Omistuspullon katsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Dataviilaaja, 10.8.2020.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Aikoinaan Woikoskelta hankittu SK-18 omistuspullo (suojakaasua siis) on tullut katsastusikään ja alkaa kaipaamaan täyttöä. Woikosken bisnesmalli näissä on ilmeisesti semmoinen, että katsastuksessa vierähtää useampiakin kuukausia, ja siitä ilosta velotetaan useampiakin satasia.

    Kysymys: Voinko katsastuttaa pullon jossain muualla, eikös se ole omistuspullo? Suosituksia paikasta, varsinkin Itä-Suomen alueella?
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Siis onko tämä siis
    https://www.hitsikauppa.fi/tuote/awocyl-vaihtokaasupullo-sk-18/
    Jos on niin viet pullon woikoski jälleenmyyjälle maksat sen 90€ saat täyden pullon tilalle.

    Jos tarvit apua tuon kanssa soitas tänne.
    https://www.palokauppa.com/Suojakaasupullot
    (hinnat tuntuu olevan halvimmat tuolla)


    Muistelisin että jos pullon katsastus on menny vanhaksi niin se katsastus maksaa jonkun 300€+ kaasu. (riippuen pulokoosta)

    Nuo palosammutin firmat täyttelee noita pulloja, katsii kysyä lähimmästä tekevätkö ja mitä maksaa. (hiilidioksidi)
     
  3. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tuollainen vaihtopullo kävi mielessä, mutta sen verran kaasua menee, että oman pullon katsastuksestakin tuon puolesta kannattaa maksaa. Kaasun hinta vaihtopullolla kun taitaa olla melkein tuplat siihen, mitä oman pullon täytöstä olen maksanut. Tietysti on siinä se etu, että jää viikkojen odottelut pois täytön kanssa, ja kuukausien odottelu katsastuksessa.

    Harrastukset maksaa, varsinkin autoharrastukset, on se vain hyväksyttävä. Nopeampi katsastus kiinnostaisi silti edelleen.
     
  4. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Hiilaripullon katsastus onnistui edellisen kerran Helsingissä sammutinhuollon kautta.
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Omistuspullon katsastus ja Unicycl pullon täytöt oli syynä siihen että itse olen parisen vuotta hitsannut vajaan puolen kilon Sodasterampulloilla.
    Pullolla hitsaa reilu puolisen tuntia yhtä soittoa ja täyttö onnistuu mihin vuorokauden aikaan tahansa, vaikka lähiprismassa, alle 10€ hintaan. Se riittää hyvin meikäläisen satunnaisessa käytössä.
    Voin myydä tuon oman AGA Unicyl Mison putelin (tyhjä), jos joku sellaista halajaa, ei tarvi erikseen katsastaa, hoituu vaihtojen kautta. 250€/Espoo.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Piäkaupunkilaiselle sammutinhuolto myi 10 litran hiilaripullon noin sataan viiteen kymppiin ja täytökset on olleet 30, nyttemmin 40 euroa per kerta. Pullo on ”oikea kaasupullo”, ei entinen sammutin. Kelpaa mun magturaukseen ruostepuuhissa ja joku mulle tällä tai kilpailevalla foorumilla uskotteli, että jopa rosterihitsaus onnistuu hiilikaasulla. Se pitää kokeilla seuraaviin motskarin piippuihin.
     
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Isäukko aikoinaan hitsannu kaikki ahtoputket haponkestävällä 316 langalla ja hapisputkesta juuri hiilidioksidilla. Onnistuu mutta toki Sk18 yms. seoskaasulla saa paremman ja siistimmän jäljen, mutta hitsaajan taidotkin toki vaikuttaa. (MIG). Muistaakseni suojakaasun virtausta piti vaan nostaa noin 30% kun siirtyi mustasta haponkestävään, muuten paukkui aikalailla. Ohutta materiaali voi olla vaikea hitsata mutta jotain 1.5mm tai paksumpaa onnistuu kyllä.
     
  8. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Eihän sitä Unicyl pulloa täytetä. Se vaihdetaan pisteessä uuteen täyteen. Pulloa(sopimus) et voi myydä eteenpäin kun et sitä omista. Sinulla vain käyttöoikeus pulloon.
     
  9. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Ja nyt seis!
    Tarkistetaanpa faktat Linden (entinen Aga) sivustolta:
    UNICYL toimii samalla tavalla kuin grillauskaasut: ensimmäisellä kerralla ostat pullon ja sisällön omaksesi. Seuraavalla kerralla käyt vaihtamassa tyhjän pullosi täyteen pulloon. Et omista tiettyä pullo-yksilöä, mutta omistat kuitenkin yhden pullon. Ja sen pullon voit myydä, lahjoittaa, hukata...
     
    Harri S tykkää tästä.
  10. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Et omista pulloa kun et joudu sitä katsastamaan. Näin ainakin Woikosken Awocyl. Omistuspullo on nimensä mukaan omassa omistuksessa.
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei kannata sotkea Woikoskea ja Agaa ne on eri firmoja.
    Agan Unicyl on mun oma pullo, jonka voi myydä kenelle ja milloin vaan. Tämä lähtee siis 250€:lla.
     
  12. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Mulla olis Woikosken omistuspullot joutilaana, pikkupullot, eli keikkapullot happi ja asetyleeni.
    Letkut, pillisetti ja kärryt.
    Pitäis leimata ja täyttää.
    Saa tarjota.
    Vaihdossa induktiokuumennin :odsmile:
     
  13. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Se on ruotsalaisilla sitten erikoinen tapa myydä kaasua jos pitää pullo ostaa omaksi. Leimaus pitää tietenkin hoitaa ja kustantaa itse?

    Onnea myyntiin.
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei se toimi noin.

    AGA myy Unicyl pullon palvelupisteelle ja sinä ostat pullon omistusoikeuden palvelupisteeltä yhden kerran. Sen jälkeen maksat vain tyhjän vaihdosta täyteen. Ei siis tarvii vaivata päätään katsastuksella tai vuokrilla. Paras tuote kuluttajalle mitä voi olla. Harmi että saa vain 10L kokoisena.
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Lopeta RAL toi jänkkääminen kun et asiasta mitää näemmä tiedä.
    Pullo vaihdetaan täyteen katsastettuun jokaisella kerralla kun se käydään vaihtamassa.
    Ei tarvi katsastaa ja saa myydä kenelle haluaa. Mutta sulle en myy kun et edes halua ymmärtää.

    Edit. VS ehti ensin.
     
  16. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Aivan. Näin Agan ja Woikosken palveluissa ei ole eroa. Tuota vaihtopulloa ei voi myydä eteenpäin. Omistusoikeus pulloon. Minulla yksi oma, yksi Awocyl.
     
  17. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Toivotin jo sinulle onnea myyntiin.
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Voin myydä.

    Voi myydä.

    Kun sulla on pakottava tarve yhä selitellä, tuota väärää tietoa levittää ja ohessa tuota mun myyntiä suolata, niin korjataanpa vielä kerran ylläolevat.

    Pullo on minun, voin tehdä sille ihan mitä lystään, vaikka myydä ja samoin täyttöoikeus, katsastusvapaus jne. eli kaikki oikeudet menee pullon mukana ostajalle tai kenelle ne nyt sitten pullon mukana haluankin myydä.
    Mun eka aga kortti katosi ja koko tilinikin oli siinä samalla tuoreen järjestelmäpäivityksen myötä; tehtiin myyntipisteessä uusi kortti ja soppari ja vaihdettiin tuo tuomani tyhjä pullo täyteen. Ei lisäkuluja, katsastuksia tai muita välppäyksiä. Ostajalla kaikki samat oikeudet ja pullo kuin minulla.
     
  19. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Näin se vain menee.. Ostin vuosia sitten harrastajalta "oman" pullon ja olen sen täyttänyt useamman kerran ja vaihtanut uuteen kun katsastettuun pulloon kun, päiväykset umpeutuu....
     
  20. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Ja minä toivotan sinulle edelleen onnea myyntiin. Aivan vilpittömästi. Yritä jo uskoa.
     

Kerro tästä muillekin!