Mitä maksoit ekasta amerikanautostasi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kalu, 8.3.2015.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Muistaako rebeli, tai joku muu, minä vuonna Tarvajärvi lahjoitti poliisille kalustoa??

    Darttia, Valianttia, kuplavolkkaria taisi olla pääasiassa.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tais olla joskus 1968? Tuomiokirkon edessä autot rivissä ja siellä se kuuluisa 911 Porcshe mikä ei saanut 4 D Hemi Belveä kiinni. Myös vanhoja 356 porsaita oli jonossa sekä 2D Valluja jopa 67 malleja. Kaikki autot oli käytettyjä. Pitää tästä mennä KVG kun Ifki ensin voittaa jos löytyis kuvia tosta tapahtumasta.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    eilhik, oliko sun punainen 65 Dart 270 malli ja 4 speed lattialla ja sohvalla? Tuli aikoinaan oltua jenkkien kanssa Hemeistä ja kerroin 4 speed Dartista ja ne eivät olleet kuulleetkaan moisesta. Joku selvitti että niitä vain 9kpl tehty. Ei olisi ihme jos ne kaikki olisi tulleet Suomeen? 4 speed oli kallis optio. 270 malli vähän kalliimpi kuin halvin Dart, mutta 225 slantti kuutonen eikä tehostajia eikä muitakaan optioita.
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sen muistin että ne oli valkoisia ja niitä oli se 58kpl tietysti. Jäi hämäämään se Ruskeasuon romiksen valkoinen identtinen 65 Dartti vuonna 75. Jopa niin identtinen että siinäkin oli paikattu reikiä katossa ja takalokkarissa. Samoin kojetaulussa ollut muutakin kuin radio. Entisiä takseja? Jos ne ois kyttäautoja olleet kai vuoden 65 mallit ois vuonna 67 olleet vieläkin poliiseilla? Jos joku saa noi Spinnerin kuvat isoksi näkyykö siellä valkoinen 65 270 Dart missä leveät kylkilistat? Voisko Jari Sjöman auttaa? Mun IH-280 rekkarin Dartin taru loppuu Puistolaan 70 luvun lopulla ja ennen mua mulla ei ole siitä tietoa. Avautui Pitkä-Simo58
     
  6. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Oli sohvalla ja lattiakepillä nelilovinen laatikko muuten ihan karu peli ja mitä sitä ihmettelin niin alkuperäinen väri oli ollut punainen normiväri samaa maalia oli sisätiloissa eli tuskin värjätty muuksi , maalipinta oli elämää nähnyt kylläkin.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onks sulla eilhik papereita tai kuvia siitä? Kiinnoistais rekkari ja valmistenumero. Sulla siis perusmalli 170 eikä 270? Nää 4 speedit kiinnostaa ja vielä mä selvitän monta niitä tehty ja monta tänne tuotu? Export malleja kaikki kun jenkit ei niitä tunne? Sorry pieni ot.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onks sulla eilhik papereita tai kuvia siitä? Kiinnoistais rekkari ja valmistenumero. Sulla siis perusmalli 170 eikä 270? Nää 4 speedit kiinnostaa ja vielä mä selvitän monta niitä tehty ja monta tänne tuotu? Export malleja kaikki kun jenkit ei niitä tunne? Sorry pieni ot.
     
  9. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Otin opintolainaa ja ostin heti sillä ekan jenkin eli Dodge Dart 4d 1967 225cid + 3-vaihteinen risulaatikko. Hinta kokonaista 4.000mk ja vuosi oli 1979.
     
  10. fudge85

    fudge85 Gearhead

    5000euroa ja kartano mallin lada meni vaihossa ( 1.7i) -96 :)
    Chevy Blazer -89 5.7 v8 k1500
     
  11. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    :rotfl:
     
  12. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Mullaki oli joskus 80-luvulla jopa kaksikin noita 270 Dartteja. Tosin vuosimallit oli kummassakin -66 ja neliovisia. Huonokuntoisia kummatkin, joten myin ne Hiljasen Japelle ( Dart center) purkuun. Toinen oli 273 ja 4 speed on floor ja levjarrut edessä. Toinenki oli 273, mutta automaatti. Tehostimet tais olla molemmissa ja erillispenkit edessä.
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Vuosi tais olla 1982 ja 66 4 0vinen tolppa impala 8000 mk ,autossa oli ennen minua jokunen pullo juotu/myyty viinaa ja väittäisin ,että viinaa meni minunkin aikana .

    Irwin lauloi ja soitto soi ,et hyvin perinne säilyi . Autosta ja retkistä jäi hyvät muistot mieleen . Yhden ainuan kerran jätti välille yhdellä lavatanssipaikalla ,kun akku loppui,mutta siitäkin selvittiin ,kun pantiin köysi kaulaan ja nykästiin.

    Lähtihän se sitten pikku hinaamisella väsynyt 66 impala 283 poverglidella käyntiin ja laulu ja soitto jatkui hamaan tulevaisuuteen.

    Impalan jälkeen laitoin 66 ruumis country sedanin ja sehän sitte vasta karkuutti mopon totaalisesti hanskasta ,siitä se Irwinin kans laulaminen vasta oikein alkoi .Tupakkiaki tuli polteltua ,mutta pulloon ei sylkästy :D ,se 66 on sit toinen tarina ja Tapsan sanoin päivääkään en vaihtais pois.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo noi muistot on makeita noista autoista.Itekkin muistan kun tais olla v-87 kaverit nappas sammuneen autonomistajan(mut)mun autoon ja lähettiin viettämään polttareitani virtasalmen motoparkkiin.Jossain vaiheessa heräsin kyydistä ilman buutseja,stereot huusi täysillä kaikki ikkunat auki ja yhtääkkiä kattoverhoilu romahti alas:)Piti sitten hiukka himmata vauhtia,sitä oli yli 160km/h no yöllä sitten gasoliini loppui 5-tielle lähellä otavaa ja kuskilta palo käämi ja jätti meidät känniset siihen tien varteen.Kukaan ei älynnyt laittaa varotuskolmioo tienvarteen ja kapea oli tie ja rekat aina tööttäs kohdalla(pimeetä oli)No aamulla saatiin joku meistä sen verran selväksi että oli kuskina ja mä liftasin hakemaan bensaa.Siitä se seikkailu vasta sitten alko..
     
  15. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Chevy -57 2d tolppa projekti vuonna 1994 ja hintaa kauhiat 13500 mk!!
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Hui!
     
  17. Clipper

    Clipper 3rd gear

    Siloin on eletty huimia hintojen nousun aikoja. Mun eka jenkki, Chevy -57 projekti 1900mk, vuonna 1983. Oli tosin 4d tolppa.
     
  18. äs-pee

    äs-pee 3rd gear

    -66 4D impala. Pikkulohkokasilla. Vuosi oli 2000 ja hintaa muistaaksee n12000mk.
     
  19. fudge85

    fudge85 Gearhead

    joo niin meijän perällä sitä sanottiin..
    1700i isolohkokone, kanttilamppuinen ja farmari 8) -96 vuosimallia mutta näytti -69 vuodelta .. Russia Desing :lol: :lol:
     
  20. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    WALIANT(VFU-93) ISOSTAKYRÖSTÄ LPR:AAN 6000 MARKKAA KÄTEISELLÄ 08.10.1987


    [​IMG][​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!