Koneen sisäänajo ÖLJY

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sibe70, 28.3.2008.

  1. 69

    69 Gearhead

    No mää olen nyt 550km ajanu uudella motilla kyllä pari kertaa on kumi palanu!
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo, siis moottorihan pitää ajaa sisään ihan silleen että saa vaihtelevia kierroksia, kuormia ja muuta, siis kyllä sille minusta pitää järjen rajoissa antaa hiukan enempi monoa, ei pelkkää köröttelyä.
     
    Geeämmäläinen tykkää tästä.
  3. 69

    69 Gearhead

    Samaa mieltä kun JuhKiv83 :wink: Eikä tohon öljy merkkiin taida olla oikeeta vastausta, toinen sopii toiseen jne. Viskositeetti varmaan tärkeempi on.
     
  4. Jagu

    Jagu 1st gear

    Samalla kannalla kans, ei tartvi körrötellä, kun ostaa upouuden auton niin eihän niitäkään kai sen kummemmin ajeta sisään. Kuhan ei heti konerempan jälkeen revittele paskarinkiä ym nii hyvä tulee :D
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    näin me edetään ja varrotaan kun auton saa tallista liikenteeseen :p
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Itse kävin hiukan ajelemassa tänään jo, Oli ennakot ensin hiukan myöhässä kun oli jakaja hiukan löysällä, mutta kun hiukan bussipysäkillä sitä säädin, niin avot , johan kulkee, prkl kyllä se vaan parin tonnin lossikin lähtee 8)
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    tarkoitus olisi viikonloppuna saada savut otettua,tosin on vähän pientä laittoo vielä muutakin mutta ,kohta
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ainakin noi kertomasi arvot lupaa aika kiukkuista konetta..
     
  9. sibe70

    sibe70 Gearhead

    jep,jossain viidensadan kaakin kieppeillä mennään.
    ja autona on -49 Fleetline
     
  10. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Mites kun itellä on täysin kunnostettu alkuperäinen 3.8v6 ja pitäisi sisäänajo tehdä, meinasin kendallin öljyt laittaa sisäänajon jälkeen koneeseen, mutta mitä laittaisi näin sisäänajon ajaksi?


    Käykö ihan teboilin moniaste 10w-30/15w-40? Vai mitä sinne pitäisi laittaa, kun ei viitsisi mitään kallista ostaa kun kuitenki melkein heti vaihdetaan?
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Käynee jos lisäsinkillä terästää... Dieselmoottoriöljyy , esim. Delvac suosittua. ja EI missään nimessä ainakaan synteettistä vaan mineraalia.
     
  12. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Sen verran pitää mainostaa, että AD-kaupoista saa sinkkiä sisältävää 20W-50 mineraaliöljyä n. 30,-/5l.
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Aika turhaa sinne on sitä sinkkiä lisätä jos koneessa on rullanostajat.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sisältää ja sisältää sinkkiä, niinkun tuo brittiöljy, kaikkihan ne sisältää mutta kuinka paljon?

    Vanhat dieselmoottoriöljyt sisälsi 2000ppm pintaan, nykyään jotain 1400ppm, uudet bensakoneöljyt jotain 500-600ppm. Tarkoitukseen pyhitetyt koneen sisäänajoöljyt jossain reippaasti yli 2000ppm luokassa.

    Kohta joku tulee sanomaan että sinkin homman tekee joku muu lisäaine, mutta miksi sitä sitten on enemmän kaikissa hevi duti, race ja prätkä öljyissä.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin tosiaan oletin että laahuri olis kyseessä kun ylipäänsä erillisestä sisäänajoöljystä edes puhutaan.... laahuri on kyllä itsensä belsepuubin keksintö,joku varmaan toistakin mieltä.
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eipä tainnut kysyjä mainita onko rulla vai laahuri.... Ja ei se lisäsinkki vauriota tehne;)
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Vakiokoneessa/vakio jousipaineilla lähes sama kumpi siellä on... Laahureita olleet lähes kaikki harrasteeni ja no problem.
     
  19. apa84

    apa84 1st gear

    Tolla brithis classicilla tuli just ajeltuu 350sbc laahuri sisään ja hyvin pelas :)
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin kyllä kai se vakiovehkeissä toimii jos sisäänajo onnistuu hyvin, just virityskäyttöä enempi tarkoitinkin. Kovilla jousipaineilla olis ainakin itellä hiukan kylmä rinki perseen alla juurikin sisäänajossa,metalli metallia vasten ei oikein ajatuksena kuulosta kovin hyvältä,ja sisäänajokin kuulostaa melkoiselta rituaalilta verrattuna rullanokallisen laita käyntiin- sisäänajoon verrattuna. Ja kun öljytkin on tosiaan muuttunu sitä mukaa kun laahurit on jääny pois... juurikin tuo kylmä rinki pääs kerran vähän hiipimään persuksiin kun asentelin valluun laahurin ja eipä se sisäänajo mennykkään kun elokuvissa,iski kaikki mahdolliset käyntiongelmat just siihen kun olis pitäny saada pidettyä tiettyjä kierroksia jne. Liekkö tuo vielä pelittää en tiedä...eli jos jollain on oulun seudulta muutama vuosi sitten kulkeutunu sininen 2d -65 vallu johon on tehty kevyt koneremontti mutta nokka samantien silee niin voi syyttää mua...
     
    Muokattu: 7.4.2016

Kerro tästä muillekin!