Provosointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 29.12.2003.

  1. Retem

    Retem Gearhead

    Ongelma on tuttu myös 65 Fastback Mussella ajaessani.
     
  2. AJ

    AJ Gearhead

    Vanhalla autolla ohittaminen tuntuu nostavan uudempien autojen kuskien tunteita. Itselle näin on käynyt muutaman kerran ajaessani Saab 96:lla. Auton ollessa vielä lähes vakio ohitin satasen alueella pikku-mersun joka ajoi noin 80 km/h, päästyäni omalle kaistalle mersusta napsaistiin pitkät päälle alettiin kiihdytttämään. Ohi se ei kyllä millään uskaltanut lähteä, itse ajoin rajoituksen mukaan. Näin mentiin useampi kilometri. Toinen tapaus sattui Volvoa ohittaessa, saavutettiin jono satasen alueella joka mateli jotain 80 km/h. Ohi mentiin sopivassa paikassa ja jatkettiin satasen marssinopeutta, ei montaa sekunttia kulunut kun ensimmäisenä ollut volvo änkesi väkisin ohi!
    Läheltä piti tilanteita 96 kanssa sattuu yleisimmin risteysalueilla kun sivuteiltä ängetään väkisin eteen!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vakio 5.7 litrasen 3.genin kiusaaminen tosissaan ei onnistu muuten kovin helpolla..Mittasko ne sille lievästi päivitetylle (lähinnä alusta) Camarolle automaatilla v8-magazinen projektissa 5.7 secuntia nollasta satkuun..Ja itse tiedän sellaisia tyyppejä jotka on iskeneet Transujensa nokan alle Paxtonin ahtimen +muuta sälää. Toisaalta 5 litrasen vakio+automaatti Camaron kiusaaminen kyllä pitäis onnistua jo jollain ripeäksi tuunatulla käyttökinnerilläkin
     
  4. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    [/quote]Ongelma on tuttu myös 65 Fastback Mussella ajaessani.
    [/quote]

    Hämeenlinnassa totesi lotus omega kuski 65 mussen reippaasti paremmakseen :grin:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Keskutelun taso on siirtynyt sfääreihin!
    Siis omistatteko jenkin sen takia, että saa "kisata"
    Niin monta liikennekuolemaa nähneenä, kysyn meneekö tämä homma murrosikäisten poikosten uhoiluksi.
    Ja saahan nuo jenkit hyvän maineen,varmasti tunnistetaan.
    Kaikista veemäisintä(asun itse pienessä pohojalaisessa kaupungissa)olin itse jäädä tuossa kesällä kaahaavan Mustangin alle mennessäni omalle autolleni(jenkki sekin).Autopaskan nopeus noin 100km/h,40km/h alueella.
    Ja onhan se kiva saada kaupungissa vasemmalta tuleva lapsi tai joku muu liikennesääntöjä ymmärtämätön tuulilasista sisään! Tai ihan tavallisella maantiellä, sama juttu!
    Taitaa jenkki harrastus mennä aika kahtia; tuo V8-lehden kaahauslinja( nuorisolle opiksi!) ja sitten nämä herrsmiesajat,joiden maine menee näiden paskapäiden takia!
     
  6. whiic

    whiic 1st gear

    Lyhyt vastaus: EI MITÄÄN.
    Onko muuallakaan autoharrastuksella jotakin järkeä? Paskat. Rahaa uppoo, aikaa uppoo, akka jättää, ikä pukkaa päälle, pelti ruostuu ja metalli kuluu aina, kun se koskettaa metallia. Jos todella uskoit missään olevan mitään järkeä, niin voi että kun olet ollut metsässä.

    Kun harrastetaan, harrastetaan tunteella. Se ei tarvitse mitään perusteluita.

    Toisin kuin nainen, auton palvominen ei edes edistä omien geenien säilyttämistä evoluution myllerryksessä. Auto on miehen keksimä perversio (joskaan minulla ei ole mitään sitä vastaan, että naiset tulee kimppakivaan mukaan :wink:).
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa olla taas aika todeta tämä:
    Overdrive on maailman paavillisin harrasteautoilu-keskustelupalsta... :lol:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    ööö... mikä on alipaine turbo? :smile: Tarkotit varmaan matalapaine? 2.0 matapaineessa on 150hp. 2.3 tais olla n.175. 2.3 täys paineessa 200hp NO se siitä. piti korjata ku ei käyny silmään tuommosenaan:)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minkä ikäinen caprice kyseessä? millä koneella? Tuntuu ihmeelliseltä, aika paljon saa tuossa capricessa olla hepoja jos 60 enemmän scorpiota.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Taas äly nostaa päätään.Voisikohan joku kertoa kolaariin johtaneesta kaahamisestaan!
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis siinä oli vakio LT-1 350 cid v8(194 kW,335 jalkapaunaa).Nyttemmin vaihdettu Borlan putkisto,nokka ja alukannet,enkä ole mitannut päivityksen bonustuottoa,mutta perstuntumalla;Sitä kyllä on.
     
  12. chevylady

    chevylady 1st gear

    juu.tuttu juttu toi rinnalle valoissa ja jenkuttaan jotain bmw:tä tai gt ooppelia.caprice pakenee alta ei ole noista ainakaan haastajix,mutta paras oli kun joku uus seat (tarkempaa mallia en muista)(blondi kun olen)tuli haastaan 63-vuosimallin avo-käkkylän.voi sitä naurun määrää kun sen pannu pamahti kesken kisan.sinne se jäi pärrään ja takoon autonsa rattia :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: chevylady 2004-01-03 23:34 ]</font>
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko tosiaan näin että niillä autoilla pitää leikkiä liikenteessä. Olen itse asiaa tuumaillut ja päättänyt että jos esim. lapsilleni käy jotain koulu ym matkalla ja syyllinen on joku autollaan leikkivä olkoon sitten jenkki tai muu autoilija niin ajaja saa kyllä odottaa pelko mielessään että mikä yö tulen käymään sen pellen kotona. Ajakaa vaikka suljetulla radalla tai kartingia tai niinkuin itse ps2:lla wrc rallia jos tarvii pakosti kilpailla.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    capricen ikä vielä niin oon tyytyväinen :smile:
     
  15. gmc63

    gmc63 1st gear

    Eix se ole impala jos on kyse siitä viimeisestä caprice mallista.siinä oli LT1 moottori joka on sama camarossa ja firebirdissä vähän vähemmän tehoa:(Muistelisin että näin on.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli `94 se Caprice on. Kyllä,kone on identtinen kun vuosien 1994-1996 Impala SS:ssä,Cadillac Fleetwoodissa sekä Buick Roadmasterissa. LT-1 oli käytössä myös Corvetessa,Firebirdissä ja Camarossa, noiden kahden viimemainitun kohdalla niistä oli oli saatavilla eri vaihtoehtoja(Ram Air -optiolla FB antoi muistaakseni yli 300 pollea etc).Vetessähän koneesta luonnollisesti otettiin eniten huipputehoa,toisaalta Noissa sedaneissa sitä kompensoitiin lisäämällä vääntöä matalille kierroksille.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Impala SS ja Caprice on periaatteessa 2 eri autoa,tosin hyvin samanlaista sellaista.Erot on aika kosmeettisia:mm. eri näköinen takaoven A-pilari,erinäköiset takavalot,capricessa kromietusäleikkö ja impalassa se on vähän erinäköinen ja musta,myös sisustassa on pieniä eroja(impalassa penkit kaiketi aina nahkaa,impalassa mahdollisuus lattiakeskikonsoliin).Alusta,vaihteisto ja moottori ovat identtiset. Musta toi LT-1 ei tullut automaattisesti Capriceen(sedan-malliin ainakaan),mutta Impala SS:ään tuli. Tämä olettamus perustuu siihen että ainakin Suomessa tavatut 1994-1996 Caprice sedanit on olleet lähes aina 4.3 litrasella koneella.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Näistä LT-1 bilikoista on muuten sivukaupalla juttua jossain toikissa,eli jos kiinnostaa niin kannattaa etsiä arkistosta. Otsake oli jotain tyyliin 1994-1996 GM:n viimeiset autot tai vastaavaa
     
  19. gmc63

    gmc63 1st gear

    Toi on ihan tosi juttu.On muuten jännä juttu kun ennen oli caprice kallein niin tossa mallistossa olikin impala.ja koneen teho oli tossa muistaakseni 250hv.Se tosiaan tais olla ainoastaan impalaan saatava optio.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: gmc63 2004-01-04 13:07 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: gmc63 2004-01-04 13:10 ]</font>
     
  20. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Puhukaa mitä puhutte. Mulla on kuitenkin se kaikista nopein ja paras auto. Ja muijalla toisiks nopein, kun se ei oo ihan niin hyvä kuski kun mä. Nopein ja kaunein naiskuski kuitenkin. Sinne jää muut ihmettelemään kun meidän perhe painelee päin punasia poliiseista ohi :smile:
     

Kerro tästä muillekin!