Mikä on hyvä lattiashifteri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja surma erkki, 1.5.2007.

  1. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Tartteis Barracudaan hommata uus räikkäshifteri, mut kokemuksia kellä olis hyvä malli myynnissä?katukäyttöön pitäs soveltua... :odroll:
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Miks sen pitää olla räikkäshifteri? Meinaan, mä en oo vielä kauheen hyvää sellasta tavannut. Mun mielestä noi hurstin Pro Maticit ja B&M:n megashifterit on aika lailla samantasosia, sen hintaluokan shifterit yleensäkin. Kyllä niillä toimeen tulee ihan hyvinkin. Ite oon tykännyt tosta B&M:n megashifteristä niin, että oon enimmäkseen sellasia ostellut. Mutta jos Shifterin haluaa, ni Turbo Action on aika hyvä valinta. Se ei tosin oo räikkä, mutta idioottivarma ja kestävä. Rear entry kaapelilla, joka pitää kaapelin poissa pakoputkistosta, ja kaapelista lähtien kaikki osat on todella heavy duty kamaa. On vielä kymmenenkin vuoden jälkeen hyvä, eikä mikään lussu pska.
     
  3. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    No nii, jos hyvää räikkäshifterii ei ole, nii ei sitte sellasta tietenkää :eek:

    Mulla on nyt joku Hurstin shifteri siinä, tuppaa menee kaks pykälää kerralla ihan väkisin ku isompaa vaihtelee, jopa vapaalle asti, tosin tottuu siihen varmasti, en oo sillä ehtiny 20km enempää reenata...
     
  4. martiar

    martiar 1st gear

    Suosittelen Hurstin promatic 2:sta !!!
    Hyvä ja erittäin luotettava toiminnaltaan ... (helppo säätää kohdalleen )

    AM-Racing
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla on yhdessä autossa joku Hurstin räikkä. Sen opetteluun meni kyllä aikansa mutta ihan mukavasti se toimii. Voimaa se vaatii enemmän kuin normaalivalitsija, keppiä joutuu nostelemaan parkille ja pakille laittaessa.

    Mutta virhevaihdot kiihdytettäessä se kyllä estää.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oot nyt sit varmaan menny ostamaan sen koupe simcan 8)
    Meidän tallilllahan taitaa sillä Petellä olla joutavana yks olemattoman vähän käytetty B&M Megashifteri joka käsittääkseni tarvis sit vaan sulle oikeanlaisen kaapelin kun nyt se on varustettu TH400 -sopivalla sellasella. Eli toi on se alkujaan meille pikuppiin uutena hommattu mut meille vaihtuikin sit Hurstin Pro Stikki ja myytiin Mega Petelle mut ei se sit laittanutkaan sitä Pontiakkiin joten se lie ihan joutava :wink: Tiedä sit onks moinen paras vaihtoehto mut uskosin jotta silleen se olis mukava että sen sais ainakin hyvin edukkaasti :D
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Öh, tota, mikä tosta hurstin pro maticista tekee sen paremmin säädettävän kohdalleen, kun mistään muustakaan shifteristä? Jos shifterin disaini liikuttaa vaijeira joak välissä saman verran(paitsi parkilla), ja lootan kyljessä olevan vipstaakin kiinnityspiste on oikeen matkan päässä juuresta, ni ainoostaan vaijeriahan siinä pystyy säätämään, ja noi kaikki halpisshifterit käyttää samaa vaijeria? Oon kyllä sekä hursteissa (joista osa on vanhoja mr gasket shiftereitä), että B&M:ssä, että myös T/A:ssa joutunut siirtämään joskus sen välivipstaakin holea, että on pykällykset sattuneet kohalleen.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Niistä lootan kylessä olevista vipstaakeistahan se oikea vipusuhde muodostuu. Hurst Promatic II sifterin mukana nippu niitä rautoja, eri lootille. Mun th-350 lootan sen sai säädettyä just jetsulleen, mut kaverin marginaalituotteeseen eli moparin 727 lootaan ei niillä palikoilla meinannu saada hommaa pelittämään joka pykälällä.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei kai noilla tosiaan oikeesti oo sen kummempaa eroa, meille vaihtu silloin keppi Hurstiks kun semmonenkin sattui sopivan halvalla kohdalle ja se oli vaan oman maun mukaan käteenkäypösemmän tuntunen. Joten nyt meillä on autossa Hursti, ja semmosista tarkemmalta mallinimeltään Quarter Stick eli sen verran tarkennusta edelliseen kirjoitukseen, Pro Matichan on vähän eri malli kuin toi Quarter :wink:
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Mä oon myös tykänny pro matic II:sta, 727 lootaan jouduin sitä vivun pituutta muuttamaan.
     
  11. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    No toi Quarter stickki mullakin nyt on, olisko siinä sit kulunu pykälät kun ei ole oikein holttia, pitää tulla, B.B, rynkyttää kokeeks site teijjän tikkua :)
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo käy kokeilemassa, se pelas ainakin viime kesänä pikupissa hienosti ja tulee nyt sit Pikkukakkoseenkin :D
     
  13. martiar

    martiar 1st gear

    Itsellä ei ainakaan tarvinnut muutella linkkuja ollenkaan ....
    Yläpäässä on myös säätö jolla voidaan hieman vaikuttaa ....
    Alapäässä on tärkeä käyttääkö koroke prikkoja alla ja mihin suuntaan tuki suunnataan ....
    (Minin korkeuteen ja sivusuuntaan sen vaijerin kiinikepisteen laittaa)
    Uskon että on monia yhtä hyviä siftereitä ..... tämän kanssa itse olen pelannut ja hyviä kokemuksia kyseisestä sifteristä .....

    AM-Racing
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    aika viisaan näköinen systteemi. tuo vaijerin reititys on kyllä asiallinen. seuraava shifteri vois ollakkin tollanen..
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei ole kuin yksi vaihtoehto Turbo Actiopn :soosoo:

    Tosin tommosta ei monikaan halua, kun se on reilun satasen kalliimoi kun noi muut. Noita muta leluja on tullut kokeiltua enkä enää koskaan aio autoihini muuta kun tron Turbo Actionia laittaa. Mulla on siis 2 kaoppaletta ns. harrastepelejä joissa molemmissa on tommoset Turbo Actionin Shifterit. :rotfl:
     
  16. Sarah

    Sarah 1st gear

    Hah haa,onpas paljon kirjoitusvirheitä !!!!!!!!
    Pääsinpäs kerrankin kuittaamaan :rotfl:

    Siis osta Turbo Action,se on PARAS mitä rahalla saa,hieman ehkä kalliimpi mutta säästää paljon hermoja.

    Tapahtui American Car Showssa näin:
    Ajoin Camaron parkkialueelta pois,matkaa n. 50 metriä,hermostuin siinä ajassa siinä olevaan nykyiseen shifteriin.Ystävällismielisesti ilmoitti hän miehelleen sekä muille, että shifteri vaihdetaan parempaan.
    Eivät pojat meinanneet uskoa,niin minäpä tyttö menin ja tilasin sellaisen ihan itse Summitilta :poff:

    Tuossa se olis hyllyssä odottamassa,koskahan neet mahtaa saada sen siihen autoon kiinni laitettua :D
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    mitäs noi suunnilleen maksaa???
     
  18. keimo

    keimo 3rd gear

    keravalla 330
     
  19. 383

    383 Gearhead

    Turbo Actionia ainoa oikea 17 vuotta autossa ollut onko niitä muitakin :D :D :D
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos haluaa hyvän, helpon käyttää ja varmatoimisen kun kepittää lukkovaihteilla(menee vain 1 kerrallaan ylöspäin) eikä tarvii kahta kättä niin tossa sellainen on ja on vielä halpa![​IMG]
    kuukkeloida voi nimellä Z-Gate. Tätä osaa käyttää suurin osa kurahaaroistakin laakista :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!