Koko harrastuksen tulevaisuus...huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 15.12.2018.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Harrastuksen tulevaisuus on erittäin huono,koska edes harrastajat,tai vähintään virtuaaliharrastelijat eivät osaa harrastaa...kusessa ollaan:rotfl::poff:
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    penkkiurheilijoita jos ne ei pelaa itse mitenkään?

    alle sadan viestin syndrooma osa 33

    toi on sitä kuplassa elämistä just. En muista oliko kierroksia ihan 2.2 mutta taatusti alle 3! Myös ajettavuuttaa on kehuttu. Myös lueskellut joskus ratin kierroksia millon mistäkin. On omassa bonnevillessäkin nippanappa 3.

    Ei se kaikille sovi, että ne parjatut ja surkeimmat etuvetoset on oikeesti niitä parhaimpia ajaa ja pärjää euroillekin täysin vertailussa siinä puolessa. Myös tässä aliarvioitu neon on hyvä ajaa ja omaa tunnokkaan ohjauksen kuten myös voyager.
     
    Pentastar93 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täällä raati päättää onko ne sun harrastuksia oikeesti.
     
    Jussi289 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä se vaan taitaa olla niin että ns tavan tallaajan silmissä ne etuveto-Bonnet, Vanit ja Saratogat on vaan tavallisia ajoneuvojen keski-iän ylittäneitä autoja siinä kun vanhat Carinat ja Passatitkin... Eli vaikka niillä kuinka ajelisi vuoden ympäri vaikka satkun vuoteen, ei se vaikuta harrasteen näkyvyyteen koska eivät pahemmin erotu liikenteessä kuin toisille harrastajille.

    60-lukulaisen huomaa jo muutkin, se nähtiin taas kun pesueen kanssa ajeltiin jouluaatto Dartilla, jalankulkijat töllistelee kummallista näkyä ja satunnainen vastaantulevan auton kuski näyttää peukkua.
     
    Sounderi tykkää tästä.
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Taas tuli melkoista scheissea, esimerkkinä vakio Camarossa/Firebirdissä on 3 kierrosta kierroksia ratissa laidasta laitaan, mikä on jo nopea ohjaus ja ws6 alustapaketin simpukassa on 2,5 kierrosta joka on hyvin formulamainen ohjaus.
    Aivan turha selittää että jossain pula-ajan haavi mallisessa 4d jenkissä olisi formulatyyppinen ohjaus.
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Allparin mukaan 16:1 välityksellä kierroksia 2,6, eli siitä laskien renkaat kääntyisivät vain 58,5 astetta.
    Saatavilla on ollut myös 14:1 välitys, jolloin kierroksia olisi laskennallisesti 2,275 samalla kääntökulmalla.
    https://www.allpar.com/model/acclaim.html
     
    Pentastar93 ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Minkä ikänen camaro? Väitinkö että ne olis paskoja ajaa? Kierrokset ei kaikkea kerro.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei se silti niiden harrastamista poista. Ja tuntuu, että toisille harrastajille ne isoin syöpä onkin kun ne ei ole kunnon autoja, tarpeeksi vanhoja tai tarpeeksi sitä ja tätä :D
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eihän siinä mitään, saahan niitä harrastaa ihan vapaasti, harrastaahan jotkut itävehkeitäkin ja ne vasta kuraa onkin :D Ei vaan kannata ihmetellä jos ne ei nauti kaikkien kanssaharrastajien suurta arvostusta...
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Niitä taitaa olla muutamakin, ja alle 2,5 kierrosta ainakin nopein. Erittäin ikäviä ajaa vähän totuttelematta, on jo turhan nopeita.
    Joten tietämättä totuutta, voisin kans epäillä sitä 2,2 kierrosta väitettä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo mulle on ihan sama mitä ajatellaan ja arvostaako kukaan yleisestikään mistään elämässä. Itelle on yritetty elämää elää.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onneks telkkarista tulee melkein 24/7 jotain turhaa jenkkirakennus-kauniita ja rohkeita jollon tonkin ryhmän ihmiset voivat harrastaa 60- luvun muskeliautoja...
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. Aslak

    Aslak Gearhead

    Eihän vaan menny kirjoittajat sekaisin? o_O Onneksi sentään Pentastar(isi) kävi kuitenkin tykkäämässä :D
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tommoset faktat saattaa pilata hyvän väittelyn joka perustuu muistikuviin ja arvioihin..!
     
    Inlinee, MudMax, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. spinout

    spinout Gearhead

    Ei se mikään syöpä oo, ne vaan menee ohi niin kuin kärpänen pörrää. Ei haittaa. Meneekö sul itse ohi pörräten nämä autot, mitkä toisille harrastajille tuntuu olevan kunnon autoja, tarpeeksi vanhoja tai tarpeeksi sitä ja tätä? Jos menee, niin mielestäni elämä on liian lyhyt ne hukattavaksi siihen saakka kunnes petrolipäiden päät katkaistaan ja petroolit suihkuu suonista, muiden liikkuessa sähkömodulissa..
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vielä kun kertos, miten vipuvarsien pituutta tietämättä ton voi noilla tiedoilla laskea...
     
    Pertti K tykkää tästä.
  17. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Siellä lukee jotta "overall ratio", joka ymmärtääkseni tarkoittaa koko ohjauslaitteiston välityssuhdetta vipuvarsineen.

    Mulla on yhden vanhemman auton manuaaleja joissa myös on kerrottu paitsi simpukan välityssuhde, niin myös koko järjestelmän välitysssuhde välillä ratti- etupyörät.

    Ja ihan vaikka prosenttilaskulla voi laskea ratin kierroksien määrän toisella välityssuhtella kun toisesta on lukemat tiedossa.
     
    Muokattu: 26.12.2018
    MudMax tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei mene. Ei siitä montaa kesää ole kun jonkun caprice miehen paatosta kuuntelin kun hain escortilla varaosia mun pihalla olevaan coupe devilleen.


    Välillä kalusto vaihtuu, välillä ajetaan vanhemmalla välillä uudemmalla. Amerikkalainen kuitenkin ollut ajossa ensimmäisestä ajokorttivuodesta lähtien joka vuosi.
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mahtavasti on keskusteulu rönsyillyt tässä joululomailun ja flunssan sairastelun aikana :D

    Tuolla aiemmin oli puhetta siitä, onko oikein ettei voi ostaa jenkkiä lainkaan jos ei ole varaa juuri siihen avomallin Hemi Challengeriin tai vastaavaan graalin maljaan ja siksi jää jenkkiautolu aloittamatta kokonaan. No sen linjauksen järkevyyshän riippuu täysin siitä, millä tavalla tämä kuvitteellinen kohdehenkilö on siitä olkoon nyt vaikka Challengerista kiinnostunut.

    Kaikkein suppeimmillaan kiinnostus voi olla sitä luokkaa, että se kohdistuu vain ja ainoastaan yhteen automalliin ilman, että henkilö on lajista muuten kiinnostunut tai että käsittäisi amerikkalaisten autojen tai ylipäätään vanhojen autojen päälle yhtään mitään. Tällaisia tapauksia varmasti on, että nähdään joku Fast and Furious tai vastaava leffa ja sitten pitää saada samanlainen remmiahdettu Charger jos lottovoitto napsahtaa kohdalle. Näitä miehiä ei Valiantit lohduta eikä heitä kiinnosta jenkkiautoilu otsikkotasolla laisinkaan. Nämä yleensä jäävät ainakin amerikanautojen osalta ikuisiksi haaveilijoiksi, koska taloudelliset realiteetit ja omat kriteerit jenkkiautolle eivät välttämättä ikinä tule kohtaamaan.

    Toinen ääripää on sitten porukka, joille jenkkiautohommat on laajempi kokonaisuus; alakulttuuri ja elämäntapa johon kuuluu pukeutuminen, musiikki, kaveripiiri, tapahtumat jne. Auton hankintahinta, automallin harvinaisuus tms. ei ole niin oleellinen kuin V8:n äänet, autosta ajessa itselle välittyvä amerikkalainen fiilis ja selvästi amerikkalaiseksi autoksi tunnistettava ulkonäkö. Tällainen kaveri usein kokee ettei voi kovin uskottava jenkkiautomies olla, jos ei omista amerikkalaisvalmisteista autoa. Haaveautohan voi olla mikä tahansa superlaatiivi, vaikka se sama kuin tuolla toisenkin ääripään tyypillä, mutta käytännössä muutamankin tonnin rehellinen jenkkiauto kuitenkin jo toimii pääsylippuna alan piireihin sekä sosiaalisena toimilupana esiintyä jenkkiautomiehenä. Helposti myös käyttöautoilussa mennään ennen pitkää pelkkiin amerikkalaisiin nojaten, periaate- ja arvovalintasyistä.

    Loput harrastajat palloilee jossain näiden kahden ääripään välissä.
     
    markmi, Pentastar93, Holley ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    [​IMG]

    Kävin harrastaan Tapanin kunniaksi semmosen 1o kilsaa. Ratin kierroksia en laskenut, enkä kulutusta. Kone käy kyllä liian rikkaalla, mutta ei ole ollut vielä kunnolla aikaa harrastaa sitä kuntoon.

    Huomenna lähdetään harrastaan kaverin kanssa noin 1700 kilsaa, tosin F11 Bimmerillä. Takapaxi on kyllä täynnä Mopar -kamaa etelän koneistamoihin ja parille kimppatallille.

    South gonna rise again ja eteläinen Lappi ei hyydy.

    BTW, mun eka jenkkiauto oli 1969 El Camino kutosella. Kun menin sillä ekaa kertaa kimppatallille, niin kaveri kysyi että miks sää tämmösen hevosenlähetysauton ostit. Onneks oli itsetunto kohdillaan, niin ei kääntynyt harrastus huonoon suuntaan. Ja Valiantista sen verran, että sehän on autoista jaloin. Parempaa ei ole eikä tule.
     
    Muokattu: 26.12.2018
    FuryIII '71, Pertti K, Holley ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!