Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toimitusjohtaja taas on suoraan tilivelvollinen johtokunnalle joka saa valtuutuksensa jäsenistöltä. Jos jäsenistö vaatii johtokuntaa erottamaan toimitusjohtajan luottamuspulan takia, niin mitkä lienevät mahdolliset vaihtoehdot. Sano sinä kun monessa yhdistyksessä kerran mukana olet.
     
  2. W201

    W201 3rd gear

    Hieman tarkennuksia, FHRA ry:llä ei ole toimitusjohtajaa, sen sijaan FHRA Marketing Oy:llä on toimitusjohtaja.

    Osakeyhtiön toimitusjohtaja on yhtiön toimielin eikä siten ole työsuhteessa yhtiöön. Osakeyhtiön toimitusjohtajan on tämän vuoksi turvattava oma asemansa erillisellä kirjallisella sopimuksella.

    Lainaus Osakeyhtiölaista
    20 §
    Toimitusjohtajan valinta, eroaminen ja erottaminen

    Hallitus valitsee toimitusjohtajan.

    Toimitusjohtajalla on oikeus erota tehtävästään. Eroaminen tulee voimaan aikaisintaan, kun siitä on ilmoitettu hallitukselle.

    Hallitus voi erottaa toimitusjohtajan tehtävästään. Erottaminen tulee voimaan välittömästi, jollei hallitus päätä myöhemmästä ajankohdasta.
    :soosoo: :soosoo:
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä en ymmärtäny. Saisko vähän selkeemmin?
    Jos ei muuta ni edes kahen seuraavan päivän sään.
    Tai no; kirkasta joka tapauksessa, sato tai paisto.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    No niin. Siinähän se onkin. Ja ihan johtokuntalaisen kirjoittamana :rotfl:
     
  5. W201

    W201 3rd gear

    Ei säätä, mutta kirkasta :rotfl:
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tällaisen saivartelun sijaan sä johtokunnan sihteerinä voisit lähettää mulla ne 3 viimeisen johtokunnan kokouksen pöytäkirjat joissa mukana olin ja jotka mulle kuuluu. Tämä siis siksi, että mä voin tarkistaa niiden oikeellisuuden. Nythän niitä ei voi hyväksyä kun koko silloinen paikalla ollut johtokunta ei niitä ole läpi käynyt. Sähköpostiosoitteeni tiedät, kun sinne olet aikaisemminkin samankaltaista materiaalia lähettänyt. Sepollekkaan niitä ei kuunlemma ole kuulunut. Ihan jännittää mitä sinne on kirjattu, kun niitä ei olle saatu.

    Kiitos 8)
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    M. Luoso on kuulemma saanut kenkää huonosti menneen american car shown takia, mutta mitään virallista tietoa ei ole annettu. Tai en ainakaan FHRA:n sivuilta löytänyt? Mielestäni melko kohtuullista, kun ottaa huomioon että kyseinen herra on ollut perustamassa FHRA:ta.

    On vaan näitä juttuja lukiessa/kuunnellessa alkanut uteliaisuus heräämään, ja olis kiva tietää mitä tapahtuu ja miksi. :odroll: Ja varmaan senkin takia että satuin juuri tänä vuonna liittymään tähän järjestöön ja heti "päässyt" seuraamaan tälläisiä keskusteluita.

    Valaiskaa tyhmää.
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Näyttely oli ainaski kaluston osalta laadukas ja onnistunut,mut jäi kyllä hopialle Härmän meettiin verrattuna.Tosin maku asia.

    Todella upeaa kalustoa on meilä suomessa ja itseäni kiehtoo eniten alkuperäisenä säilyneet yksilöt/entisöidyt sillä Jenkki on parasta semmosenaan ku hihnalta tullu.Tosin tämäkin maku asia.
     
  9. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Hatun nosto kaikille yhdstyksen talkootyötä tekeville jäsenille. Ilman teitä ei olisi kisoja eikä näyttelyä, jotka ovat tässä maassa harrastuksen eräänlaisia kivijalkoja.

    Tiedän kuinka vaikeaa on saada ihmisiä liikkeelle vastikkeettomaan toimintaan. Mielestäni tässäkin tapauksessa yhdistyksen tilat on vuokrattava sieltä missä yhdistyksen aktiivinen jäsenistö majaansa pitää. Eli nähtävästi tässä tapauksessa pääkaupunkiseudulta. Myös toimiston tulisi sijaita siellä, missä suurin osa jäsenistä asustaa.

    Ainut asia mikä tällaista rivijäsentä ahdistaa on kaiken toiminnan pääkaupunki keskeisyys. Onko tosiaan niin, ettei täältä periferiasta löydy tekijöitä ko. yhdistyksen toimintaan niin, että varastotiloja voitaisiin vuokrata jostain muualta kuin maan kalleimmalta alueelta???? Jos näin on, niin en näe jäsenmaksuni menevän hukkaan nykyisellä toiminnalla.

    Ehdotus..........voidaanko yhdistyksen kokous järjestää joskus josskin muualla kuin Helsingissä?? Esim Tampereen alue olisi monta kertaa lähempänä rivijäseniä ja näin saataisiin mahdollisesti uutta ajattelua yhdistyksen toiminna eteenpäin viemiseksi.
     
  10. Cata

    Cata 1st gear

    Ahh, tuota en huomioinut, luulin että Vesa on edelleen FHRA ry:n työntekijä eikä osakeyhtiön. Osakeyhtiön toimitusjohtajaan ei tosiaan työehtolait samalla tapaa päde, tämä on totta.
    Cata
     
  11. spinneri

    spinneri Gearhead

    Onkos kukaan kuullut mitään luotettavaa tietoa tämän asian tiimoilta? Jos tieto pitää paikkaansa, on kyseessä varsin iso alaa koskeva uutinen.

    Tiedustelimme mediana asiaa FHRA ry:ltä reilu viikko sitten ... saamatta minkäänlaista vastausta.


    Faktoja pöytään toivoisi

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niin luotettavalta kuin on mahdollista; sekä Luoson, että Raiskin työsuhteet purettiin käsittääkseni samalla kertaa. Raiski pyydettiin takaisin, Luosoa käsittääkseni ei. Mikä sitten on tän hetken tilanne? Luoso kuitenkin jatkaa johtokunnassa, Raiskihan jättäyty sieltä pois jo viimevuonna. En kyllä yhtään tiedä et kuka on ollut yhdistyksen ja kuka yrityksen palkkalistoilla jne., yritykset ei vissiin oo valtaisasti henkilöstöasioistaan tiedotellut mut miten sitten laita tällasen yhdistyksen omistaman yrityksen ja sen jäsenistön kanssa? Tietty jos toimistolla ei ole kuin Hanski duunissa, Vesahan ei tj:nä kaiketi kuulu työaikalainsäädännön piiriin eikä omaa paikallaolovelvotetta, ja kaikennäkösten kissanristiäisten niinku EM-kisojen järjestely vaatii oman osansa, ni ehkä se on ymmärrettävissä ettei jokaiseen kysymykseen heti tuu vastausta. Itseasiassa kai toi radiohiljasuus on nyt jatkunut muutaman kuukauden. Onks nyt sit menty parempaan vai huonompaan suuntaan viimisten muutosten jälkeen jäsenistön ja yhdistyksen kannalta, yksilöistä puhumattakaan, sitä voi itsekukin miettiä.
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tieto pitää paikkaansa. Itsekkin olen ihmetellyt, miksei asiasta ole tiedotettu. Tämä esimerkkinä on niistä asioita, mitä niissä johtokunnan tiedotteissa olisi pitänyt olla, jos ne olisi julkaista. Ja just tämän asian sisältänyt kokous, mistä johtokunnan tiivistelmää ei ole julkaistu on se eka minkä jälkeen niitä ei enää ole FHRAn sivulle ilmaantunut.

    Kukin kyselköön FHRAlta että miksi.... jos siis sattuu kiinnostamaan :-?
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

  15. vampyyri

    vampyyri 1st gear

    Henkilöstömuutoksia (28.06.2011)



    Muutoksia FHRA'n henkilöstössä

    Myyntijohtaja Juha Nykänen irtisanoutui FHRA Marketing Oy:n palveluksesta 12.4.2011.

    FHRA kiittää Juhaa työpanoksesta ja toivottaa hyvää jatkoa uusilla urilla.


    Uudeksi myyntijohtajaksi on 1.8.2011 alkaen palkattu Topi Koski.

    Topi on aiemmin toiminut mm.

    1996 - 1998 TukoRautia myymälämarkkinointiosastolla : myymälöiden esillepanot ja tapahtumapäivien toteutus.

    1998 - 2001 Vink Finland : teollisuusmyynti, prosessiputkistot Länsi-Suomi, muovisten prosessiputkistojen myynti teollisuus-sektorille.

    2001 - 2004 Rautakesko/Rautia-ketju : markkinointineuvoja Rautia-ketju koko Suomi, tapahtumien suunnittelu ja toteutus Rautioissa, markkinointisuunnitelmien toteutus yhdessä kauppiaiden kanssa, yhteismarkkinoinnin koordinointi yhdessä kauppiaiden kanssa.

    2004 – Yksityisyrittäjä : taksitoiminta Anstop, koulutus- markkinointitapahtumien toteutus K-raudoissa ja Rautioissa, Toivo Koski Oy.


    Topin tavoittaa osoitteesta topi.koski@fhra.fi


    FHRA ry:n sihteerin äitiyslomasijaisen Hannele Höydénin työsuhde loppuu 8.7.2011. Vakituinen sihteeri Miia Verhola pitää äitiysloman perään hoitovapaan.

    Hoitovapaan ajaksi on palkattu Emilia Grönlund. Miia palaa hoitovapaalta 1.9.2011.


    FHRA ry:n johtokunnan päätöksen mukaisesti, projektipäällikkö Martti Luoson työsuhde päättyy 29.10.2011. Johtokunta käy neuvotteluja Martin kanssa, projektiluontoisista töistä jatkossa.

    :wc: :mad:
     
  16. vampyyri

    vampyyri 1st gear

    Kaikki "uudet työntekijät taitaa olla raiskin lähisukua/lähipiiristä yms :poff:
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jäsenistön valitsema johtokuntahan antoi moiseen Raiskille vapaat kädet.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Toivottavasti on saatu nyt parhaat mahdolliset henkilöt ja pystytään tekemään lajille kasvua kustannustehokkaasti.

    Hanskin olisin suonu olevan toimistolla vaikka pitempäänkin, on meinaan asiat sujunu ripeesti hänen kanssa toimittaessa ja puhelimeenkin vastattu aina heti. Hanskilla on tietysti aika pitkä kokemus lajista monestakin toimesta, joka tietysti auttaa.
     
  19. f-85

    f-85 Gearhead

    Tuo onpi totta että asiat on hoituneet Hanskin kanssa hienosti, ilman turhia ihmettelyitä. Kiitos siitä!
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    mää elättelin jo toiveita että Juha Nykänen ois alkanut vetään tuota fhran junaa...
     

Kerro tästä muillekin!