Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Vielä tälle päivälle onnittelut uudelle toimitusjohtajalle.

    Sitten päälle pikku korjaus. Lueppa se kirjoitukseni uudetstaan. Siinä olevaa arvostelua ei ole suunnattu sinua vastaan vaan johtokunnan päätöksentekoon littyvää takinkääntöä vastaan. Johtokunta oli se joka päätöksensä pyörsi ja pyysi sinulta uuden tarjouksen. Kyse ei ole siis ajojahdista vaan selvitys niistä syistä, miksi johtokunnassa en jatka.

    Sitäpaitsi miten voit kommentoida tapahtumia, kun jääväämisesi vuoksi et ollut noissa kokouksissa edes paikalla, missä ne puheet pyörrettiin.

    Onnea ja menestystä tulevassa virassasi. Toivottavasti se vie FHRAta menestyksen tielle.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä on sitä mieltäet noi kytkyt järjestön ja Raiski. comin välillä ja kenties jollain tapaa ylimielinen käytös asian tiimoilta on se mikä tässä on ihmisiä hiertänyt. Ei niinkään se että yks, kaks, kolme tai useempi olis ihmisiä käännyttänyt vastaan ja et tossa olis minkäänalisia marttyyritarinan aineksia. Noin kentän edustajana voin vakuuttaa, et mnkäänalista käännytystä ei ole tarvittu vaan noi asiat on olleet todella yleisen ihmettelyn kohteena, mistä syystä niitä olen itsekin ajoittain esiin tuonut. Ja niinku sanoin, niin asioissa on yleensä vähintään kaksi puolta, ja nyt niitä on kaks saatu lukea. Tokkopa kumpikaan niistä mikään aivan objektiivinen tulkinta on aiheesta, siks oliskin ihan mukava kuulla myös muita näkemyksiä. Toi Luigin huoli esimerkiks AmCarShown osalta ei liene aivan aiheeton, millanen sitten lie ylipäätään toi toimiston miehitys 01.06. lähtien, onko silloin paikalla vain yksi äitiyslomalla palannut jos ei toimitusjohtajalla satu oelmaan työvire päällä?
     
  3. pontso

    pontso Gearhead

    aijemman sanomiseni pyörtäen , näinhän siinä kävi ja näin hän se menini , ja takkini käänsin ja kyykytin ja taas kuuntelen ne hyvä veli jee jeet . c-barge et tietääkseni edusta meidän kentää ku en tiijä kuka vittu sä ees oot ainakan meidän alkoholi veljen osalta tai sit en oikeesti tunnista . veljeni pyuolesta en voi puhua . luigi ja rausi en yhtään ihmettele päätöstäne ainoastaan ihailen että kestitte näin pitkään ja jaksoitte edustaa syviä rivejä
     
  4. GXP

    GXP 1st gear

    Kirjoitin tänne koska halusin kertoa lähtöni syyt rehellisesti.
    Muutamia keskustelussa olleita asioita haluan oikaista. On totta, että kokouksissa voi ilmaista eriävän mielipiteensä ja pyytää sen pöytäkirjaan. Lopulta johtis on kuitenkin vastuussa koko kokonaisuudesta. Jäsenistölle ja tili- ja vastuuvapauden myöntämisen kohdalla eivät eriävät mielipiteen joistakin päätöksenteon kohdista riitä. Raiskin palkkaukseen liittyen pyysin eriävän mielipiteen kirjattavaksi.
    Vesa peräänkuulutti johtislaisten työntekoa. Johtiksen tehtävänä on päättää asioista, valvoa niiden toteutusta ja luoda suuntaviivat toiminnalle. Käytännön toteutus on tj:n harteilla. Tj.n pitäisi myös valmistella asioita johtikselle. Esim. tuo kilpailutus tulisi tj:n hoitaa, samoin vaikka selvitys siitä, millaisia vuokratiloja on tarjolla, mitä ne maksavat ja selvitys siitä, millaisilla järjestelyillä tilan voisi ostaa. Nyt johtikseen tulee vain tarjous Vesa Raiskilta. Raiskin omaa työpanosta ja omien firmojen edullisuutta on mahdotonta vertailla kun kilpailevia tarjouksia ei ole. Olisi hyvä, että Raiski toisi niitä pöytään, silloinhan hän voisi osoittaa helposti sen, miten paljon parempi hänen tarjouksensa on. Tällöin olisi helppoa tilata Raiskin firmalta.
    Keväällä kiireisimpään aikaa irtisanoutuminenkaan ei ole fyyran edun mukaista jos se johtaa fyyran kannalta kalliimman sopimuksen tekoon saman ihmisen kanssa seuraavalla viikolla. En katso, että minulla olisi ollut osaa tuossa irtisanoutumisessa, mielestäni se oli tuossa tilanteessa Raiskin oma ratkaisu. En ymmärrä, miksi tuollainen show asiasta piti edes järjestää. Olen edelleen sitä mieltä, että paikkoja kannattaa täyttää avoimella haulla. Tällä tavoin löydetään motivoitunut työntekijä.
    Koska keskusteltavaa on paljon ja jäsenet asuvat eri puolilla Suomea, ehdotan, että FHRA perustaa keskustelupalstan jäsenilleen siten, että ainoastaan jäsenillä on pääsy keskusteluun. Silloin voidaan jäsenistön kesken jatkaa asioiden selvittelyä. Samoin voisi luoda salasanan taakse sivut, joilta voisi lukea johtokunnan/hallituksen pöytäkirjat kokonaisuudessaan.
    Toisena ehdotan, että jokainen jäsen voisi halutessaan jäsenkorttia näyttämällä käydä toimistolla tutustumassa vuokrasopimukseen ja uuden toimitusjohtajan työsopimukseen.
    Asioista ei aina tarvitse olla samaa mieltä. Samalla tavalla tekeminen vuodesta toiseen ei aina vie toimintaa eteenpäin. Epäkohtia pitää nostaa esille ja asioista pitää avoimesti puhua. Moni pelkää, että eriävien ja kriittisten mielipiteiden kertominen vaikuttaa kohteluun erilaisissa tilaisuuksissa ja tyytyy siksi nykyiseen. Jään itse odottamaan seuraavaa kisatapahtumaa.
    terv. Seppo Raussi, etunimi.sukunimi@kolumbus.fi
     
  5. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    tätä minä juuri tarkoitin päättömättömällä ajojahdilla ja olemattomilla väitteillä.

    Eli jos raiski.com ja fhran väliset kytkyt hiertää? Niin mitkä niistä, kun niitä ei ole?????

    Eli kiukutellaan asiasta jota ei ole olemassa???

    Ja luigille sen verran et toi mun kirjoitus oli yleiseti tästä päättömästä sopasta ei niin kohdistettu yksin sulle tai sepolle, kyllä näitä juttuja levitellään faktoina jo aika laajassa piirissä.
    Sain motoparkin jälkeen soiton jossa taas erittäin läheltä ollut oli pannut taas uuden "varman tiedon" liikenteeseen...... Eli "huutelijoita" piisaa. Omat voisi vaan joskus vähän oikaista jos huomaavat et taas mennään ihan metsään. Enkä tarkoita mun maineen vaan fhran maineen takia. Kaikki tietää kuinka kaikki negatiivinen juttu saa siivet ja leviää, vaikka sillä ei mitään perää oliskaan. Ja sitten kun se oikaistaan, niin oikaisut ei todellakaan kiiri samaa vauhtia ja yhtä pitkälle.

    Eli kaikki jäsenet voivat olla mukana kiillottamassa tai ryvettämässä fhran mainetta.

    1.6 eteenpäin fhrassa on edelleen hyvä miehitys, ja koska tilanne rauhoittui niin kaikki voi soitella silloin toimistolle ja miettiä et kuis sieltä yllättäen vastaskin tuttu ääni.....o)
     
  6. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Toihan oli hyvä idea,missä yhdistyksen jäsenet voisivat olla mukana kehittämässä toimintaa omien sivujen kautta ja keskustella asioista niin ku sisäisesti.Sit vois kirjanpitäjältä saada tilinpäätöksen/tulos laskelman jäsenyyttä vastaan ,että voidaan yhdessä ihmetellä mihin rahat menny tai tullu ja antaa vaikka omia ehdotuksia sähköisesti.

    Tämähän olis sitä avoimuutta.

    Sen verta sanoisin yrittäjänä,että älytön kilpailuttaminen ei ole hyvästä,mutta kilpailuttaa pitää ja osata olla myöskin kilpailukykyinen.

    Tommosiin vapaa ehtois pohjalta oleviin isoihin saappaisiin,tuskin tunkua on ja eikait se ole hullu joka pyytää ,vaan se joka maksaa,mutta se tärkein pointti on kait saada tämä hiipumaan päin oleva toiminta uuteen nousuun.


    Siinäpä sitä haastetta Tj,lle ja hallitukselle ihan riittävästi,eiku onnea ja menestystä sitä tarvitaan myös kovan työn lisäksi,mutta se raaka työ on aina KAIKEN AjaO
     
  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    luigi toi sun lattia kommentti on just hyvä esimerkki älyttömästä musta maalaamisesta ja totuuden vääristämisestä, eli kaikille tiedoksi laitoin vuokra soppariin että hyvitän 6000 euro + alvi jos toimistotilaan ei asenneta valmiiksi perus lattiiaa, esim. Muovimattoa. Koska fhra haluaa varmaan tehdä tiloihinsa oman näköisen lattian. Näin peruslattian asennuskustannus jäisi fyyran eduksi.

    Eli suodattaa kyllä kannattaa....o)

    sit noi tilinpäätös tiedot ovat julkisia ja tulevat kaikille jäsenille takaluukusta lehdessä, näin kokouksessa päätettiin.

    Minulla ei ole mitään sitä vastaan että vuokra ja työsopparini julkaistaisiin julkisesti jäsenille.
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Tulee semmoinen Déjà vu ilmiö mieleen, mutta mistä...? :odroll:
    [​IMG]
    -Ainiin, ihan kuin Perusuomalaiset Kataisesta....:poff:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tietenkän edusta kenttää vaan olen kentän edustaja, eli siis ruohonjuuritasolainen maan matonen joka liikkuessaan kuulee vastaavien turinoita ja niitä ihmettelyjä sitten välillä tuo esille. Sananvalinta oli kertakaikkisen kehno, rivijäsen olis ehkä ollut parempi?
     
  10. ransu68

    ransu68 1st gear

    Siis ymmärsinkö oikein: Luigi kertoo hinnaks 6000+alv ja Vesa lupaa antaa ilman lattian asennusta saman verran alennusta? Mää käsitän ny tän niin että tila on ilman lattiaa FHRA:LLE ILMAINEN!!!!
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siis FHRA ei olekaan tulossa vuokralaiseksi omistamiisi tiloihin? Jotenkin ymmärsin korjoituksestasi toisin. Kyllä noi hiertää, kun käy kruisingeissa ja muissa tapahtumissa niin noista on puhuttu vuosikaudet. Niitähän on käsitelty sitten kokouksissakin ja vastaukset on ainakin mua tyydyttäneet niiden osalta. Mut se ei tota asiaa mikskään muuta että tilanne herättää epäilyjä eikä tollaset yhteydet MUN mielestä siksi ole suotavaa. Se kuka niistä yhteyksistä on edunsaajana vai onko kukaan, on toisarvonen asia, kyse on periaatteesta, tollasta järjestelyä ei pitäisi olla. Toi tilanne antaa eväät ja mahdollisuudet sille päättömälle ajojahdille, ja kun ihmiset salaliittoteorioista niin hirveesti tykkää niin siltä ei voi välttyä niin kauan kuin kytkös on olemassa. Mun näkemyksen mukaan joko se tarvii hyväksyä et sitä puhetta ja epäilyä erilaisista motiiveista säännöllisesti tulee, tai sitten pitää järjestää niin, ettei niitä eväitä ole.
     
  12. shmot

    shmot 1st gear

    6000 e/kk + alv ja 700 m^2 = 8.6 e/neliö +alv. Eikö se ole ihan normaali vuokrahinta hallille?

    Edit: Ottamatta kantaa asiaan, niin vaikka tuosta voi vertailla (taisin käyttää tähän 10 min):
    http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.ph ... mit=20&id=

    Hintaan tietysti vaikuttaa sisältääkö se sähkön, veden, lämmityksen ym.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niinku sanoin, niin ainakin itse olen noihin kokouksissa saatuihin selvityksiin ollut poikkeuksetta tyytyväinen näiden huhujen ja väitettyjen epäselvyyksien osalta.

    Ja kuten sanoin, niin periaatteessa mun mielestä tollasia kytkyjä ei pitäis lainkaan olla. Mut se et kuinka kalliiks tollasen periaatteen sitten hinnoittelee on kolmas juttu, pyhienkin periaatteiden on joskus viisasta taipua käytännön edessä. Sellasissa tapauksissa vaan asioiden pitäis olla aivan avoimia ja läpinäkyviä niin se ehkä hillitsis noiden huhujen syntyä ja leviämistä.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ja entas nuo rekat ja trailerit mita mielestani olen nahnyt Kalajoella ja Alastaron kisoissa, eikos ne ole pikemminkin Raiski yhtion kuin FHRA yhtion laitteita? Onko ne nyt sitten AINA ja JOKA KERTA olleet FHRAlle ilmaisia, ja tulevat olemaan saman hintaisia jatkossakin?
     
  15. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    rekat on olleet diilillä et saa tuoda jos itse maksaa naftat! .o)

    ja koska täällä huudetaan nyt ton kilpailutuksen perään niin pannaan tänne kilapilutus pystyyn, jos muitakin halukkaita ilmenee ja jos joku vaik maksais riihikuivaa siitä et saa tuoda rekat fyyran käyttöön????

    Eli tarvetta olis ainakin em-kisan vippi rekalle ja kalajoen kuulutus tornille.

    Jos parempia tarjouksia ilmenee niin uskon että tarvii kauan asiaa miettiä....o)
     
  16. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Ja kun kerran pistetään peli avoimeksi, tänne voi laittaa tarjoukset niin voimme kaikki pohtia mikä vaihtoehto on paras !! Tyhjän saa pyytämättäkin...
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    En voi ottaa tässä jutussa kantaa suuntaan enkä toiseen, kun en tapausta tunne, mutta tämän keskustelun luettuani muistui elävästi mieleen, miksi yksi vuosi oli mulle tarpeeksi erään pyöräkerhon johtokunnassa..
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Totta, eipä noi luottamustoimet useinkaan herkkua ole, et niistä vuolastta kiitosta seurais. Oli sitten kyse yhdistyksestä tai vaikkapa valtakunnan tasosta.
     
  19. Cata

    Cata 1st gear

    se siitä sitten

    Kaikella kunnioituksella, tässä nyt äänestäjä tuntee itsensä lievästi petetyksi. Hallitukseen äänestettiin muutosvoimaa ja nyt se muutosvoima otti loparit reilun puolen vuoden työskentelyn jälkeen. Ei hyvä.

    Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Tili- ja vastuuvapauden kohdalla kyllä äänestetään hallituksesta kokonaisuutena. Mutta jos ihan oikeasti aletaan hakea korvausvastuita (joita varten täytyy käydä oikeusprosessi, sitä ei vuosikokous voi määrätä), niin kyllä siinä vaiheessa haetaan ne konkreettiset vastuulliset niihin konkreettisiin päätöksiin joista joku haitta sitten katsotaan syntyneen. Korkeintaan kerhon mennessä konkurssiin voi jonkinlainen yhteisvastuu hallitukselle syntyä mutta kirjoittelun perusteella se ei ole kovinkaan todennäköinen skenaario nyt - ja siinäkin tapauksessa luultavasti käytäisiin oikeutta ja haettaisiin niitä syyllisiä.. Tämä siis ei mielestäni riitä perusteeksi siihen että lähdetään hallitusvastuusta kesken kaiken. Se on kuitenkin se ainoa paikka missä aidosti voi vaikuttaa konkreettisesti yhdistyksen (ja sen omistaman yrityksen) toimintaan. Kaikki mitä itse toivoo ei aina mene läpi, ei edes läheskään joka kerta, mutta kyllä luottamustehtävään pyrkiessä pitää ymmärtää että näin on, ja tehdä parhaansa.

    En ole koskaan ollut FHRA:n hallituksessa mutta muutamassa muussa hallituksessa kylläkin. Syyskokousta odotellessa toivon, ettei hallitukseen ehdolle lähde ihmisiä, joilla ei selkänahka kestä istua täyttä kautta.

    Todettakoon vielä että kirjoitukseni edustaa henkilökohtaista kantaani, eikä minkään edustamani yhteisön. Ja lisäksi, että asiaa tuntemattomana en ota kantaa itse tapahtumiin, ainoastaan siihen mitä minun kokemukseni mukaan hallitusvastuuseen kuuluu.

    Cata
     
  20. Cata

    Cata 1st gear

    Tuollahan nuo säännöt ovat fhra:n nettisivuilla.
    "10§
    Yhdistyksen ylimääräinen kokous pidetään, milloin johtokunta katsoo sen tarpeelliseksi tai kun vähintään
    kymmenesosa (1/10) jäsenistöstä sitä erityisesti ilmoitettua asiaa varten kirjallisesti vaatii."

    Henkilökohtaisesti en näe sanottavaa hyötyä moisen koollekutsumisesta.

    Cata
     

Kerro tästä muillekin!