"laiton lukko elikkäs kempillä kyhäillyn kestävyydestä"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 26.2.2003.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiko tuollainen kestää nyt jos ei kauheasti kuitenkaan polje ja toisaalta ei koneessakaan ylimääräistä tehoa ole... Kuinkahan suuria vääntö voimia aiheuttaa kun kaarteessa tai risteyksestä kääntyessä toinen pyörä jarruttaa ni kohdistuu hitsaukseen?? Kokemuksia tälläsen lukon tekemisestä tai ajokäyttäytymisestä ois hyvä saada tietää vaikka onkin varsin laiton viritelmä... Tosin arvaan sen varmasti että tulee montakin kysyjää ja neuvoa ettei edellises oo järkeä kun romikselta saa lukollisen perän alle kustannusten... No varmasti hitsiä on moni kokeillu ennenku on ehtiny siihen oikean lukon hankkimaan...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos kempin hitsaa KUNNON hitsari mikä tietää mikä tekee niin siitä tulee kestävä kun mikä..

    Kaveri on nyt yhen kesän ajanu mk2 eskortilla ja kemppi yhdistelmällä onnistuneesti.. Sitä ennen räjähteli periä tiheempään tahtiin kun kerkesi vaihtamaan..

    Muuten hyvä mutta parkkeerauksessa vittumainen ja kuluttaa vähän takapyöriä jos ajaa paljon kaupunkiajoa..

    Myöskin sladit on vähän vaikeempia saada oikenemaan..

    liukkaalla / vesisateella onkin sitten aika hengenvaarallinen..
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jossain Escortin kokoisessa ehkä meneekin, mutta painavaan autoon ehdottomasti ei, koska rasittaa vetareita niin pirusti. Ei meinaa kääntyä mutkiin ja kaikki renkaat, myös edessä, kuluu normaalia nopeammin. Mutta sutiipa sitten molemmilla virsuilla tasan yhtä paljon.
     
  4. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Vai Kemppilukko? Hyviä puolia on se halpuus ja takajarrut ottaa varmasti yhtä hyvin. Huonoja puolia onkin sitten vähän enemmän. Asvaltilla aika v-mäinen ajettava (ensin puskee ja sitten mennään poikittain)- soralla taas matkailu on yhtä liitoa. Vetarit on aika kovilla, pysäköiminen aika kankeaa. Ai niin, ja kemppilukko on läpilaiton.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kaverin kemppilukkodatsunissa jarrudyno näytti eroa takajarruille :smile: Ei viitsinyt valistaa inssiä.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Samoin kävi meidän valiantissa aikanaan, kässäri puolsi liikaa. Vetareita paukkui kiitettävän tiuhaan, mutta itse kemppi kesti kyllä.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    240 Volvossa kemppilukko on kestänyt hyvin, kerran repesi hitsistä ku oli hitsattu liian kevyesti, hitsasin lisää ja on pysynyt.

    Vetareita on katkennu yks kesässä. Ajo-omituisuuksiin ei mitään kummempaa vaikutusta. Ajelin yhen talven ja sen jälkeen on menty 3 kesää, eikä se kemppi ole autosta hengenvaarallista tehny.

    Sladissa kemppilukollinen menee niinkuin tavallinen levylukollinenkin, tai muutenhan sen levylukon pitäisi luistaa jos sladissa ajamisessa olis jotain eroa. Ja ne sladit oikaistaan joko ratilla tai sitten myöhemmin peltipajalla...
     
  8. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Olettekos muuten kokeillut kemppilukollista etuvetoa? Ei passaa paljon parkkiksella nostaa luuta ikkunalaudalle, saattaa vedättäessä rivetä ratti kädestä... :grin:
     
  9. Razorass

    Razorass 1st gear

    Kyllä kemppikymppi on käyttöpelissä pitemmän päälle niin perseestä kun olla voi. Talvella korkeintaan menettelee, mutta pitävällä pinnalla ei aja kuin suoraan.

    Mut hitsaa vaan toisen puolen. :smile:
    Sutii jos ei muuta...
     
  10. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    joo-o. meillä on sellasia kokemuksia, että kannattaapi sitten valita taakse tasantarkkaan samankokoset gummit. nimittäinpäs ladassa oli toispual 75-sarjan ja toisella 65-sarjan kumit, molemmissa leveys 165 eli toiset oli isommat. aja siinä sitten suoraa asvalttitietä, kampeet ratista vitusti vastaan että menee suoraan ja kumi vinkui koko ajan. se se on sitä elämää. ja parkkipaikalle tai tankille menosta ei vissin tartte puhua, auto pomppi niin perkeleesti vaan, mutta meni.

    ja sladikäyttäytyminen lukottomaan verrattun täys kymppi, kempin kanssa perä meni aina sinne minne kuski halusi kun lukottomana ei tullut sladituksesta mitään.
     
  11. Duster

    Duster 1st gear

    Kaverin välikoppa Escortissa on hitsilukko ja kyllä on Pas.. ajettava. En suosittele kellekään noita IHME virityksiä.
     
  12. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mantassa vetareita katkeili vähän väliä, ja oli v..mainen kaivaa tumppi irti spoorituksesta. Ja tosiasiahan on, ettei kemppilukollinen sysää hiekkatiellä mutkasta eteenpäin yhtä hyvin, kuin kitkalukollinen.
     
  13. datsunpower

    datsunpower 1st gear

    Eilen just alotin corollan perän purkamisen ja huomenna olis tarkotus käydä täppäämässä lukkoon. Pakko kempittää sen perä ku sillä ei oikein pääse talvella mimnnekkään ku toinen puoli jauhaa kokoajan niin saakelisti vaikka on hirveen piikkinakit alla.. Saa nähä riittääkö corollassa sen jälkeen teho luisun ottoon. :lol:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kemppi lukko sopii ainoastaan peltoautoihin. Varaudu siihen että vetarit paukahtelee katki ja laakeroinnit ei kestä myös parkkipaikalla ajelu yhtä tuskaa, vaatii lämää että kääntyy mutta sitten ollaan kin heti jonkun riisikupin sisällä
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Varmaan riittää. Ite en kokenut kemppiä käytössä lainkaan vastenimielisenä, en kesällä enkä talvella. Hitaassa vauhdissahan se vähän haraa vastaan kääntyessä, mutta pikkasenkin vauhtia ja menee hyvin. Eikä talvella tarvi funtsia lähteekö se sladiin vai ei; kyllä lähtee. Suurin hämmästys, siitä on jo 20-vuotta iakaa, oli se kun vetari katkesi. Sit meinaan suti ihan oikeesti, asvaltillakin vielä silloin ihan käsittämättömistä vauhdeista synty raitaa yhdellä pyörällä. Silloin oli pakotettu havaitsemään, että se tasauspyörästöhän onkin aika fiksu vekotin verrattuna kiinteeseen yks pyörä vetoon. Kempissä erityisen makeena muistuu miellen, kun piti heittää auto johonkin vinoparkkiruutuun ekan kerran. Kun pääs ruutuun ja paino kyktimen pohjaan, niin auto peruutti takas tielle. Sen verran oli jäänyt "jousta" renkaisiin ja voimansiirtoon moisesta mutkittelusta. Sen vetarien katkemaistaipumuksen aiheuttaa nimenomaan toi jatkuva kiertuminen kumpaankin suuntaan ja onikään kuin kertaantuneena vaikutus sille, jos vaihtaa vanhat vetarit puolelta toiselle.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!