MGB:n takajarrut vikisee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja emil, 20.4.2008.

  1. emil

    emil Gearhead

    ajoittain, lähinnä, kun on ajettu pitempi matka ts "lämpimänä". Jarrut ovat uusittu n. 10000km sitten eivätkä laahaile. Ääni poistuu, kun hivenen koskettaa jarrua tullakseen jonkin ajan kuluttua takaisin tai sitten ei.

    mikä neuvoksi kyselee
    emil
     
  2. emil

    emil Gearhead

    Aiheeseen liittyvää:
    Takapyörien laakerit(MGB 1970), kuinka herkkiä kulumaan (vaihtoväli?)
    Käsittääkseni ne saavat voitelun peräoljystä, onko näin?

    Entäs sitten etupyörän laakerit. Mikä voisi olla "huoltoväli" , että pitäisi puhdistaa ja laittaa uudet vaseliinit?

    terv Emil
     
  3. 75b

    75b Gearhead

    Jarruista ensin: itsellä joku oli aikoinaan koonnut takajarrut väärin, joten tarkistitko kuvista, miten palikoitten tulee olla, että esim. palautusjouset toimii oikein? Toisekseen, takapyörän laakerit on sen verran järeää tekoa, että jos öljyt (vaihtoväli 40000 km tai 24 kk) pysyy akselin sisällä, niin saattavat olla lähes ikuiset. Näin itse ajattelisin. Etupäässä uskoisin kestävyyden olevan myös ihan hyvä, kun vaan uusii kertaalleen vanhat kovettuneet rasvat ja tarkistaa käyntivälykset. Säätö on välilevyillä, joten niitä ei kannata hukata tai kohdella kaltoin rakenteita purkaessa.
     

Kerro tästä muillekin!