Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Yhdistysten toimintaa määrittelee yhdistyksen omat säännöt sekä laki, yhdistyslaki enemmiltä osin. Jos yhdistyksen säännöissä ei ole mainintaa, että hallituksen puheenjohtaja voi pyörtää tehdyn päätöksen, niin silloin on rikottu lakia. Puheenjohtaja voinee kutsua tietyistä syistä uuden kokouksen ja jos uusi kokous pyörtää päätöksensä niin sehän on silloin siinä, laillinen päätös siis.
    Yleensä se vastaus löytyy sieltä yhdistyksen säännöistä ja sitten yhdistyslaista. Jos ei löydy, niin kymmeniä vuosia vanhoja sääntöjä on syytä päivittää. Sellainen prosessihan on menossa mm. SA-HK:ssa.

    Jos tuntee, että lakia on törkeästi rikottu, niin silloin kannattaa harkita rikosilmoitusta jos muu ei auta.

    Kyllä yhdistys saa tehdä voittoa ja jopa verovapaata voittoa. Yhdistys on kuitenkin huono ja kankea jos tehdään bisnestä joten yhdistyksellä on yleensä oltava joku Oy siihen hommaan ihan alv:nkin takia.
    Kyllä yhdistyksen omistamien yritysten taseet on syytä tuoda vuosikokouksen nähtäväksi, tällöin toiminta on läpinäkyvää. Näin esim. mobilistien kattojärjestössä on. Jos yhdistyksen yritys on salainen, niin sinnehän voidaan suhmuroida vaikka mitä tulonsiirtoja. Verottaja on tietysti niistä kiinnostunut.
    Uuden kirjanpitolain mukaan muuten yhdistyksenkin pitää ilmoittaa verottajalle verovapaatkin korvukset joita yhdistys on maksanut. (ei liity aiheeseen, mutta tietoa on (pitäsi olla)myös verottajalla)

    En minä suosittaisi eroamista jos on eri mieltä muun hallituksen kanssa. Pöytäkirjaan voi merkuuttaa eriävän mielipiteen jolloin ei vastussa tehdystä päätöksestä tai ainakin välttyy syytteiltä jos johtokunta tekee lainvastaisen päätöksen ja joutuu siitä vastuuseen. Näin palvelee paremmin niitä oppositiossa olevia kanssa jäseniä kuin, että yrittäsi tulla marttyyriksi.

    Mitä tulee titteliin toimitusjohtaja, niin hän on suurin operatiivinen johtaja yrityksessä. Hänen yläpuolellaan ei voi olla muuta henkilöä koska silloin hän ei olisi toimitusjohtaja vaan johtaja, sihteeri tms. Toimitusjohtaja vastaa johtokunnalle eli vain se voi määritellä luottaako se toimitusjohtajaan vai ei. Johtokuntahan päättää taasen siitä sääntöjensä mukaan.

    Toimitusjohtaja voi valita juuri sellaisen henkilökunnan kuin parhaaksi katsoo koska on suurin operatiivinen johtaja. johtokunnan/hallituksen ei periaatteessa pidä puuttua operatiivisiin asioihin siis alkaa johtamaan toimitusjohtjaa yksittäisissä asioissa.
    Se minkä hallitus voi tehdä on antaa tehtäviä; esim. hoida henkilöasiat kuntoon, tai saat itse kenkää. Hallitus (omistaja) määrittää siis yrityksen suuntaviivat tavoitteet jne. ei tj sentään omista yritystä)
    Toimitusjohtjahan ei voi kuulua liittoihin eikä tj:llä ole irtisanomisaikaa muuta kuin se aika, että kerkeää omat kamppeensa kerätä.

    Jos on vahva puheenjohtja jolla hallitus takanaan, niin tj. voi olla pelkkä marionetti. Voi myös olla että tj vie 10-0 johtokuntaa jos se ei ole asioiden tasalla ja jos se pidetään niiden ulkopuolella.

    Muistaakseni johtokunnan jäsenellä on lain takaama oikeus päästä kaikkiin luottamuksellisinkin tietoihin (luottamus säilyttäen) käsiksi.
    Eli johtokunnan jäsen voi vaatia yhdistyksen sekä yhdistyksen omistamien yritysten tilinpäätöstiedot jos katso tarpeelliseksi.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mjoo... Hirveellä huudolla ja tohinalla tuli pari uutta johtislaista... No puol vuotta myöhemmin he erosivat. Aika hienot päätökset teitte.


    Mun mielestä lapsellista moinen eroaminen.
    Ku noi on eri mieltä mun kanssa, niin mäkään en leiki niiden kanssa..
     
  3. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Mielenkiintoista... :odroll:
    Mutta tuskin meillä kellään on varaa lähteä arvostelemaan Herrojen päätöstä irtisanoutua tehtävästä,eipä tonne jonox asti o tainnu halukkuutta löytyä :soosoo:
    Joten taitaa se lapsellisuus tässäkohtaa painottua juurikin aivan muuhun kun siihen eroamiseen...
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No ainakin herra(t) on itse huudelleet täällä minkä ehtivät, nyt kun olisi tehtävää tuolla johtiksessa hyppäävät pois kelkasta???

    Mun mielestä pitäisi seisoa sanojensa takana ja ainakin yrittää tehdä asioille jotain. Toi eroaminen oli mun mielestä sopimatonta.
     
  5. nysse1

    nysse1 1st gear

    Tunnen molempia eronneita sen verran että mikkis haukkuu nyt väärää puuta!Jos 2 on jotain mieltä asioista ja 5 muuta eri mieltä niin minkäs teet?Niinkuin edellä mainittiin on johtokunta vastuussa toimitusjohtajan päätöksistä ja ymmärrän täysin ko henliköiden eroamisen.Jos on itse enemmistön kantaa vastaan ja ilmassa leijuu rikoksen merkit niin tuskimpa "mikkiskään" haluaa jäädä muitten kanssa vastaamaan teoista vai kuinka??
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa, ei totakaan laivaa varmaan oppositiosta käännetä. Mutta jäädään mielenkiinnolla seuraamaan miten homma etenee.
     
  7. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    On aikas mielenkiintoista: TJ:n omat bisnekset pyörii loistavasti, rahaa tulee ovista ja ikkunoista... Olisi fyyraa voinut hoitaa yhtä hyvin, talous olisi hyvä. TJ on yksinvaltiaan ottein hallinnut ja päätöksiä tehnyt, eli kädet eivät ole olleet sidotut. Uudet tila vuokrat ovat tolkuttomat 6000 + alv ja kaluston tilat vielä pari tonnii päälle. Eli kiinteät kulut lähes kymppi tonnii kuussa. Onko noi tilat sellaiset että ne käyvät suoraan yhdistyksen toimintaan, vai joutuuko tekemään suuria rakennustöitä? Tuolla rahalla maksaisi isohkoa tilaa omaksi. Tarvitseeko yhdistys noin kallista tilaa? Joku syy lienee siihen että yhdistystä ajetaan tarkoituksella alas. Onko TJ:llä selkeä toiminta suunnitelma miten toimintaa viedään eteenpäin, vai onko ainut kehitys tuo neljännes vuosittain tapahtuva raportointi PJ:lle. ?
     
  8. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    aina voi ns. äänestää jaloillaan, eli kattoo vähän tarkemmin minne sitä rahaa lähettää omaan taskuun niistettäväksi...
     
  9. patukaplas

    patukaplas 1st gear


    Googlasin FHRA Marketing Oy ja siellä löytyi FHRA:n tiedote ennen kuin jäsenistö oli hyväksynyt sen perustamisen ( http://www.fhra.fi/pdf/yhtio.pdf ) Minulle tulee käsitys että jäsenistö on hyväksynyt yhtiön perustamisen sekä sen toimintamuodon. Joten vuosittain vaihtuva FHRA:n johtokunta on myös Marketing:n hallitus. Tämä kieltämättä on hieman sekava kuvio mutta periaatteessa jäsenistöllä on vapaa pääsy ja päätäntävalta yhtiön tietoihin ja kulurakenteeseen. Samoin jos oikein tulkitsen niin varsinkin isommissa päätöksissä mitä rahoilla meinataan pelata , on hyväksytettävä jäsenistöllä. Toisaalta jäsenistö on valinnut FHRA:n hallituksen joilla on siis luottamustehtävä mitä päätöksiä tehdään.
    Raiski on siis Marketing:n toimitusjohtaja eikä voi osallistua äänellään tai sanomisellaan FHRA:n hallituksen kokouksessa.
    Toisaalta ihmetyttää täällä oleva polemiikki Raiskia kohtaan koska hallitus kuitenkin tekee päätökset hallivuokrasta yms menoista mitä FHRA:n varoilla tehdään. Raiskilla on siis vaihtoehto ja palvelun tarjous, jonka siis FHRA:n hallitus hyväksyy tai hylkää. Kuten täällä keskusteluissa olen lukenut myös muita vaihtoehtoja olisi ollut tarjolla. Miksi niitä ei sitten noteerattu ?

    Jos siis FHRA:n hallitus tekee kovia tai vääriä päätöksiä jäsenistön rahoilla, on se vastuussa siitä. Ja myös tilivelvollinen jäsenilleen mitä tapahtuu... eli olen päässyt lopputulemaan että pitääkö jäsenistön puuttua peliin jos hallitus ei ole tehtäviensä tasalla ??

    Tuo 6000 + alv on melko suolainen hinta tiloista mutta ymmärrän pääkaupunki seudun vuokratason. Onko vaihtoehtoa tutkittu että toimitilat voisivat olla esim kehän ulkopuolella, esim Hämeenlinna tai Tuusula jossa maa on selkeästi halvempaa ja oman rakentaminen järkevää? Tuolla 6000 € kuukausilyhennyksellä maksaa melkoista lainaa... FHRA on kuitenkin valtakunnallinen järjestö joten miksi sen toimipiste on välttämättä oltava helsingin alueella. Olisihan sieltä maalta lyhyempi matka tapahtuma paikoille...
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    Uuden toimitusjohtajan näkemys tapahtumien kulusta.

    Tämä koko tapahtuma ketju minua vastaan alkoi jo noin vuosi sitten. Koko hässäkän takan on tietty porukka joka on käännyttänyt ihmisiä minua vastaan luomalla mehukkaita illuusioita väärinkäytöksistä ja levittelemällä näitä faktoina pitkin kenttää, osa on koukkuun tarrannut osa ei. Näitä asioita on nostettu esille ja selvitelty niin johtokunnankokouksissa ja jäsenistön kanssa vuosikokouksissakin, ja todettu ne perättömiksi. Yksi eronneista on lipsauttannutkin että koko hässäkkä on tarkkaan suunniteltu ja johdonmukainen projekti toimitusjohtajan vaihtamiseksi, tällä asialla ei taida olla loppupelissä mitään FHRA:n edunmukaisuuteen liittyvää vaan kyse taitaa enemmänkin olla henkilökohtaisesta perus suomalaisesta kateudesta ja sen kautta harhaluulosta että FHRA olisi omien liiketoimieni perusta.
    Voin suoraan hyvällä omalla tunnolla todeta että FHRA on enemmänkin rasite omalle liiketoiminnalleni kuin hyöty. Kyllä ainakin rahavirta on ollut viimeiset 11 vuotta täysin fyyraan päin, mutta tästä en voi syyttää ketään, eikä se mua harmitakkaan koska itsehän olen jeesaukseni tehnyt fyyran parhaaksi.
    Tällä keskustelu palstalla samoin kuin suomi 24 palstalla on erittäin voimakas yhteinen piirre, molemmissa halutaan luoda voimakasta draamaa, keksitään salaliittoja ja ei haluta edes katsoa totuuksia vaan yleinen epäsorron luominen on paljon kivempaa luettavaa kuin tylsä totuus.
    Itse nostin pöydälle huolestuneisuuden tästä jo vuosi sitten. Johtokunta ja henkilöstö kalvaa omaa nilkkaansa ja keskittyy enemmän toisten töiden kyttäämiseen ja arvostelemiseen kuin omaan panostukseensa. Kyräillään ja puhutaan paskaa selän takana, eikä nosteta ongelmia pöydälle ratkottaviksi.
    Itse olen kaikessa kilpailu ja liiketoiminnassa tottunut siihen että ympärilläni on hyvä ja yhteen hiileen puhaltava teami jonka kanssa on kiva toimia. Tekemisen motivaatiossa 80% pitää syntyä fiiliksestä ja 20% siitä saatavasta korvauksesta. Väsähdin siihen kun huomasin että nyt omat keskittyvät terrorisoimaan omaa työympäristöään ja valitettavasti vallalla ollut toimintamalli mm. henkilöstöhallinnassa ei vaan sopinut minun vetämääni organisaatioon ja ajauduttiin tilanteeseen jossa teamin jäsenten arvostus toisten työntekoa kohtaan romuttui.
    Tämä kärjistyi siihen että irtisanouduin tehtävistäni ACS:n jälkeen. Katsoin silloin että kuluneen 11 vuoden aikana olen FHRA:n eteen tehnyt vähintäänkin sen mitä minulta on odotettu. Olen saanut nostettua moni miljoona velkaisen yhdistyksen jaloilleen ja siitä eteenpäin erittäin vakavaraiseksi ja omillaan jaloillaan seisovaksi. Eron jättöpäivänä FHRA:n taloudellinen tila oli parempi kuin on vastaavaan aikaan vuodesta ollut ikinä, eli siinäkin mielessä seuraajalleni olisi mahdollisimman helppoa asetelma jatkaa.
    Nyt esille tulleessa vastakkain asettelussa ”toinen ehdokas” oli minun ehdotukseni koska katsoin että tällä hetkellä hän olisi ollut paras henkilö paikkani täyttämään. Olisin vaan halunnut että siirtymä olisi toteutunut yhteistyössä ja mahdollisimman kivuttomasti, ei näin! Mutta uskon että kyseisessä sopassa ”ehdokkaalla” ei kauheasti ole osuutta ja siksi toivonkin yhteistyömme hänen kanssaan jatkossakin jatkuvan tehokkaissa merkeissä ja tulevaisuus antaa kaikille mieluisan työkentän.
    Valintoihin ja niiden yksimielisyyksiin en tarkemmin ota kantaa, mutta sen voin vain todeta että sivusta seurattuna ajankohta oli täysin väärä. On valitettavaa huomata että suurimmilla ”huutajilla” ei ollut henkilökohtaisesti penniäkään kiinni päätöksissä ja heidän panostuksensa asioiden seiftaamiseen oli täysi nolla, suoraan sanottuna tikkuakaan ei ristiin laitettu. Eli toivon että jatkossakin uudet johtokunnan jäsenet ottaisivat hitusen enemmän myös vastuuta asioista, koska helppoahan kriisitilanteessa on jättää laiva heti kun se vähän alkaa kallistumaan ja antaa toisten yrittää pelastaa, niin tietty jos sen reijän olisi jättänyt poraamatta sinne laivan pohjaan niin kallistukseltakin oltaisiin vältytty.
    Itsekkään en oikein hyväksy tuota mallia että heti kun tulee vastoinkäymisiä niin luovutetaan ja annetaan muiden korjata tilanne. muta toisaalta on hyvä että kaikki tekijä puhaltavat yhteen hiileen ja yhteistyöhön kykenemättömät tajuat itse etteivät juuri ole hyödyksi asioiden eteenpäin viemiseksi.
    Mutta kokemuksella voin sanoa että viime vuotisen erohässäkän jälkeen johtokunta työskentely ja ilmapiiri parani huomattavasti, toivon johtokunnalle että myös nyt käy samoin ja intoa asioiden eteenpäin viemiseen löytyy. Ehkäpä sitä itsekin voisi harkita ehdokuutajohtokuntaan syksyllä, nyt kun tilaakin on…o)
    En jaksa hirveästi alkaa täällä spekuloimaan mikä asia on mitenkin, mut muutamaan asiaan voin sanoa sen verran että:
    1. Mitään tietoja ei ole uusilta jäseniltä pimitetty, eikä asioita salattu. täälläkin olevassa keskusteluketjussa tulee esille monta syytöstä ja epäkohtaa joiden epäkohtien oikaisemiseksi ”eronneet” varmasti omaavat kaiken tiedon, mutta asioden oikaisuhan olisi hurmoksen vastaista?
    Pitänee muistaa että koko tämä ”hässäkkä” on erittäin vahingollinen FHRA:n maineelle ja siksi toivoisin että edes FHRA:n omat jäsenet ottaisivat täällä keskustelupalstalla asioista selvää, ennen kuin ryhtyisivät oman nilkan jyrsintä hommiin.

    2. Oikean lainen tiedoitus on ollut ongelmana jo useamman vuoden, ja uudessa johtiksessa siihen vielä nimettiin vastuuhenkilökin joka hyvin ongelman tuntee, mutta ratkaisua ei hetkessä löytynyt. toivon että asia saadaan piakkoin kuntoon niin tälläisiltäkin selkkauksilta vältyttäisiin, mutta siihen asti suosittelen omaa aktiivisuutta asioiden totuuksien selvittämiseen.

    3. Faktana voin kanssa todeta että nyt kun fyyra ei ole ollut vuokralaisena niin yhtään laskua ei ole omasta firmastani fyyraan lähtenyt, eli puheetsisä piiri kaupoista voi unohtaa ihan kokonaan.

    4. Olen antanut viimeisen 10 vuotta mm. omia esittelyrekkojani ja mm. tilojani remonttejavarten ja henkilöstöäni FHRA:n käyttöön, mutta täysin pyyteettömästi. jos joku on sitä mieltä että ilmaisetkin lahjoituksetkin pitää vielä erikseen kilpailuttaa, niin sit johtokunnan pitää varmaan järjestää asiasta avoin kilpailu et ” kuka maksaa eniten”.

    5. Tiilenvalajantie 6 aiheuttaa nyt kovin paljon kärkästä keskustelua koska se sattuu olemaan allekirjoittaneen hallinnassa. siksi halusinkin tuoda tämän asian vuosikokouksen käsiteltäväksi ja toinkin asian kevätkokoukseen. Asian esiteltynä suurin osa paikalla olleista oli toimitilojen kannalla, joten tämäkin helpotti johtokunnan päätöstä asiasta.

    Asian historiaa kaikille voisin valoittaa vielä sen verran että:
    Sain aikoinani neuvoteltua toimitilat fyyralle edullisesti Amberlan kuolipesältä joka kiinteistön omisti. Vuosien päästä kuolinpesä päätti myydä kiinteistön ja käytiin johtokunnassa neuvottelua siitä että FHRA ostaisi kiinteistön, mutta siihen ei vaan ollut silloin varaa. Niinpä minä tein tarjouksen ja sain miljoona velan kontolleni. Luonnollisesti FHRA:n kanssa tehtiin sopimus että saa jatkaa vuokralaisena vanhoin ehdoin.

    Nyt kun kiinteistö paloi ja tilalle rakennetaan uusi niin luonnollisesti tarjosin FHRA:lle mahdollisuuden tulla uusiin tiloihin takaisin, taas vanhoin ehdoin. eli hintataso on selkeästi edullinen ja uusista tiloista lähelle puolet yleisestä hintatasosta. Eli onko minun idressi tarjota hyvät ja näyttävät tilat fyyralle edullisesti, vai vuokrata ko. tila joka on kiinteistön näyttävin muualle markkinahintaan???
    eli hintataso tilasta on EDULLINEN, mutta tilan suuruudesta ja koon tarpeellisuudesta voidaan olla ehkä erimieltä. tuo sivuillakin puhuttu vuokra 6000€ on parisataa kalliimpi kuin fyyran vanha vuokra tiloissa oli, neliöitä ehdotuksessani oli +700m2 ja tässä on mukana kaluston huoltotilat ja varastot. Mutta nyt on mielestäni hyvä katsoa mitä tulevaisuuden organisaatio tuo tullessaan ja paljon tilaa tarvitaan, ja sen jälkeen miettiä mahdollista tilojen lohkaisua.

    Sit vielä yksityiskohtana että tilat on vuokraamassa OY eikä missään tapauksessa ry mitä ex-johtislainen väittää. Oy:n tulosvastuullinen toimitusjohtaja on ensisijaisesti varmaan vastuussa siitä että tekee yhtiön kannalta oikeita ratkaisuja mm. tässä asiassa.

    6. Kun tämä asia sai nämä mittasuhteet ja kärjistyi tällaiselle tasolle olin yhteydessä mm. AKK:eek:n Mahoseen ja kävin hänen kanssaan lävitse tilannetta, koska heillä on yhtiömalli ja hyvin samanlainen. pöydälle jättämäni johtajasopimus oli hyvin pitkälle Mahosen oman sopimuksensa mukainen ja yleisen mallin mukainen. Toimitusjohtaja kilvasta tuotiin näyttävästi esille kuinka johtokunta teki fyyralle epäedullisemman ja kalliimman päätöksen. Tämäkin asia näin saatiin hienosti tiedotettua johtokunta vastaisesti..o). Eli molempien ehdokkaiden ehdotukset olivat hyvin saman suuntaisia ja minun ehdotukseni oli enemmän tulospainoitteinen ja niin mielestäni sen pitää ollakkin. Ja sopimus tulee kalliimmaksi vain jos tuloksen myötä.
    Joka tapauksessa kausi saatiin potkaistua käyntiin ennätyskilpailija määrällä, yleisöäkin saapui avaukseen kivasti, rata toimi hienosti ja kaikesta huolimatta tarkoituksenamme on tehdä tulevasta kaudesta yksi parhaista.
    Toivon että jokainen osapuoli katsoisi kertaalleen peiliin ja käyttäisi myös omaa harkintakykyään asioissa.
    Meillä on todella haasteelliset ajat edessä, uuden organisaation kasaaminen tässä vaiheessa vuotta ei ole helppotehtävä, mutta toivon että kaikki sujuu hyvin ja saamme nopeasti uudet ihmiset hiottua tehtäviinsä ja pääsemme syksyllä täydellä höngällä valmistelemaan tulevaa juhlanäyttelyämme.
    toivon että täälläkin annetaan uusille tekijöille työrauha ja keskitytään olennaiseen ja koska se on joka tapauksessa kaikkien meidän etu.
    Jos oikeasti jotkut asiat herättää kysymyksiä niin minulle voi aina soittaa tai lähettää meiliä, koska on yhdistyksen kannalta huomattavasti parempi että ensin selvitetään asioiden puolet ja sitten vasta muodostetaan mielipide.
    terveisin
    VESA RAISKI
    p. 0400 446623
    vesa.raiski@fhra.fi
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    .. on aina riski pitää toiminnassa mukana henkilöä joka on jäävi esim palvelujen tarjoajana.
    Olkaahan tarkkoina molemmin puolin.


    Yksi asia mitä olen suunnattomasti ihmetellyt on se että jos haluaa kisoissa autoaan näkyville niin siitä pitää erikseen maksaa, jos kukaan ei maksaisi niin mitäköhän nämä sisällöntuottajat näyttäisivät noissa ohjelmissa? tuotanto yhtiö saa rahaa noista ohjelmien tekemisistä.. ja ei ne hollywood näyttelijätkään maksa mukana olemisesta, tai näin olen ainakin kuullut :rotfl:

    ja jos fhra:lla kerran menee hyvin niin eikö kilpailumaksuja ja näitä muita lisukkeita voisi alentaa ja näin pienentää kynnystä osallistua tapahtumiin.
     
  12. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    korjattakoon nyt vielä toikin perätön huhu, eli kilpailijat eivät erikseen maksa tv-näkyvyydestä. Näytettävät ryhmät on valittu demokraattisesti niin että mukana on sarjaan ilmoittautuneiden perusteella 3 auto ja 2 drag ryhmää. Yksilö näkyvyys muodostuu täysin menestyksen tai haastateltavuuden perusteella, eli kukaan ei erikseen maksa näkyvyydestä.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi maksupolitiikkahan poistui jo muutamia uosia sitten,siloin sai maskamalla muistaakseni "erityispuffin", mut muuten kyllä kalusto näkyi kuvissa jos se televisioitavassa ryhmässä ajoi. Korjattakoon nyt kuitenkin tämä näkemys siltä osin, että katuvessoja noissa lähetyksissä ei näy vaikka se sitten ryhmänä olis suurin. Ei niin, että sillä isosti väliä olis, mutta faktana kuitenkin varmaan paikallan mainita.

    Samaa mieltä studio57:n kanssa siitä, et noiden kytkyjen kanssa oon oltava hyvin tarkkana, ja ilmeisesti niin on oltukin. Tällaisten asioiden välttämiseksi toi avoimmuus etenkin niiden osalta onkin ensiarvoiden tärkeää.

    Niinku jo alussa sanoin, niin asioilla on yleensä useempiakin kuin kaks puolta ja siks tällaset asiat täytyy käydä läpi. Toivottavasti nyt sitte on työrauha ainakin syksyyn asti, siellä tosiaan pitäis sitte olla paikkoja vapaina isommallekin muutokselle jos halukkaita ja kannatusta löytyy.
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    hienoa että se on poistunut kun olikin aika järjetön ideana. . avoimuus on nimenomaan tärkeitä ja siihen että asioista puhutaan niiden omilla nimillä ! Onnea vaan FHRA:n eteenpäin viemisessä !!
     
  15. Weijari

    Weijari Gearhead

    Se täytyy ainakin jäljellä olevien Virkaa tekevien kunniaksi sanoa, että eivät vähättele sosiaalista mediaa, vaan tulevat myös sanomaan sanansa tällaiselle anonyymi-palstalle. Yleensä vaikeassa tilanteessa saadaan pahin takalukko aikaan sillä, että otetaan asenteeksi: " mun / meidän ei tarvi selitellä julkisesti"
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kiitos positiivisesta asenteestasi.

    Voit kuitenkin olla varma siitä, että yritimme Sepon kanssa parhaamme, jotta johtokunta olisi valinnut toimitusjohtajan kohdalla toisin. Voihan olla, että se 5-4 äänin meitä vastaan äänestänyt johtokunta on oikeassa ja FHRA menee nyt parempaan suuntaan,

    En kuitenkaan henkilökohtaisesti ole valmis kantamaan sellaisen toimitusjohtajan tekemisiä harteillani joka omien sanojensa mukaan on menettänyt mielenkiintonsa koko touhuun ja haluaisi keskittyä omiin bisneksiinsä. Muistakaa, että johtokunnan jäsenillä on vastuu tekemisistään ja jos oikein huonosti alkaa menemään, niin jopa taloudellinen vastuu. Kuinka moni olisi ollut valmis ottamaan tuollaisen vastuun itselleen kun näkee tai kokee henkilökohtaisesti, että nyt mennään perse edellä puuhun. Toivottavasti olen väärässä ja kaikki asiat hoituvat.

    Tämän herran palautteen lisäksi olen saanut useita puheluja ja viestejä, jossa on kerrottu minun ja Sepon tehneen tiilanteessa juuri niinkuin pitikin. Kuka itse kohdallaan haluaa seisoa jonkun takana ilman uskoa hänen tekemisiinsä. Vapaaehtoisia. Nythän sellaisille on seuraavassa johtiksessa tilaa.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tästäkin tuli puhuttua noissa kokouksissa paljon. Toi noin 7500 Euron tilavuokra yhdistettynä tilaan jossa on pystyssä vain seinät, ei siis edes lattiaa ole viimeistelty valmiiksi on mielestäni kohtuuton FHRAn kannalta. Tein ehdotuksen, jossa olisin halunnut FHRAn muuttavan nyt ensin hiukan vaatimattomampaan tilaan ja parin hyvän vuoden jälkeen sitten ostettaisiin oma tila FHRAlle. Ideaa sinänsä pidettiin hyvänä, ja oman ostamista kannattavana, mutta noihin Raiskin omistamiin tiloihin haluttiin ihan väen väkisin mennä. Syytä en tiedä. Ainoa vastaus mitä sain oli, että me tarvitsemme edustavat tilat toiminnallemme. Olen toki samaa mieltä, mutta miksi kaikki tässä ja nyt. Sitä sopii ihan joukolla ihmetellä.
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tämä pitää paikkaansa.Kaikki tieto mitä johtikseen tuotiin kesti hyvin päivänvalon.

    Mistään hurmoksesta kuitenkaan ei ole kyse. Eikä edes kenenkään mollaamisesta. Kyse on siitä, että kerroin oman näkemykseni eroni taustoista. Toivon tosiaan vilpittömästi, että asiat hoituvat ja FHRA voi kehittyä. Yksi syy eroamiseeni oli juuri se "riitelyn" välttäminen.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tämäkin on faktaa. Johtokunta päätti televisioitavat ryhmät yksimielisesti.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    No jos asiasta on eri mieltä, ja pelkää että tulevasta päätöksestä napsahtaa leukaan, niin sen voi kirjata pöytäkirjaan ja pestä oman turkkinsa sillä. Ei luulisi olevan "kynnyskysymys" minkä vuoksi lähdetään litomaan jos yhdessä äänestyksessä häviää? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!