ostaako kukaan nettiautosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bandit_1, 28.3.2006.

  1. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Buickin myin Nettiauton kautta. Yks ois ollu tavara-varastoksi pihan perälle ostamassa :mad: toinen ois kovasti koirankopiksi kyselly :mad:
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä oon kans myyny pari ja ostanu pari nettiautosta. Ei kannata hirveemmin itkeä jos harrasteauto ei lähde ekan viikon aikana pihasta. 90-luvulla saatettiin harkita vuodenkin verran auton ostoa, ja yleensä auto löytyi vielä samalta myyjältä. Siis siihen autoon kun myynti-ilmoituksen julkaisuunkin saattoi mennä kuukausi.

    Mullakin on 2 autoa silleesti myynnissä, että _toistaiseksi_ kuka tahansa rahan kanssa katsomaan tuleva saa viedä. Status ja hinta pysyy vain niin kauan kun siltä tuntuu. Ilmoittelin täällä ja toisella harrastefoorumilla molempien myynnistä, mutta varsinaisia kauppoja ei ikinä syntynyt. Eikä paljon harmitakkaan. Mielummin pidän kun myyn jollekulle joka maalaisi ne mattamustaksi ja mukiloisi mailalla.
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Pari käyttistä olen kanssa myynyt nettiauton kautta. Uusia ja kalliita molemmat. Yhtään renkaanpotkijaa ei tarvinu sietää, ekat ketkä tuli kattomaan autoja vei ne mukanaan. Täällä keski-uudellamaalla joutuu vielä kilpailemaan ton sulan autoromuttamoiden (eiku käytettyjen autojen myyjien) kanssa. Molemmissa tapauksissa ostajat oli käyneet kattelemassa samanlaisia sulassa...
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Niitä huuhaa soittajia toiselta puolelta suomea riittää kepön ilmotusten johdosta

    kepön lukijat usein sellasia että tingataan puhelimessa kolmannes ja huippuna lopuks sanotaan että kannattaako 80km ajaa noin halvan takia :mad:

    Jotain leimattuja käyttörottosia kannattaa kaupitella paikallis-ilmaisjakelulehdissä mut ei ainakaan savossa kepö toimi.

    od ja nettiauto yhdessä - toimii. oon ostanu od:stä ja myyny viime aikoina lähinnä vaan nettiauton kautta ja ihan ok.

    Ikinä ei ole tarpeeks kuvia paitsi realisti tosiostajille.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    En ole kun myynyt mutta pirun hyvin kauppa käy. Ei voi verratakaan johon KePöön jonka hevonpaskatekstaripellejen kanssa menee hermot.
    Yhtäkään ei ole viikkoa kauempaa tarvinut kaupitella. Jos hinta ja kunto kohtaa niin kyllä pelaa.
     
  6. tiitikki

    tiitikki 1st gear

    Ostettu ja myyty on. Viime syksynä laitoin iltapäivästä ilmon, nii seuraavana päivänä tuli katsoja ja vei auton pois. Nettivaraosan kautta myynyt myös tavaraa.
     
  7. samix

    samix 1st gear

    Hyvät kokemukset on, useampikin myyty ja jokunen ostettu.

    Jos hinta on kohdallaan, menee todella nopeasti kaupaksi.

    edit. Niin ja tietysti mihinkään tosi harvinaiseen ei päde välttämättä se että menee heti kaupaksi kun hinta on kohdallaan, kun harvinaisten pelien ostajat on ylipäätään harvass.
     
  8. MH

    MH 3rd gear

    Edellisen käyttöauton noin kuukausi sitten myin .Tosin itse ainakin laitoin/laitan autoni kaikkiin mahdollisiin paikkoihin myyntiin. ko. merkin foorumille , kepö,od,nettiauto ym. koska on ihmisiä jotka lukevat vain esim.kepön lehtiversiota kannattaa laittaa myös sinne.

    Nettiautossa on kyllä hyvä kun saa monta kuvaa , niin ostajalla on jonkinlainen käsitys kaupan kohteesta.
     
  9. harri60

    harri60 Gearhead

    Sunnuntaina laitoin nettiautoon Scorpion myyntiin ja eilen se meni Lappeenrantaan.
     
  10. *Telvis*

    *Telvis* 1st gear

    kyllä nettiauton kautta kauppa on käynyt mutta viimeksi kun myin entistä käyttistä pois niin alkoi ihmetyttämään kuvien kysely. eli mihin ihmeeseen joku tarvitsee kuvaa konehuoneesta? jos otan sen kuvan vaikka hyvälläkin kameralla niin mitä siitä selviää? se että moottori on siellä paskan seassa ja ilman putsari on paikoillaan eipä juuri muuta, vai?
    ja mainitaan vielä että hintaa oli 120e että eipä sellaiselta voi juuri ihmeitä vaatia. niin silti vielä kysellään kuvia konehuoneesta.
     
  11. Sivonen

    Sivonen 1st gear

    Kyselijöitähän siellä riittää, ja tottakai jos auto on kiinnostava niin siitä on paljon helpompi netissä kysäistä kuin soittaa turhanpäiten puhelimella... Eipä "vanhaan hyvään aikaan" kukaan soittanut puhelimella vain haukkuakseen takaspoileria helvetin rumaksi, netissä moinen kommentti taasen on varsin yleinen.

    Mutta kyllä minä pari autoa olen myynyt nettiauton kautta. Toinen oli Laurelli, joka meni helposti koska huolin ihanmitävaan vaihdossa... Pommi japsi vaihtui pommiin Golfiin että heilahti. :lol:

    Vaikeampi myytävä oli hyväkuntoinen pystylamppumersu. Tottakai hyvästä pitää pyytää hyvän hinta, ja vaihdokkina huolin vain rahaa, uusi auto kun oli jo käyty tarkastelemassa ja hyväksi todettu. Siitä paha tuollainen vanha hyvä auto myydä että ei kukaan sellaista oikeasti tarvitse. Ja ketä kiinnostaa maksaa autosta 100% enemmän kuin muista samanlaisista - tosin huonokuntoisemmista - pyydetään. Kyllä sillekin ostaja löytyi, mutta hintaa jouduin tiputtamaan lähes tonnilla että sen sai hukattua. :( No kyllähän kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea, ja pakko oli myydä kun raha tartti, mutta vähän jäi silti kaivelemaan.

    Olenpa jopa tehnyt sellaisenkin once-in-a-lifetime-tempun että myin huuto.netin kautta auton. :eek: Tilanne oli täsmälleen sama kuin toisenkin pystärin kanssa, uusi auto oli jo katsottu ja hyväksi havaittu... Vieläpä sama auto. :wink: ...ja taas vietiin halavalla. :cry:
     
  12. weripuo

    weripuo Gearhead

    pari ostanut ja pari myynyt nettiauton kautta
    eipä suorastaan vitutakkaan nuo jotka kyselevät tyhmiä koska kommentiksi voi heittää jotain lähes yhtä tyhmää ja samalla nolata joko itsensä tai sen joka kyselee

    molemmat myymäni autot ovat myyty ekan puhelinsoiton perusteella
    ja ne mitä olen sieltä ostanut niin hittoako sitä uskaltaa odottaa että myyjä vastaa kysymykseen kun joku voi soittaa sillä välin ja ostaa auton pois mun ison nenäni edestä
     
  13. calkemp

    calkemp Gearhead

    Kaks autoa olen myyny ja yhden ostanu nettiauton kautta.Tyytyväinen olen ollu vaikka on niitä tyhjänkyseliöitä ja renkaanpotkijoitaki ollu :poff:
     
  14. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Kuvien kerääjiä se moottorikin kiinnostaa. Itse ainakin onnistuin "pelottelemaan" tyhjänkyselijät maan alle laittamalla ison lähikuvan paskaisesta moottorista.
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    joo, elikkäs täytyy vaan kärvistellä. on sitä toki mullakin hermot menny noiden kyselijöitten kanssa, jos kysellään missä joku paikkakunta on...

    laitoin kyllä ilmoitukseni myös kepöön, testimielessä :eek:

    vaikeeta on vaan tuo myynti... :(
     
  16. villek

    villek 1st gear

    Olen ostanut 7 pirssiä nettiauton kautta, Myymisestä ei ole kokemusta, en ikinä myy mitään ostan vain lisää :D
     
  17. Jimbo

    Jimbo 1st gear

    Onhan toi Nettikaara aivan huippumeininkiä pörssiin verrattuna... Ilmainen, mutta silti paljon laadukkaampi ja joustavampi - isot kuvat eikä mitään lo-resoluutio passikuvia ja tekstiäkin saa laittaa sen verran, että kaikki varusteet mahtuu mukaan.

    Emännän Obelix tuli ostettua aikanaan, myynnistä ei ole kokemusta. Edulliset bulkkiautot näyttää kiertävän nopsaan, harvinaisemmilla herkuilla operointi vie pidempään niin kuin muillakin foorumeilla.
     
  18. MudMax

    MudMax Gearhead

    Siis nettiauton (ainoa?) ongelma on surkeat kuvat. Lähetettävät kuvat saavat olla maksimissaan 500k ja ne kutistetaan joka tapauksessa kymmenesosaan alkuperäisestä, eli max 50k.
    KePö;n kuvat taas saavat nykyisin olla 1,5Mt, eikä niitä kutisteta tai ainakaan n. 450k kuviani ei kutistettu.
    Eipä KePössä sitten muuta parempaa taida ollakkaan, no ehkä jotkut vielä lukevat lehtiäkin :odroll:

    Tietysti kuvissa silti alkuperäinen kuvanlaatu ratkaisee enemmän kuin resoluutio, mutta noissa nettiauton postikortin kokoisissa kuvissa peittyy kyllä virheetkin helposti.
     
  19. Piru

    Piru 1st gear

    nettiautosta 1 auto ostettu ja yhtään en ole yrittänyt kaupata,OD toimii hyvin.keltaisesta pörssistä syksyllä ostettu 1 auto jossa oli hinta kohdillaan valmiiksi,kallistahan se nykyään on pörssin lukuaika ajankuluksi lueskella mutta jos on tosissaan autoa ostamassa niin suosittelen ottamaan vaikka 24h,omalla kohdalla ainakin tärppäsi heti.Jotenkin on sellainen maku hommasta että "Kepössä" kauppaa tavaraa ne vanhanajan kauppiaat jotka ei edes omista tietokonetta,vaan joutuvat ihan SOITTAMAAN sen ilmoituksen sinne lehteen ja ovat oikeasti myymässä autoaan eivätkä kaupittele sitä huvikseen,tosi myyjä laittaa hinnat heti kohdilleen. :rotfl:
    mun mielestä ostaja ei ole yhtään huonompi tai tosissaan vaikka kyselee asiat kerralla selviksi käyttämällä esim.sähköpostia,kun se että soittelee alituiseen,tinkaa ja kyselee asiota joita ei muistanut kysyä aijemmin tai ei muutenvaan ole kavereita joiden kans jauhaa bullshittiä!
     
  20. Jaska

    Jaska Gearhead

    itelläkin tullu ostettua ja myytyä nettiauton kautta, oikeesti on helvetin hyvä homma että tuommonen o olemassa, nopee kahtoo mikä auto o myynnissä ja minkä näköinen se on, kepön kans saa vähä arvuutella että minkä näkönen se oikeesti o ku menee paikan päälle ym. sillon ku nettiauto tuli aikoinaan ni siinähän oli kaikki ylihinnoteltuja nii silläpä sitä ei tullu käytettyä, nyt kun hinnat o tippuneet asiallisiksi tai ohan ne sitä ollu jo pari vuotta ni viittii käyttääkkin sitä tai oikeestaan siellä saattaa mennä päivässä montakin tuntia :D ...
     

Kerro tästä muillekin!