ROADSPORT V8 CUP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 6.5.2011.

  1. pirre

    pirre 3rd gear

    Miten märkä rata saa olla ettei kannata vaihtaa continentaalia (tms kunnon urarengasta) alle Yokohaman tilalle? Pientä testiä ajelin keväällä ennen kauden alkua kosteella Ahvenistolla ja tuntui että pito oli yllättävän hyvä 048:eilla vähän kosteella radalla.

    Liukkosen menoa ja otteita oli kiva katsella, jotenkin tuntuu että kaverilla on aika pitkä kokemus rata-autoilusta?
     
  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kyllä ne 048 Yokot pitää aikas hyvin vaikka rata olisi märkä, kovempi sade -niin että selkeästi tulee lätäköitä moneen paikkaan- silloin varmaan kannattaa laittaa sadegummia. Sekin on nähty useasti, että ajoura kuivuu aika tehokkaasti, vaikka vettä satelisi koko session ajan.

    Liukkosella oli silloin Ahveniston sadekelissä tarrat kiinni vielä kulutuspinnassa sadekelin renkaissa kun lähdettiin lämppärille ja vettä tuli kaatamalla.. siinä takana ajellessa ajattelin, että nyt on Jussilla pahat mielessä ja niinhän siinä kävi! :D

    On se perin kokenut ratakettu, etten sanoisi. -kysykää vaikka Historic luokan miehiltä miten Falcon liitää sateessa :rotfl:
     
  3. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Onkos "pääkallo"vetessä millainen voimansiirto linja, eli onko monilevyä, suorakytkyä, levylukkoa vai meneekö nuo urheiluautot vakio kamoilla urheilullista kyytiä? koneena ilmeisesti alumiinista LS-sarjaa?
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Taitaa olla ihan vakiokamaa kytkinlevyä ja paineasetelmaa lukuunottamatta. Lehtijousetkin alustassa - kunnon jenkkiautotyyliin.

    Voin olla väärässäkin.
     
  5. pirre

    pirre 3rd gear

    Kone LS sarjaa, GM performancelta ostettu (LS3/515) ja tehtaan jäljiltä vakio, eli siis ei ole avattu. Vaihteisto ZF6 eli auton orkkis, sovittamiseen tehty jotain speciaali osia mutta se on omalla paikallaan pituussuunnassa. Konetta jouduttiin siirtämään taaksepäin (namia painopisteelle) koneitten pituiseroista johtuen mutta mahtui ilman esim tulipellin muokkaamista. Bellhousing vakio. Kytkin ZR1 veten vakio massakytkin/asetelma, pidon kanssa ei ole vielä ollut ongelmia, Botniallahan la aamuna otettiin laatikko irti ja shimmailtiin kytkintä paremmaksi. Kardaani vakio, lisätty vain lenkki. Peränvälitys vaihdettu tiheämpään (3,73:1) sekä uusi lukko vanhan kuluneen tilalle. Vetarit vakiot. Takana vakiolehtijousi poikittain, kuten C5_Z06 jo totesikin. Iskarit konin keltaiset.

    Tuu varikolla ihmeessä nykäsemään hihasta, jutustellaan autoista ja säästä lisää. Käsittääkseni et ekassa kisassa ollut ajamassa, onko tarkoitusta tulla myöhempiin kapinoihin mukaan? Olis aika nastaa jos saataisiin joku 15-20 V8 autoo viivalle jossain välissä.
     
  6. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Hyvin on toimivan oloinen paketti! Hitto kun ei Ringillä ehtinyt jutustelemaan ja vakoilemaan sen enempää :)

    Saas nähdä pääsenkö muihin kisoihin paikanpäälle, Malibulla en ainakaan pariin vuoteen, mutta polte senkuin pahenee, sen voitte uskoa!!

    tuolta näkyy tämän hetkisten projektien laatu.. http://www.chevelle67rs.net/project10.html (viisi viimeistä fotoa) =)

    tuossa Botniaringiltä: http://www.chevelle67rs.net/info.html#paivitys1

    Ja muuten vaan http://www.chevelle67rs.net/index.html
     
  7. pirre

    pirre 3rd gear

    Autoa yritetään kehittää kokoajan, puutteita löydettiin heti ekan kisan jälkeen riittävästi jottei vapaa-ajasta tule puutetta.


    No noissa kahdessa riittääkin hetkeksi projektia :D :D :D
     
  8. T.N

    T.N Gearhead

    No noissa kahdessa riittääkin hetkeksi projektia :D :D :D[/quote]

    Joo. kahdeksaksitoista vuodeksi noin aluksi :poff:
     
  9. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    RSV8 CUP Pistetilanne: Piirainen20p. ja Takala20p. tasapistein, -Naaramo 15p. -Mikkola 13p. -Saarinen 8p. siinä viiden kärki. Ajettuna 1. ja 2. osakilpailu
     
  10. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kausi jatkuu Kemoralla nyt tulevana viikonloppuna. http://www.kemora.fi/ Ja V8 luokkaan on ilmoittautunut 7 tiimiä. Hyvä nousujohteinen osallistuja määrä :) -mikähän A-luokkaa vaivaa, kun siellä on tapahtunut todellinen taantuma..? missä on Bemarit ja isot varikkopilttuut rekkoineen?? Noh, pääasia että täysimoottoriset porskuttaa!! :D
     
  11. jaszu

    jaszu Gearhead

    Ajetaanko Kemorassa 1 kisalähtö la ja su vai molemmat sunnuntaina? Aikataulua missään?
     
  12. pirre

    pirre 3rd gear

    PERJANTAI 8.7.2011
    14.00 - 20.00 Harjoittelumahdollisuus kaikille kilpailijoille (30 € / auto)
    17.00 - 20.00 Kilpailutoimisto avoinna, ilmoittautuminen
    18.00 - 20.30 Katsastus
    LAUANTAI 9.7.2011 08.00 Kilpailutoimisto aukeaa, ilmoittautuminen ja katsastus 09.30 - 9.50 Ohjaajakokous
    10.00 - 10.25 Mini 1000, harjoitusajot
    10.30 – 10.55 Roadsport B ja C, harjoitusajot
    11.00 - 11.25 Roadsport A ja V8, harjoitusajot
    11.30 - 11.55 Subaru Sport, Locost ja SS 1300, harjoitusajot
    12.00 - 12.25 Historic F/A, F/B, F/C, F/D, E-G1/E harjoitusajot
    12.30 - 12.55 Historic Formulat, Formula 4 vuoteen 1994 asti, harjoitusajot
    13.00 - 13.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 ja H2-l/r1, harjoitusajot
    - 13.25 Katsastus päättyy
    13.30 - 14.00 TAUKO
    14.00 – 14.20 Mini 1000, aika-ajot
    14.25 - 14.45 Roadsport B ja C, aika-ajot
    14.50 - 15.10 Roadsport A ja V8, aika-ajot
    15.15 - 15.35 Subaru Sport, Locost ja SS 1300, aika-ajot
    15.40 – 16.00 Historic F/A, F/B, F/C, F/D, E-G1/E, aika-ajot
    16.05 - 16.25 Historic Formulat, aika-ajot
    16.30 - 16.50 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-l/r1, aika-ajot
    16.55 – 17.15 Formula 4 vuoteen 1994 asti, aika-ajot
    17.20 – 17.45 Mini 1000, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    17.50 – 18.15 Roadsport B ja C, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    18.20 – 18.45 Historic Formulat, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    18.50 – 19.15 Subaru Sport, Locost ja SS 1300, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    19.20 – 19.45 Formula 4 vuoteen 1994 asti, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    SUNNUNTAI 10.7.2011
    08.30 - Kilpailutoimisto aukeaa
    08.50 – 09.00 Ohjaajakokous tarvittaessa
    09.00 - 10.30 Warm up, max. 10 min. / luokka (la harj. järjestyksen mukaan)
    10.35 – 10.55 Historic F/A, F/B, F/C, F/D,E-G1/E, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    11.00 – 11.25 Roadsport A ja V8, 1. kilpailu, 10 kierrosta
    11.30 – 11.55 Historic G/A, G/D, H ja G-H1/r1 ja H2-l/r1, 1. kilp., 10 kierrosta
    12.00 – 12.25 Formula 4 vuoteen 1994 asti, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    12.25 – 13.00 TAUKO
    13.00 – 13.25 Subaru Sport, Locost ja SS 1300, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    13.30 – 13.55 Historic Formulat, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    14.00 – 14.25 Mini 1000, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    14.30 – 14.55 Roadsport B ja C, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    15.00 – 15.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 ja H2-l/r1, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    15.30 – 15.55 Historic F/A, F/B, F/C, F/D,E-G1/E, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    16.00 – 16.25 Roadsport A ja V8, 2. kilpailu, 10 kierrosta
    PALKINTOJENJAOT HETI LÄHDÖN MAALIINTULON JÄLKEEN
     
  13. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Aika-ajojen tulokset Kemoralta 9.7.2011

    Piirainen 1.22.317, Liukkonen 1.22.748, Takala 1.23.624, Naaramo 1.24.154, Mikkola 1.24.301, Kivikoski 1.24.593, Ukura 1.26.759.
     
  14. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    HYVÄ PIRRE!! ;)
     
  15. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Eka kisan start @11.06 tulokset: Piirainen, Naaramo, Takala, Mikkola, Kivikoski, Liukkonen. Ukura DNF.
     
  16. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Toinen 16:00 ajettu kisa on paketissa tuloksin:
    Piirainen, Takala, Kivikoski, Mikkola, Naaramo, Ukura. -Liukkonen DNS

    Vakuuttavaa työskentelyä kauden debytantilta! Tupla voitot maksimipistein!

    Ja hienoa että saatiin taas Chevelle palkinto kantaan- loisto suoritus Eero, siellä on vuoristo moottori puhunut eikä ole epäselvyyttä kenellä on koko sarjan tehokkain laite!! -isokäsi! ja aika on loistava noin painavalle aparaatille 1.24.368

    Ynnäillään pisteet tuossa vielä ja odotellaan valokuvasatoa..
     
  17. 383

    383 Gearhead

    love boat jyrää :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: 8) 8) 8)
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^^ Tais Malibuun kaivatut tulpat löytyä 8)

    Onnittelut täältäkin 8)
     
  19. Jimi

    Jimi Gearhead

  20. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Jees, Hassua miten se meneekin niin, että sarjan tehokkaimmat laitteet on noita Malibun reuhkoja.. RS454 pukkaa luullakseni jotain 650hp ja musta RS413 ´65 kehitti yli 700hp aikanaan.. eli kenelläköhän on vielä kehittämistä.. eikä vähiten alustassa ja kevennyksessä tuon tehon lisäksi :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!