Morris Mini Cooper S

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja rodwille, 22.9.2005.

  1. niemikko

    niemikko 1st gear

  2. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Piru vie, söhrin yhden vastauksen jo taivan tuuliin. Eli, Roverin kasi Austin Princessin laatikolla, pari adapterilevyä ja jotain pientä sovittelua. Koripeltejä ei ole puhkottu, sisälokasuojia on vähän joutunut aukomaan. Apurunko ja tukivarret on alkuperäiset eikä niiden kiinnityspisteitä ole tarvinnut muuttaa. Melkein kuin tehdas olisi suunnitellut tuollaista...

    Sinänsä kasi minissä ei ole uutta, 60-luvulla tehtiin yksi viritelmä jossa buickin kasi oli takana ja jaggen takaperä oli etuakselina. Eli etuvetoinen takamoottorilla. Britit ovat aina olleet ajan hermolla...

    Mitä noihin moniventtiilikansiin tulee niin itsellä on projektina BMW K1100:n 16v kansi jota olen pikkuhiljaa sovittamassa Minin lohkon päälle. Melkein pala kakkua ja kustannukset on murto-osa tuosta 5000 eurosta. Ei ole tosin ollut kiirettä kun ei lava-Minin pellitkään ole vielä sepitettynä.
     
  3. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Jep, tallella on. Entisöity 90-luvun puolivälissä. Rekkari tuntui tutulta ja löysinkin kuvan tuosta pelistä. Myin siihen orggis-Rostyle vanteet. Omistaja asunee vieläkin Tampereen suunnalla.
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

  5. Sreet Hemi

    Sreet Hemi 1st gear

  6. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

  7. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    noh! ei onnistunut toi lainaus, mutta kuitenkin kun joku mainitsi mini muuttamisesta pick-upiksi, niin enolla oli oikeesti tollanen ihan aito mini pick up. En muista oliko Austin vai Morris ja siten yhdellä sukulaismiehellä oli pakettimalli vai farmariksiko sitä pitäis kutsua, umpikylkinen kuitenkin
     
  8. Tässä ei ole Cooper, mutta Mini kuitenkin.

    Kirjastovirkailijana Järvenpäässä työskentelevä Lindberg päätti yhdistää omat intohimon kohteensa: lukemisen, työn ja Minin.

    ”Hankin auton 2011 ja huomasin netissä miten paljon erilaisia asioita ihmiset tekevät Mineillään, niitä yhdistetään vaikka mihin! Ajattelin, että minä voisin sitten yhdistää kirjat tähän.”

    Näin Lindbergin Ministä kuoriutui minikokoinen kirjastoauto.

    ”Se onko tämä maailman pienin kirjastoauto, sitä en tiedä. Mutta veikkaisin, että voisi olla Suomen pienin ainakin.”

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    miguelo, cdv70, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mulla on samanlainen.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kävin eilen faijaa katsomassa. (85v.)
    Sanoi, että pitäisi pikkuhiljaa alkaa kellaria siivoamaan romuista.
    (Sama virsi viimeiset 25 vuotta).

    No, onhan siellä tavaraa.
    Esim. Aidot -60 luvun Minin magnesiumvanteet.
    200 kmh -nopeusmittari
    Smiths -rundimittari
    Lucas -lisäpitkät
    Kaasarit
    Vanteiden spacerit
    Moto Lita ratteja
    Konepelti
    Ja myös faijan Range Roverin V8-moottorin Offenhauser -imusarja ja Holley kaasari oli tallella.
    Heuerin sekuntikellot olen jo aiemmin evakuoinut kotiini.

    Tästä siis kaikki lähti.
    Minä ja Morris Cooper S -vuonna 1966.
    [​IMG]
     
    Gary Grand, PetteriT, speedy ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. minorv8

    minorv8 Gearhead

    No, noita tavaroita ei tarvi kauaa kaupata ja niistä saa vielä käypäsen hinnan. Onko tietoa missä tuo Cooper nykyään menee (jos on vielä olemassa) ?
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Meni kuulemma ihan harrastekilpailukäyttöön, kertoi faija.
     
  13. Tässä on jännää Minin virittelyä:

    Minin juhlavuoden kunniaksi DBA esittelee Mini Remastered Oselli Editionin. Niitä tehdään rajoitettu 60 kappaleen erä. Oselli on klassikkoautoihin erikoistunut yritys, jolla on kontollaan uuden mallin moottori. Kuuluisa A-sarjan moottori on porattu 1,42-litraiseksi ja sen luvataan kehittävän 40 prosenttia vakiota enemmän tehoa. Ainoa vaihtoehto vaihteistoksi on käsivalintainen 5-vaihteinen.

    Klassisiin Mineihin verrattuna Oselli Edition alkaa olla aivan toista maata, sillä siinä on Spaxin iskunvaimentimet ja suuremmat jarrut, joissa edessä on nelimäntäiset jarrusatulat. Vanteetkin ovat kasvaneet hurjasti, sillä ne ovat 7×13-kokoiset Enkeit joko hopean tai kullan värisinä.

    [​IMG]
     
    Gary Grand, Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Aika potaskaa... 1275 mosaa ei saa porattua luotettavasti kuin 73,5 mm kokoon. Aikaisemmin oli 74 mm mäntiä (toki myös Triumphin 74,7 mm) mutta nykyään lienee toi 73,5 mm suurin. Sillä saa 1380 cc. Oma 1380 tuotti aikoinaan 111 heppaa, jos vertailukohtana on vakio 55 heppainen 1275 GT kone niin lienee 100 % tehon nousu. Tossa ei oikein ole mitään muuta ihmeellistä kuin 5 vee laatikko ja niitäkin on ollut reilu 20 vuotta saatavilla useampana eri versiona. 60-luvulla tais olla jotain eksoottisia 5 vaihteisia. Noilla spekseillä ja hintalapulla taitaa jäädä kaikki 60 myymättä...
     
  15. Tuossa on saattanut toimittaja hiukan oikaista. Tässä on tuommoinen 1420 cc kone:

    The engine Mini A-series 1420cc, Full Race -Bore 73,5 mm -Stroke 83,6 mm

    Eli jospa siinä on hiottu kampeen hiukan lisää iskua myös?
     

Kerro tästä muillekin!