Opel ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja triniemi, 12.11.2012.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kokeillaas täälläkin, kun tuntuu Opeliklubi olevan laiskoja vastaileen. Siis lyhyesti, -97 Astra 1.8 16v, Siirsin autoa 10m matkan pihassa, pesin painepesurilla eikä käynnisty enää. Liimaventtiiliä en epäile, kun tuntuis olevan puristuksia kuitenkin joka pytyssä. Kipinää ei tule. Ruiskun jakotukin tarkistussuuttimesta lentää bensaa. Bensa ei kuitenkaan haise kun sahaa autoa.

    Tuolta tarkempaa mitä on koitettu jo: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=227220

    Kampiakselin asentotunnistinta on veikkailtu ja otettiinkin se jo irti, jos sellasen 50-70€ loton tohon vielä koittais. Voisko olla ajonesto päällä jotenkin? Ei kyllä vilkuta mitään valoa kun starttaa.

    Motti X18XE
    ECU Siemens Simtec 56.5
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Pari litraisessa mä uitin nokan asentotunnistimen, en muista käynnistyikö silti anturi märkänä.
    Liitin irti, liittimen kuivaus putsaus ja sama anturille.


    Tuleeko kipinä?
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Juu niin unohtu sanoo, että kipinää ei tuu.

    Puristus on
    Bensa ?
    Kipinä ei
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mut pitäis kai lähteä silti käyntiin, jos olis nokan asentotunnistin paskana, ei vaan kierrä ku joku 3500 tai 4500. Toi on kyl just vaihdettukin.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kyl hajuu mihin se ooppelin käynnistyksenesto vaikuttaa, peeänveellä starttiin.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    hä? peeänvee?
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    beeämwee
     
  8. hannkul

    hannkul 1st gear

    Jos pesit konehuoneen, on noiden akseleiden asentojentunnistimien johdot vaarassa. Ja tosiaan, nokan asentotunnistin vain tekee koneen nössöksi.

    Hantta
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    En pessyt kun korin vaan päältä, mutta maskin läpi on noi ehkä saanu vettä kun on siinä lohkon etupuolella. Ole meleko vittumainen irrottaakkin.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Se voi olla liitin täynnä vettä, putsaa se ensin.
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Liittimiä auottu ja putsailtu ei tuloksia. Eikä ne märkiäkään ole. Nokka-akselin anturin pystyy mittaan ohmimittarilla ja oli järjissään sen mukaan. Kampiakselin johto ollut parikin kertaa irti, putsattu ja kiinni, osaan tehdä sen nyt vaikka säkki päässä. Sitä ei valitettavasti vaan pysty mittaan, joten pitänee kokeilla uudella kun jostain sellasen saa käsiin. Kolmekin tuttua oli sitä mieltä, että kannattaa ottaa 50€ lotto tähän Motonetistä.

    Onks olemassa "jakajassa" tai sen läheisyydessä vielä joku ignitor box joka ohjaa kipinän jommalle kummalle puolalle?

    Oodeelta on kyl tullu paremmin apuja mitä opel clubin puolelta.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei muuten ollu tulpatkaan märkinä kun on otin auki, joten eipä taida saada bensaakaan. Eikä bensa haise vaikka sahaa käyntiin.
     
  13. monaco1977

    monaco1977 1st gear

    Ainakin multec järjestelmässä(1-pisteruisku) ajonesto katkasee polttoaineen syötön.Ainakin vanhemmissa Astroissa pystyy nollaamaan boxin ottamalla akunkenkän irti noin 20 min ajaksi,selvitäppäs se feikkihäly ettei se pelleile,ja boxihan sijaitsee apukuskin jalkatilassa,sen sivumuovin takana
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei oikein toi ajonesto oo ekana listalla, pitäis kai vilkuttaa ecun valoa ja/tai lähteä käyntiin ja sitten sammua heti. Sytytyskipinöitä ei oo pariin päivään näkyny yhtään mistään pytystä.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin ja boxia ei pääse nollaamaan, tossa (ECU Siemens Simtec 56.5) on kuulemma EPPROM joka ei nollaannu vaikka olis viikon irti akunkenkä.
     
  16. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Samanlaista settiä oli mullakin pari vuotta sitten samanikäisessä Opelissa. Halpa vinkki: kokeile startata vara-avaimella. Olin itekkin kokeillu kaikkea kunnes sain tän vinkin. Mulla oli ajoneston siru rikki avaimesta ja lähti heti toisella avaimella.
     
  17. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    Onkos ton ikäisessä Astrassa puolapakettia? Normaali vika. Omassa Vekkulissa tiputti lämpimänä yhden pytyn pois pelistä. Mutta voi se vanhuuttaan myös särkyä kokonaan. Myöskin ECU vikoja paljon..kuten myös omassa autossani.
    Tässä taannoin oli yhdessä Astrassa bensapumpun rele joka takkuili..jonka takia ei tietenkään lähteny käyntiin.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Koitettu kahdella eri avaimella, ei auta.

    Muistatko vilkuttiko moottorinvaloa kun yritit startata?
     
  19. jake.m

    jake.m 3rd gear

    94 omega ei pyöritä starttia ollenkaan jos on ajonesto päällä. Tosin siinä on ajoneston valokin erikseen. Omistatko sellaista "kylmää" avainta missä ei ole ajoneston sirua tai saatko sitä avaimesta irti. Voisi kokeilla onko ajonesto pelissä vai ei.
     
  20. smuige

    smuige Gearhead

    kuullostaisi äkkiseltään ajonesto tai boksivialta, jos kipinää ei tule eikä tulpat märkänä. Kattoisin tuleeko herätesignaali puolalle ja virtaa bensapumpulle, ajonesto voi katkaista molemmat tai jos siellä on joku yhdistelmärele kärähtänyt. Jako varmaan tarkistettu? ettei oo muutamaa hammasta hypänny
     

Kerro tästä muillekin!