Oikeista kotelonsuoja-aineista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja 1purehell, 9.3.2013.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mitäs kotelosuoja-ainetta olette käyttäneet ja miksi? Onko joku erityinen syy, miksi käytätte juurikin sitä ainetta.

    Itse olen vetänyt esikäsittelyksi King -tuotemerkin sprayta. Litku on ohutta ja tunkeutuvaa. Purkista aine tulee kovalla paineella ja mukaan saa pitkän pillin, jolla aine tosiaan leviää joka paikkaan.

    Kingin jälkeen olen käyttänyt Tectylin kannutavaraa. Ihan vain päälle vetämällä ja kunnon ruiskulla. Ihan toimivan tuntuista ruskeaa lientä. Jättää sopivan näköisen kerroksen.

    Ostin kerran laatikollisen 3M:n kotelonsuoja -sprayta, kun sain "halvalla". No, ei voi kehua. Paksua valkoista vahaa. Hankala ruiskuttaa spraylla, kun ei oikein leviä, eikä tunkeudu. Käy juuri ja juuri "asennustahnaksi", eli voi suihkutella listojen yms alle, mihin ei muuta suojaa saa. En suosittele.
     
  2. HRA-47

    HRA-47 1st gear

  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    wurthin kamoja olen käyttäny. spraytä alle just siks että tuntus olevan ohutta ja olen joskus ohentanu tota kannukamaakin pikkusen tinnerillä. mutta tosimiehethän ei kaupan kamaa käytä vaan laitetaan traktorinperäöljyt-tervaa-pihkaa-pontikkaa-sahajauhoa-löpöä ja aletaan suihkimaan. samaa lääkettä myös auton pohjaan ja sitte hiekkamonttuun revittään pölyä pohjaan niin että murrokset paukkuu.sillai tulee kuulemma hyvä ja halvalla :poff:
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon bilteman, motonetin ja tectylin spraypulloja kokeillu. Motonetin aine ihan hyvin pysynyt mutta on kans suht ohutta ja valuu yllätys yllätys alaspäin. Kalvo kumminkin ihan hyvin pysynyt vaikka olen yleensä vetänyt raakasti vaan ilman esivalmisteluita.
     
  5. starcraft

    starcraft Gearhead

    Olikos ne nyt tektylin aineita joita vähän joka marketin hyllystä löytyy? Siitä valkoisesta purkista kotelosuoja-ainetta pohjalle ja mustasta purkista massaa päälle pitämään sen ohuemman pohjassa pitempään niinkuin ohjeissakin sanotaan. Tällä tyylillä tuli reilu 10-vuotias käyttöauto suojattua viime kesänä ja ainakin vielä näyttää hyvältä.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tectyliä löytyy joo monesta paikkaa!
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kaikki nuo edellä mainitut toimii,mikään ei kuitenkaan toimi aukottomasti. Pesee sitä kärryä aika-ajoin myös alustaa ja suojaa jatkossakin eikä vain kerran 10 vuodessa. Puuttuu ongelma kohtiin jne..Toisaalta jos on ihan käyttökiesistä kyse niin itse olen jättänyt tuon suojaamisen jo vähemmälle.Käyttis vaihtuu kun parempia tullee näköpiiriin. Huomattavasti mukavampi vaihdella alustan kamoja kun kaikki ei ole ihan töhnässä. Harraste autoon kyllä suihkuttelen mutta järjen kanssa,pelkkä kesäauto kun on.Siinä se ruostuminen on jo vähän vähäisempää. Kotelosuoja piisaa.Auton pohja kun tulee kiiltämään samanlailla kuin ulkokuori. ;)
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kotelonsuojassa se hyvä puoli ettei peitä ainakaan ruskealla värillä ruosteita tai tue sitä.


    Ai että kun on massaa vedetty niin ei tiiä mitä siellä alla on ja kuinka pahasti mätää. Toki helmakoteloihin oon sitä sutinu semmosiin vehkeisiin mitkä ei niin justiinsa oo.
     
  9. toivaja

    toivaja Gearhead

    Finikor 1 sprayna,
    Ruiskutuksen jälkeen liemi ikäänkuin kiehuu ja siten tunkeutuu tosi hyvin koloihin.
     

Kerro tästä muillekin!