosti. Tällä viimesellä kerralla sanoi puhemies että jos mie vähän vielä nousen… Joo, nouse vaan siihen autoos, suksi vittuun ja älkääkä tulko ikinä enää takas. Sitten meikä pässi myi sen het vällein sillä 600€ äijälle jolla se on yhä edelleen yli kymmenen vuotta myöhemmin. Satun nääs asuun sen naapurikylässä ni nään aika ajoin vielä sen biilin.

    Tolla kansanryhmällä ja miksei muillakin vatipäillä on aika usein tapana tehdä kauppaa niin että ärsyttävät myyjää jolloin saattaa hermot mennä tai säikähtää ja myydä sitten liian halvalla.

    Kerran nääs vähemmistökansalainen kävi koeajolla ja laittoi öljyä syylärin korkista ja väitti että kansipahvi on männy tai kansi. Että puolilmasiks pitäs niille myyvä. Eivät tollot tienny että olin tutkinu auton hyvin ja ennen koeajoa ei öljyä ollu syylärissä. Turha koittaa, pässi voittaa.
     
    Catrik, Peeaa, Artsi Bunker ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Miks pitää edes tehdä kauppaa noitten "vähemmistökansalaisten" kanssa.Itse en myy heille mitään,enkä myöskään osta.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Minä en niiltä mitään ostais , mutta huomannu että jos jaksaa niitä hetken kuunnella , olen saanu niiltä autoista paremman hinnan kuin perus valkonaamoilta.
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin no, yksityiselämässähän jokainen saa päättää mitä tekee ja kenen kanssa mutta töissä ei voinu sanoa että myyn vain valkoihoisille syntyperäisille Suomen kansalaisille joilla on riittävästi älyä ja sivistystä että tulee toimeen ja jaksaa niitä katella.

    Ja semmosen homman huomasin että mitään ei kannata ostaa eikä vaihtaa niiltä. Niin hyviä ja viisaita myyjiä ei ollukaan missään talossa missä olin eikä niin paljon kokemusta että oltas ikinä voitettu eikä päästy edes omillemme. Aina hävittiin. Myynti oli ainoa jota kannatti tehdä jos hermot kesti.

    Ja jotkut on tosi kohteliaita ja asiallisiakin. Ykskin osti opelin ja ajo sillä vuosi myöhemmin pihaan. Ihmettelin niin sanoi että kone siitä kilahti ja laitatti sen. Siitä tuli niin kallis että jäi ajoautoksi kun ei enää ollu mitään kaupallista näkymää.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    No kun tähän päästiin niin kerron mitä mulle sattui ravimiesten kanssa vuosia sitten.

    Camarolla liikenteessä ja kurvasin paikallisen Länsi Vantaalaisen R-kioskin eteen parkkiruutuun.
    Vieressä olikin Mersu poikittain ruutujen päällä ja romaani mies porukka tupakalla,ja kömmin ulos Camarosta.
    Dialogi meni näin jonka Allan aloitti:

    -Kaveriiiii,sul on komee Corvetteeeeee.

    -Tämä ei ole Corvette vaan Camaro.

    -Mitä maksaa Camarooooo.

    -Sulla ei ole ikinä niin paljon rahaa että voisit tämän ostaa.

    -Kaveriiiii,älä rupee keuliiiiii.

    Ei syntynyt kauppoja,eikä kahakkaa.
     
    Muokattu: 24.11.2021
    kad_boost, always bb, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo ite oon ottanu kyllä saman linjan. Ennen saa tulla Kuusakosken miehet auton hakemaan.
     
  12. aircool

    aircool 3rd gear

    Joskus takavuosina oltiin perheen kanssa vuokratulla matkailuautolla reissussa. Se auto oli siellä liikkeessä myös myynnissä ja se myyntilappu oli autossa mukana. Leirintäalueella mannet tuli kyselemään paljonko auto maksaa? Otin ovilokerosta sen lapun niiden naaman eteen ja sanoin että tässä lukee 43tonnia.Onpa kallis sano manne ja lähti menemään. Tuskaili vielä kun on niin kuuma keli. Olis mullakin kuuma jos ois villaslipoveri päällä helteellä.
     
  13. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Aatulta jäi hommat kesken sano äiti vainaakin.
     
    Ässä., Zejk1, kad_boost ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Poistin kirjoitukseni ja mielipiteeni sekä kokemukseni Valtosta ja hänen kaveristaan Kyöstistä viime kesältä nopsaan puolipakosta koska käsitin tietysti valkolaisena varmaan heidät väärin kun tien tukkivat juttutuokiollaan...töistä varmaankin... eikä päälleajamisen yritykset äänimerkin annosta tai tappeluun haastaminenkaan kunnianloukkauksesta liikaa ollut kun tyhmä töötötin herroja häiriten tärkeässä tuokiossa eli toki olisi pitänyt pyytää anteeksi suurinpiirtein lehdessä koska huomautettavaa tuli välittömästi täältä "lukijataholta" koska mielipidehän saa toki suomessa olla vapaa kunhan on oikeanlainen..

    Nykyään N sanaakaan mustalaisten kera ei saa Tähti-Eskokaan sanoa vaikka hänellä lie pikkasen isommat ikkunat mistä maailmaa katsella ja muutakin elämää kuin joutavanpäiväisen asian vatvominen jos joku reppana ottaa itseensä hakien huomiota ja suomestahan saa koska tämä varsinainen nukkekoti on jossa täti saa olla setä tai jotain siitä väliltäkin valtion maksaessa viulut hoidosta ellei kelpaa se kolmas sukupuolikaan niin miten neljäs ,olla vaikka My Little Pony tms.

    Töitä ei tarvitse tehdä jos se satuttaa henkisesti tai pitää herätä aamusta ja paska palkkakin,sama juttu armeijaan menon suhteen.
    Tänne vaan kaikki maailmalta,pöytä on katettu ja loppu verorahat jaetaan ulkomaisten hakijoiden kesken kunhan ei tarvi omille antaa,ainakaan valkonaamoille.

    Lerssi sen sanoi,en minä,mutta lopullinen ratkaisu jäi kesken tältäosin,historiaa toki vaan tulkiten ja mikäli Aatu ei olisi NL hyökännyt niin tätäkään ongelmaa ei olisi vai onko jonkun mielestä maailma nyt hyvä ja ongelmaton paikka kun ne hyvikset voitti?
     
    Muokattu: 25.11.2021
    Zejk1 tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    Romaani on samanlainen kuin saksalainen,sillä se mittaa heti onko vastapuoli samanarvoinen tai ylempi itseänsä.
    Jos se kokee että näin on,niin ovat hyvin kohteliaita ja asiallisia,kunhan ovat vaan aikaihmisiä.
    Ei tästä ole pitkää aikaa kun nuorehko romaanimies mua herroitteli pummatessaan tupakkaa.Heidän tapoihin kuuluu kunnioittaa vanhempaa ihmistä.
    En tietenkään antanut,ja valitteli poistuessaan että Kelan rahnat eivät ole vielä tulleet tilille.
     
    Muokattu: 24.11.2021
    Seevu tykkää tästä.
  16. always bb

    always bb Gearhead

    Olen kuullut monelta vanhemmalta ihmiseltä saman ☠
     
    Zejk1 tykkää tästä.
  17. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Näillä kulmilla romanit on laittanut lapsen soittelemaan jos auto on vaikka torissa myynnissä. Paria katiskaa kun olen myynyt, niin selvästi semmonen ala-asteikäinen tyttö alko kyselemään autosta, eikä kertonut nimeään. Kuitenkin puheesta kuuli että romanitaustaa on.
     
  18. virta

    virta Gearhead

    Väitän että nyt saat paremmin, varsinkin jos on katsastettu.Kun myin tuollaista pikkupösöä puhelin soi koko ajan.Enpä sitten tiedä onko katalysaattorien keräilijät vai romutuspalkkioilla keräilty kaikki halvat kipot pian pois ja alkaa pulaa olemaan.Hintakin mielestäni parempi kuin pari vuotta sitten jolloin kiinnostus laimeaa.

     
  19. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kaveri tossa viime viikolla sai katsastamattoman, pikkuvikasen vitosbemarin myytyä, tonnia pyys.
    Oli kuulemma kaiken maailman epämääräsiä kyselly puhelimessa typeriä ja joku tullu kattomaan ja auton alle kurkattua painunu mäkeen, tarvikekatti kun sattuu olemaan.
    Olinpas sattumoisin paikalla kun seuraava ostaja tuli käymään kattomaan ja aiettä oli hyvä ku olin paikalla, sen verta mielenkiintonen tapaus.

    Hieman oli ontuvaa suomen kieltä tekstiviesteissä, nooh kunhan ei manneja sitte... Pihaan pöllähti kokomusta seiskabemari, kaks aika karskin olosta ehkä reilu viiskymppistä ukkoo nousee autosta. Virolaisia aksentin perusteella. Siististi mustiin pukeutuneita mutta pärstävärkit kertoivat ehkä kovemmista oloista. Toinen ukko teki kaiken puhumisen ja ihan mielettömän ystävälliseen ja kohteliaaseen sävyyn, mutta yllättävän rauhallisesti. Toinen heppu (ehkä hieman albanialaisen olonen, tatskoja rystysistä korviin asti) napotti koko ajan autonsa vieressä ja poltti varmaan puol askia puolituntisen aikana eikä sanonu vissiin sanan sanaa.
    Se puheliaampi kaveri kyseli viat nopeasti, lätki tuomansa tarrakilvet kiinni ja pyysi koeajoa. Törkkäs tuhottoman paksun lompsan mun kaverin käteen "panttina". Kävi parin minsan koeajolla ja totes että parempi ku oletti. Todettiin että joo ei tunnu yli 300tkm missään, virolainen ukko totes hiljaa että harmi kun ei tuu kestämään... Häh?
    Eipä siinä sitten, kaivo lompakosta viisi siloista 200€ seteliä ja löi kouraan ja ruvettiin tekemään omistajanvaihdosta. Ei mistään vängänny, neuvotellu tai kyselly mitään.
    Takakonttiin nojaillen omistaja vaihtu suoraan trafin varmenteilla, ei menny kyllä kyseisen hlön nimiin. Ottivat kesärenkaat mukaan muttei mitään varaosia halunnu, ei mitään. Saatiin vielä sekalaiset öljypönikät ja ruuvarit kerätä takaronkista. Ja kättä päälle.
    Ukko nyökkäs toiselle ja lähtivät vauhdilla menee.

    Virolaisia gangstereita mitä lie. Leikisti tai oikeesti mutta ihan ku suoraan jostai mafiafilmistä. Käytiin jälkeenpäin kaupan kautta ja oli ihan oikeita seteleitä.
     
    kotr, esmi, Catrik ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Toinen lähti pihalta perjantaina.
    Ei ollut kuitenkaan alkuperäinen tarjouksen tehnyt heppu, vaan toinen henkilö, joka toi sovitun tiukan hinnan mukaisen rahanipun ja ajoi auton pois.
    Toinen odottelee edelleen pirkanmaalaista korjaamoyrittäjää, joka hiukan yli kuukausi sitten lupasi varmat kaupat renkaita potkimatta...
     
    Peeaa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!