Kynäruisku.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Bob, 14.3.2004.

  1. Bob

    Bob 1st gear

    Ostin tuossa Aztek kynäruiskun. Asiasta ei ole aikaisempaa kokemusta.
    Olen jonkin aikaa treenaillut mutta en ole ollenkaan tyytyväinen jälkeen.
    Kompuraa ei tällä hetkellä ole vaan olen ostanut tarkoitukseen askarteluliikeestä painepullon.
    Väri ei tule tarpeeksi tasaisesti ja välillä roiskii ikävästi pisaroita.
    Poistuvatko ongelmat kunnon kompuran ostolla, vai olisiko jostain säädöistä kiinni?
    Mistä muuten saisi mahd. halvalla pienen kompuran kynäruiskulle?
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, se räkiminen johtuu joko huonosti sekoitetusta maalista, klimpeistä maalissa tai sitten epätasaisesta paineesta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ohensithan maalia tarpeeksi. Tinneri käy siihen hyvin. Huom! sitä maalia tulee sitten hyvin hitaasti, kun se pelaa oikein. Nämä ovat omat kokemukseni.
     
  4. Bob

    Bob 1st gear

    Tuo painepullon paine tuntuu heittelevän aika tavalla. Pitempään kun maalaa yhteen menoon, niin paine tuntuu loppuvan. Sitten kun käväisee vaikka kahvilla, paine on taas noussut.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    itse olen käyttänyt kompuran korvikkeena traktorin rengasta. huoltikselta vaan ilmaa rengas täyteen ja sitten suihkimaan.
     
  6. Sikalintta

    Sikalintta 3rd gear

    Mieki oon vetäny letkun auton renkaaseen ja siitä. Hyvin on pelittäny silläki.
     
  7. Duster

    Duster 1st gear

    Ja onhan niitä parinkympin akulla tai verkkovirralla toimivia pikkukompuroita, mitä noissa halpis liikkeissä myydään renkaan täyttöä varten.
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Bob jos aiot maalailla enenmän niin kannattaa hommata kompura. Millainen sulla on maalaus paikka? Jos maalailet kerrostalossa niin kuin minä niin kannattaa hommata pieni hiljainen kompura joita löytyy esim Temperalta helsingistä. Hintaa näillä on yleensä vähän enenmän kuin rautakaupasta löytyvillä talli käyttöön soveltuvilla.
    Maalin ohentamisesta voin sanoa sen verran, että kannattaa käyttää maalille soveltuvia ohentimia eikä vain tinneriä kuten Nimetön ehdotti.
    Tuo räkimis ongelma kuulostaa taas neulan puhdistamiselta, jos olet ohentanut maalia riittävästi. Tosin olen kuullut Aztekeissa olevan ongelmia, joista en mene kommentoimaan, koska itselläni ei ole kokemusta niistä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    itse ymmärrän kynäruiskuista yhtä paljon kuin sika pikaliimasta mutta miten tälläinen soveltuisi kynäruiskulla maalaamiseen http://koivu.oulu.fi/tati/jr/kalastus/k ... ssori.html olis ainakin halpa ja hiljainen mutta sanokaa viisaat toimisiko jos jättää pelleilemäti siinä jutussa puhuttavasta spray tölkistä?
     
  10. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mulla on kanssa tollanen Aztec. Räkiminen johtui likaisesta suuttimesta jota ei ikinä tuntunut saavan puhtaaksi. Nyt liotan suuttimia tinnerissä.
    Väsäsin kompuran itse jääkaapin kompurasta ja pätkästä katuvalotolppaa
    [​IMG]
    Vaikka saahan noita pikkukompuroita honkonkeista jne. suht halvalla.
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Wau! Asiallinen :smile: härveli ja jääkaapin kompurahan on hiljainen + tuotto riittänee säiliön kera kynäruiskutteluun.

    Meinasin ite saada sydärin viimeksi suihkiessani kun yöllä hiljaisessa kellarissa kompura yhtäkkiä pärähti käyntiin.

    Täytyypi kerätä tollanen osakasa, vanha sammutinhan toimii hyvin painesäiliönä.
     
  12. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Jääkaapin konpura tuottaaa painetta yllättävän paljon, tarttee tietäää mitä tekee. Varokaa ettei käy lopullisesti.
     
  13. Bob

    Bob 1st gear

    Kiitoksia vastauksista. Aztekin suuttimet tuntuvat vaativan putsausta aika paljon.
     
  14. jpanu

    jpanu 1st gear

    ja yks vinkki vielä

    aina suodata maali esmes legendaaristen sukkahousujen läpi. Vaikka kuinka sekoittaa niin aina jää lönttejä ...
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jouni K tuo on upea. Valaisinpylvään tietysti löysit "tuolta seisoskelemasta tarpeettomana"..

    Oikeaa pioneerihenkeä. Hih hih.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on hiilihappopullo jääkaapinkompura ja pilteman paineensäädin katkaisin mittari yhdistelmä hässäkkä ja jopa pelaa. Niin kompuran ja säiliön välissä kaasuvehkeistä takaisku, kun muuten vuosi kompuran kautta paineet harakoille, ja kannatta laittaa ylipaineventtiili kaiken varalle, kun siitä tosiaan saa aika julmat paineet.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla on badgerin 150 ruisku ja siinä esiintyy kanssa noita roiskeita, joka johtuu huonosti sekoitetusta maalista. vesiohenteiset maalit tekee helpommin noita roiskeita...

    ja sitten on einhellin pieni kompura jossa on ihan paska paineen säädin. kun säiliössä laskee paine niin antaa isompaa painetta ulos ja päin vastoin.

    olen kuullut kanssa huonoa palautetta noista azteekeista.......mutta en tiedä kun en ole kokeillut.
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Saapa sitä Badgeriakin putsata melko hyvin, jotta se pysyisi kunnossa.
     
  19. NokiLotja

    NokiLotja 1st gear

    On Meilläpäinkin noita tienposkessa seisoskelemassa, tulee vaan pirusti purua jos lähtee kovertamaan :grin: nimim. Mitenniinmaalta??
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    No maali ratkaisee mitä ruiskusta tulee läpi, mutta eipäs Axtekissä tarvitse puhdistaa kuin suutin - muissa ruiskuissahan saa purkaa koko ruiskun ja samalla kun vääntää neulan niin eipä sit ainakaan naurata.. Aztekin rungollahan on ikuinen takuu..
     

Kerro tästä muillekin!