Moottori öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja intiaani_chief, 2.7.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sitähän tässä nyt monikin yrittää sanoa että mineraalit on hyvät ja melkein pakolliset vanhassa koneessa.olkaat synteettinen miten huippua avaruus-ajan lientä mutta ei sitä kannata vanhoihin koneisiin laittaa,ja kalliitakin ovat.
    eipä kannata hajottaa vanhaa ja likasta konetta niillä,ajella mineraaleilla niinkuin viimeiset 35 vuotta.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Synteettisestä ne kondenssikosteudet poistuu ensmäisellä käyttökerralla mutta mineralit joutuu vaihtamaan. Ei se synteettinen mikskään mee muutamassa tuhannessa kilometrissä joten jos sitä vaihtaa uudemmassa harrastepelissä samalla tavalla kuin vanhassa mineraaleja se on ihan turhaa. Siinä se ero just on miks kannattaa käyttää synteettistä aina kun vaan voi. Ne on sitten museoautot erikseen mitkä kaipaa mineraalia mutta uudemmassa vehkeessä sellanen öljynvaihtoruljanssa on ihan turhaa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Höpön löpön!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Just joo. käyttäkää kaikissa uusissa ja remontoiduissakin harrsteautoissanne mineraalia , mieluiten sitä bilteman halpaa. Pakkohan sen on olla hyvää kun sitä käytettiin jo 100 vuotta sitten. Osoittakaa teollanne että V8 koneenkin voi hajoittaa ja ajaa väljäksi ihan jo 200 000 km aikana jne. Kyllä sen mineraalin ymmärtää vanhassa ja likaisessa koneessa mutta ette kai te enää vaihda autoihinne hehkulamppuja ajovaloiksi ?
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No en nyt sentään, mutta sealed beameja olen vähän harkinnut (olisivat jo hyllyssä valmiina), samoin rättirenkaita. Mineraalit ovatkin jo koneessa...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    JOs auto rättirengas aikakautta niin mineraali siihen silloin sopiikin. 80-90 ja 00- luvulla olis sitten syntsan paikka jossei luule niitäkin museovehkeiks
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Me erehdyttiin käyttämään 70-luvun ford 5600:ssa mineraaliöljyjä uudesta asti. Nyt sylettää, kun vajaan 30-vuoden työkäytön jälkeen huohottaa ja ilmanputsarit on öljyiset. Toimii kuitenkin sentään.

    Ite käytän Cumminssissa ihan vaan Neste Farm Oil 5W30:ä. Onhan tuo tommonen kierroskone, kun kiertää 3000 kaasu lattiassa, elikkä ei ihan voorttiin verrattava kone. Öljyt olen vaihtanut tiuhalti, kun eivät paljoa maksa, tais olla 300 ekua tynnyriltä. Venttiilikopat on ihan puhtaat sisäpinnalta, eikä siellä saata muuallakaan kuraa pahemmin olla, tosin eihän sitä tiedä.
    Jos sinne jotkut moubail ykköset laittas, niin eihän niitä raaskisi vaihtaa just koskaan ja koneessa pyörii suotta nokiset öljyt. Tuota vajaat 2 ekua/litra öljyä voi vaihella kun sille päälle sattuu. Johonkin uuteen autoon voi olla taas viksumpi kaadella kalliimpia litkuja, kun niissä vaatimukset voi olla toista luokkaa.
    Näin meillä on toistaiseksi toimittu, eikä harvaksi ole mennyt kuin tuo voortti. Ja en kuitenkaan tässä väitä, että mineraaliöljy olis parempata, mutta minun tapauksessa vaikuttais toimivammalle ratkaisulle.
     

Kerro tästä muillekin!