ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Minulle on nyt useampana päivänä tullut soittoja ympäri Suomea autosta, joka on mukamas minulla myynnissä.
    Auto oli kyllä myynnissä, mutta useampi kuukausi sitten jo myyty pois. Tämän aamuiselta soittajalta kysyin, että mistä ihmeestä se on ilmoituksen löytänyt, niin kuulemma jostain classic cars-lehdestä.
    Google ei kertonut mitään tuommoisesta lehdestä. Onkohan nyt joku semmoinen juttu tässä, että joku lehti on ottanut nettiautosta ilmoituksia suoraan omaan myyntipalstaansa, että saa myyntipalstaansa suuremmaksi?
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mulle kävi muutama vuosi sitten vastaavasti: Mulla oli chevy2 nettiautossa myytävänä, josta sovittiin kaupat muutamassa päivässä. Auto oli jo myyty kun classic cars lehdestä soitettiin että voiko ilmoituksen laittaa lehteen. Sanoin että ei voi kun auto on jo myyty. Kummasti vaan oli seuraavassa lehdessä myynti-ilmoitus josta seurasi kymmenkunta kyselyä vaikka auto oli jo myyty ajat sitten.
     
  3. Crash_

    Crash_ 3rd gear

  4. Jukka85

    Jukka85 3rd gear

    Joo noi taitaa napsia tuolta nettiautosta noita ilmoituksia ja ihan kyselemättä tuonne lehtee. Nimittäin omiakin rotteloita tuolta lehdestä bongannu vaikka en oo siellä mielestäni ilmottanukkaan...vaikka ei tuo minua nyt haittaa jos tuon avulla nuita romuja saa aina vähennettyä
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yhden auton myin juuri noin, oli ensin nettiautossa, missä ilmoitus vanheni. Kuukautta paria myöhemmin tuli soitto kun oli kundi nähnyt rojektin lehdessä myynnissä, tuli katsomaan ja lastattiin kyytiin.
     
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Luulisin kuitenkin, että suurin osa toteutumattomista vaihdoista ei kuitenkaan johdu viestin perille saapumattomuudesta. Aika paljon nettiautossa on autoja joiden chatissa on näitä "vaihto id 555555" ja vastaus "miten ajattelit". Ja siihen ne jää, kun vaihdokin tarjoajissa on paljon haaveilijoita, joille kelpaa vain myyjän auto+myyjältä käteistä. Harvemminhan se käy, jos myyjä haluaa omansa pois ja katsella sitten uutta kun on vanhva myyty.
     
  7. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    mie oon nyt huomannu vähän sellasta, et ei välttämättä tuu sähköpostiin ilmoitusta siitä et joku on kysyny miulta jotain.

    viikon sisään näin on käynyt kaksi kertaa. joistain kysymyksistä ilmoitus kuitenkin tulee.
     
  8. Korson Welles

    Korson Welles 1st gear

    Turhimmat / säälittävimmät autiokauppiaat:
    Ostaja, joka ei osaa soittaa.
    Myyjä, joka ei tiedä autonsa hintaa.

    Itse en edes ala kysellä peliä, jonka ilmoitukseen ei ole keksitty edes hintaa. En myöskään myyjänä vastaile tekstiviestikyselyihin, joku täsmentävä tahi ilmoituksessa olevia tietoja täydentävä eemelikysely menee nippa nappa, kunhan se ei ole tyyliä "mikä on sun viimeinen tiukka hinta?" Tosiostaja soittaa AINA! Ja tingintä tapahtuu tontilla. Piste.
     
  9. T5

    T5 Gearhead

    Mahdollisesti. Ei ainakaan tuolta nettisivuilta löytynyt myynnistä autoa.
    Tässähän alkaa jo toivomaan, että ainakin yksi ostaja soittelisi, niin pääsisin kunnolla utelemaan lehden nimen jotta pääsen soittelemaan lehden aspaan.
     
  10. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Auto kauppa on muuttunut kymmnenessä vuodessa todella paljon, ennen sähköposti oli ihan huuhaa kyselijöitä varten... Tuntuu että varsinkin tämän kesän aikana sähköpostilla on tullut tehtyä kauppoja enemmän kuin puhelimessa tai tontilla! Uskoisi että tulee vielä lisääntymään reilusti, joten varma häviäjä on se "kauppias" joka ei posteihin vastaa! En oikein kyllä ymmärrä miksi asaillisiin kyselyihin ei vastata, aikaahan se tosin vie sen pari minuuttia, tosin sekin mahdollista tehdä silloin kun ei muuta hommaa ole...
     
  11. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Olen samaa mieltä. Itse vältän puhelimen käyttöä pikkuasioissa koska en ole niin sosiaalinen että lämpimikseni juttelen tuntemattomien kanssa, kännylaskut tulee muutenkin 4 kk välein. Jos soitat siellä voi olla joku jes jes mies jolta tulee ensimmäinen kymmenen minuuttia tarinaa rapuloista ja perspanoista alkaen. Toisena äärilaitana selkeää puhetta ei tule, örähtelyä ja hiljaisuutta ja muminaa ja loppupelissä itse asiasta ei saa kysymälläkään selvää. Molempia on sattunut vastaan eikä edes kovin harvoin.
    Jos tosissaan aletaan kauppoja tekemään niin siinä vaiheessa jo soitellaan mutta jos ei selkeään kysymykseen, edes käyntikuntoisuuteen saa sähköpostilla kyllä/ei vastausta vaan tulee numero ja soittopyyntö niin tuntuu että on vaan kovasti juttuseuraa kaipaava myyjä.
     
  12. menu*

    menu* Gearhead

    Ihmisten ulosanti vaihtelee. Itse möin alkukesästä auton herralle jonka ensikontakti oli pelkistetty viesti "1450" ei mitään muuta. No, ymmärsin kuitenkin mistä on kyse ja ihan fiksunoloinen heppu sieltä ilmestyi seuraavana päivänä autokaupoille.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Onhan se osittain vielä yksityisten välisessä kaupankäynnissä, että tosiostaja soittaa ennemmin tai myöhemmin. Mutta kannattaa ottaa kuitenkin huomioon, että sähköpostilla jatkossakaan myy mitään jos ottaa heti sen asenteen, että "eihän tuo sähköpostikyselijä mitään ole ostamassa, haistatanpa pitkät".

    Olisihan se nyt melko ankeaa, jos meilläkin töissä kaikki hankinnat suoritettaisiin puhelimella. Paperisesta LVI-katalogista tihrustaisit tarvikekoodeja ja luettelisit sen parin A4:sen mittaisen tilauksen yksitellen puhelimessa.
     
  14. GULF

    GULF Gearhead

    Parikin asiallista tapausta ollut lähipäivinä...

    Ensimmäinen kävi toteamassa auton hyväksi joskin oli pois rekisteristä kuolintapauksen ja seisonnan vuoksi. Rekisteröintikatsastus oli suoritettu eli vain kilvet hakematta. Ostaja soitteli vielä perjantaina jolloin sovin
    että auto myydään kilvet päissä. Lupasi hakea launtaina. Jäi kysymättä minkä viikon...

    Sama auto tapaus eilen... Jantteri pyysi tilinumeron maksua varten ja lupasi soittaa eilen 4 jälkeen kun pääsee töistä koska hakee auton.
    Yllättävää ettei jannusta kuulunut sen jälkeen mitään...

    Taidan tästä lähtien tehdä kauppaa vain kuusankosken tai stenan kanssa.
     
  15. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    no joo.mutta usein tuo sähköposti homma/nettiauton yv on sellasta,ettei ekan tai tokan viestin jälkeen kuulu mitään.jos itse tarjotaan vaihdossa vaikka hinnottelematonta autoa ni kyllähän kysyttäessä PITÄÄ pystyä kertomaan,miten oli ajatellut homman hoitaa!

    ja miekin kyllä vastaan noihin kysymyksiin mutten laita kun hölmöiöät esille.jos tarjoaa jotain summaa nisilloin on suotavaa tulla myös ostamaan.
    tuolla nettiautossa joku rikhard jotain tarjoaa ainakin joka vitun mersuun(on ollu pari myynnissä)noin puoplet pyynnistä.taitaa olla kova hinku autolle,kun tarjoaa samanlailla 500e kuin 5000e vehkeisiin.
     
  16. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Itelläni olis ainakin jääny monta autoo myymättä, jos en vastais sähkoposteihin, mutta kukin tavallaan. Kai se on myos tosimyyjä, joka osaa vastata muuhunkin, ku puhelimeen?
     
  17. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Annoin auton koeajoon vähäksi aikaa "puolitutulle" kun oli siitä kiinnostunut.
    Jotain riipustettiin paperille ja sovittiin, että kaupat voi tehdä koska vaan ja hinta voidaan sorvata kohdilleen...
    No, viikkoa ennen kun piti auto tuoda pois niin kaveri alkaa tinkaamaan tiukkaa hintaa. Pyyntihinnan vs. sen ja sen "asiantuntija"kavereiden mukaan auton arvon erotus ~20% ja siitä sitten väännetään. Lopulta suostun kaverin tarjoukseen eli alennan pyyntihintaa tuon ~20%.
    Viikkoon ei kuulu mitään, sitten auto tuodaan illalla about ysin maissa pois. Muutama sana vaihdetaan ja katon auton päällisin puolin olevan ok, no ainakin kuskin penkistä saatu rikottua verhoilu.
    "Joo, ihan kiva, mutta VAIMO ei anna ostaa tuollaista" wtf?
    "Joo, milläs maksuajalla mä saisin tuon ja voiskos vielä jatkaa lainaa?" wtf?
    Ai ei vai, kiitti moi.
    "Ai niin, satunnaisesti tuossa palaa joku Service Engine Soon -valo" ...
    No, aamulla siirrän autoa niin komeastihan se palaa ses, jatkuvasti. Kolme vikakoodia.
    Ties miten kauan palanut ja ajettu vain, tuli tuhannen kilometriä laina-aikana mittariin.
    Viat korjattavissa eikä pahoja, mutta silti. Eikä edes ilmoittanut, että nyt tässä tuli tällaista, mitäs tehdään, onko paha juttu..
    Nyt sitten keskustellaan, onko auto siinä kunnossa kun lainatessa ja mitä maksaa.. no, oma vikahan tämä on kun suostuin moiseen järjestelyyn.

    Mutta en ymmärrä salolaista, taisi hakea vain ilmaista ajoaikaa ilman aikomustakaan ostaa.
    Miksi tinkiä tiukka hinta?
    Kumminkin yrittäjä eikä varmasti parista tonnista kiinni, saa vaikka pankista jos ei vaimo anna.

    Vittu noita hinureita... :mad:
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eipä oo omalle kohdalle ny mitenkään erityisen kummallisia ostajia sattunu, mut mitä ny on furyn takapuskuri ja valot myynnissä, ni kyl mua vähän ihmetyttää et kovasti ensin kysellään ja pari on jopa romuista soittanutkin ja uhannut ostaa, mut sen jälkeen ei ookaan paljoa kuulunut.

    Vai oonko mä jotenki ihmeellinen, ku tuolla myyntipalstalla ois varmaan päivittäin myytävänä jotain minkä haluis ostaa, mut ku tiedän ettei oo rahaa, ni en jaksa / kehtaa itelleni tsättikaveria sitä kautta hakea? :odroll:
     
  19. GULF

    GULF Gearhead

    No nyt löytyi reilu ostaja...

    Soitti ja kyseli autosta. Oli kiinnostunut ja sovittiin näyttö
    huomiseksi...

    10 minuuttia tämän jälkeen soitti ettei auto kiinnosta. :rotfl:

    Olis vituttanu odotella huomenna katsojaa turhaan... 10+ jätkälle...

    Nyt tarttis vaan saada tämä nauru loppumaan :rotfl:
     
  20. bogge

    bogge 3rd gear

    Melkein kuukauden ollut nettiautossa myynnissä. Hiljaista ollut. Ja sitten samana päivänä kolme soittoa, että ostaa auton jos kuvauksen mukainen. Eka tontille saapunut ei edes koeajanut, ei tinkinyt, vaan latoi taalerit kouraan ja lähti kohti auringon laskua perävalotakuulla...Nyt pitää jemmata rahoja vähän aikaa pankissa: tuli luvattua avokkaalle että tonttia ei heti täytetä uudella malmikasalla.
     

Kerro tästä muillekin!