Kokemus B-sarjan moottorin öljyvuodoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja piukke, 30.10.2014.

  1. piukke

    piukke 3rd gear

    Moni MGB tuppaa jättämään merkit pysäköinnistä - laveita öljyläikkiä.

    Ensimmäisen moottorikorjaukseni yhteydessä jo pari vuosikymmetä sitten koetin liimata käikki tiivisteet huolella toivossa, että öljyvuodot loppuisivat. Pettymys: yhä lammikot tallin lattialla. Seuraavan remontin yhteydessä entisöin alkuperäisen PCV kampikammion tuuletuksen eli sienimäisen härdelin imusarjan päälle. Iloinen yllätys, öljyläikät loppuivat! PCV systeemi siis näyttää muodostavan sen verran alipainetta, että öljyn tunkeminen ulos vähenee dramaattisesti.

    Jos kellä vastaavia kokemuksia, vahvistakaa pls. Vai onnistuiko moottorin kokoamiseni 2. kerralla vaan paremmin...?
     
    Muokattu: 8.11.2019

Kerro tästä muillekin!