Mopar a-bodyjen "kiusaajat" eli pikkukakkoset yms

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja B.B.Chevy, 24.1.2011.

  1. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mulla saattaa olla kuvia "Dusterista" varikolle tuonnin jälkeen. Kaivelen, jos sattuu löytymään.
     
  2. miqve

    miqve 1st gear

    [​IMG]

    Täältä heinolan suunnalta löytyis chevy2:nen, kuva on tosin pari vuotta vanha ja muutama pikku muutos on tullut tehtyä. Mutta kuitenkin ihan perus tekniikalla 350+350+9". Viime kesänä ajettiin kolme fhra:n kisaa ja täytyy myöntää että hauskaa oli... ja tulee olemaan :rotfl:
    Tullaan meinaan tulevanakin suvena.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^No eihän toi oo paljoa tosta muuttunu, mitä nyt väri on vaihtunu ja joku on ajanu sulta siitä pari ovea niin että läks tolpatkin :rotfl:
     
  4. miqve

    miqve 1st gear

    Joo, saa nähä onko meillä seuraavana kesänä ovia lainkaan kun ei tolla katumotilla meinaa joukossa keretä.

    Mutta on toi vanha monivärimaalaus hieno, miltei kaduttaa maalaamo reissu :rotfl:
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vissiin joku mopari... :rotfl:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oot oikeessa, tollasta patinaa kun ei saa edes rahalla :rotfl:

    Meidän pikkukakkonenkin oli eka kisoissaan vielä aika edustava :poff:
    [​IMG]

    Silloin tuli nimittäin pikkusen kiire kun päivää ennen kisoihin lähtöä auto näytti vielä tollaselle :rotfl:
    [​IMG]

    Toi foto on tosiaan ton auton eka kisaa edeltävältä torstai-illalta kun perjantaina lähettiin sit kisoihin. Mut hätäkös tossa, eihän siitä tossa vaiheessa puuttunu enää tärkeitä osia kuin taka-akseli, ikkunat, sisustus ja tietty sit moottori, vaihdeloota ja sellasta pientä :lol:
    Siinä ehti sit vielä vähän jopa siistimäänkin sitä pakkelilla ja reiskamaalilla :p
    Nukkua ei tosin ehtiny kun siinä ennen kisoihin lähtöä perjantaina piti käydä vielä normaalisti tekemässä töissäkin sellanen 8-16 normipäivä.
    Yks kaveri tuli tuolloin torstai-iltana käymään tallilla ja kysy että meinataaks me vielä sen kesän aikana käydä kokeilemassa sitä jossain kisoissa niin olisitpa nähnyt sen ilmeen kun kerrottiin sille että joo, huomenna olis tarkoitus lähteä Alastarolle eka kisoihin :rotfl:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noup :poff:
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tossa Stevellessä oli 454 LS6 motti rullanokalla Dartin imarilla ja 1050 Dominaattorilla. Vaihteistona niinuin BBCcevy tossa sanoikin itse tehty Powerglide transbrakella ja 8" turbiini jotain 5500 stallilla. Perä oli 9" 4.11 vällärillä. Muistaakseni toi Henskin 10.46 / 208 oli tolle autolle paras aika. Jostain kumman syystä sillä ei enää tullut "DUSTERroinnin" jälkeen ajettua, vaan otin tekniikan pois ja möin sen rullaavana Juvalle. Sieltä on aikaajioin tullut viestiä ja kyselyjä projektin tiimoilta ja nyytemminhän se on taas leimattu.

    Toi Henskin "DUSTERointi" sinällään nostatti kyllä hiuksia pystyyn, mutta syy oli hiukan nolonlainen. Tosta Stevellestä me silloisen mekatsuni Jaffan kanssa siirrettiin tulipeltiä kohtuullisesti taaksepäin ja jouduimme näin muutamaan rattiakselin, jarrupolkimen ja kaasupolkimen paikkoja. Kaikki kun oli paikoillaan ja toimiviksi todettu, huomasimme, että kaasupoljin ei mennytkään kaasun täysin auki ollesa lattiaan saakka, joten jonkinlaista stopparia vaan siihen rakentamaan. Ratkaisuksi tuli hitsattu mutteri auton lattiaan ja siihen säädettävä pultti johon hitsattiin jonkunkokoinen prikka, jotta kaasupoljin pysähtyy siihen. Hyvinhän se toimi, eikä vaijereita ym tarvinnut enää vaihdella venymisten takia. Henski sitten ajoi mua vastaan tuolla Motoparkissa ja ilmeisesti päätti näyttää kaapin paikan Camarolle, joka tosin oli reilut sekunnin nopeampi, mutta yritti. Ilmeisesti hän survaisi kaasupolkimen senverran kovaa sinne pultti/prikka yhdistelmää päin, että se kaasupolkimen varsi pääsi lipeämään siitä prikasta ohi ja jäi sen prikan taakse jättäen näin siis kaasun pohjaan. Mahtoi olla Henskillä pari ylimääräistä sydämmentahdistinta käytössä kun maaliviivalla ei moottorin kierrokset laskeneetkaan.

    VINKKI: Laittakaa RIITTÄVÄNKOKOINEN prikka tai vastakappale kaasupolkimen alle.

    Onneksi Henski rattimiehenä hallitsi itsensä ja hermonsa ja sai pysäytettyä ennenkaikkea itsensä ja myös Stevellen sinne hiekkapenkalle väjhin vaurioin. Kiitos hänelle siitä. Toinen jälkeenpäin hiuksia nostattava ajatus tuli siitä, että mä itse ajoin Camarolla tossa lähdössä Henskiä ja Stevelleä vastan. Kuvitelkaa, jos mä en olisikaan ollut sitä sekuntia nopeampi tai olisin vaan varmistellut voiton ajamalla rinnalla maaliin. Stevelle olisi luultavasti osunut reilun 200 kmh nopeudessa Camaron kylkeen ja.....

    Toisaalta ajatellen tuo osuma olisi luultavasti ollut meikäläisen tulevaisuudelle se halvin vaihtoehto. Sen verran on taalereita tähän Camaron nykyversioon tonkin jälkeen palanut :odroll:
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tossa pari aikasemmin mainittua Pick nick kuvaa Stevellestä:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja tietysti legendaarinen BAT bussi. Tätä on vieläkin ikävä 8)

    [​IMG]

    Sarah, eli mun muija muuten kasasi itse ton Stevellen 454 moottrin alustta loppuun. Vähän siinä seisoskelin vieressä ja annoin neuvoja, mutta omien kätösten tuloksia toi motti on. Huomatkaa hienot käsinmalatut venakopat :rotfl:

    Sarah ajoi tolla Stevellellä ihan ekan kisansa Porin Money Bracket kisassa. Hän istui käyvään Steveelleen ekan kerran Porin varikolla ja minä vierestä istuen neuvoin, että miten tämmöstä wehettä ajetaan. Hyvin meni oppi perille. Varikon kierrettyään kerran mentiin sitten viivalle. Ohje oli vaan, että aja eka veto läpi ja kokeile miten vaihteet ym toimii kun kone ja laatikko oli just kasattuja. Eka veto oli 12.2, toka 11.5 ja kolmas kapeilla loppuunajetuilla slikseille jo lupaava 10.8 / 208. Ei paha tulos ensikertalaiselle :rotfl:
     
  10. miqve

    miqve 1st gear

    No löytyyhän tuolta mopoilijan kuva-arkistoista viime suveltakin kuvia :wink:


    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja hyvälle kuvaajalle on maksettu hänelle kuuluva korvaus 8)
     
  11. Chevy ll -65

    Chevy ll -65 1st gear

    Tallista löytyy Chevy ll -65 ollu mulla vuodesta 1990.
    kulkenut 1990 14.7s ja paras 2006 9.90s meni vielä
    viime vuonna Porissa 10.2 .
    Kuvia en osaa laittaa mut jos joku tunistaa auton ja osaa auttaa :eek:

    T Jouni
     
  12. Henski

    Henski 1st gear

  13. jukka63

    jukka63 1st gear

    Noihan on lähes kaikki selkeitä kilpaautoja.Pleksilasit ja veikkaan,että tuhkakuppikin on toisista poistettu :rotfl: Ei tuulennopeat A-body Moparit moisia kevennyksiä tarvitse :rotfl:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja bullshit :poff:
    Mm. meilläkin ikkunat on todellakin lasia ihan normaaalisti aukeavat ja silleen siihen asti kunnes FHRA päätti ettei sellasikaan saa olla orggis tummennettuikaan autotissa jolloin mekin muutettiiin ne kirkkaiks lasisiks edelleennekin normaalisti aukeaviks eli painaviks mut vähintään tiukkapiposimmillekin vaikka miten niuhoettaen satapros kaikkien juttujen steert sääntöjen mukasesti "oikeiks".
    Tyhmää pelleilyähän toi oikeesti on mut sillä mennään kun kerran ne säännnöt kertoo nyt niin :wink:
     
  15. jussi308

    jussi308 1st gear

    j

    Jos vaihtaa orggislasit pois niin ne sivulasit täytyy olla sääntöjen mukaan polykarbonaattia, ei pleksiä. Jos jollain on pleksiä niin kannattaa vaihtaa ihan jo oman turvallisuuden vuoksi. Ja tuulilasi on oltava lasia erotuksena kilpureista. Näin mä olen asian ymmärtänyt, korjatkaa jos oon väärässä. Ja ei näitä malmikasoja kevyeksi tollasilla muutoksilla saa ja jos joku siinä onnistuu niin se hälle suotakoon. Sellainen pointti tossa auton keventämisessä on että jos siinä onnistuu niin jostain se sääntöjen vaatima paino sinne on saatava eli lisäpainoa joutuu sitten laittelemaan :rotfl:
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Yllättävän selkeää tekstiähän mä sain näköjään kuitenkin viimeks tossa kirjoitettua jotain 2-3 promillessa kotiin tultuani, kirjoitusvihreitäkään ei oo kauhean paljoo :rotfl:
    Ilta kun oli vierähtäny kosteemmissa merkeissä ens paikallisen kerhon eli Kouvolan FHRA:n hallituksen kokouksessa ja sit hyväjuomaisessa ruokailussa josta matka jatku kattomaan tollasta bändiä:
    http://www.youtube.com/watch?v=Wbr0g48m ... re=related

    Oli livenäkin hyvä, jopa siis kuunnellenkin eikä vaan katellen :rotfl: , siinä jää erään tässä topikissakin kirjoittaneen Streettikuskin suosikit Nylon Beatit kyllä kauas taakse :poff:
     
  17. kuula

    kuula Gearhead

  18. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    topicin tähän astisin pohjanoteeraus(ja luultavasti pysyykin :lol: :oops: ):[​IMG] koneena kutiteltu 383 stroukki ja kesällä olis suunnitelmissa käydä Hyvinkäällä koittaa että miten pahasti pyöritään muiden jaloissa... 8)
     
  19. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    ..aistikas.. 8)
     
  20. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    joo, tällä pitää vetoo tunteisiin ja aisteihin kun ei toi maalipinta ja renkaiden leveys tee muuten vaikutusta! 8)
     

Kerro tästä muillekin!