Sikaflexillä takaikkunan tiivistäminen - Mitä teen väärin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja syysmies, 20.7.2006.

  1. syysmies

    syysmies 1st gear

    Tervehdys!

    Hämmästyttä ja kummastuttaa todella. Olen nyt koettanut paikata
    takalasin yläreunan vuotoa n. 5 kertaa sikaflexillä ja vieläkään ei
    pidä. Vettä ei tule kuin ihan pikkuisen sisälle. Olen vetänyt koko
    ikkunan leveydelle koristelistojen alle sikaflexiä eikä tuo minun mielestäni
    vaan voi enää vuotaa.

    Vuoto on paikallistettu tuonne takaikkunalle. Auto on Volvo 740 ja siinä on
    liimalasi.

    Neuvoja, niksejä? Vedänkö vielä kerran sikaflexit?! :eek:
     
  2. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    tai hankit oikeata lasiliimaa, näin alkuun.
     
  3. syysmies

    syysmies 1st gear

    Niin. Toisaalta tuo ei taida auttaa kun eikös tuo pidä laittaa lasin ja korin
    väliin? Nyt olen tuolla Sikalla koettanut tilkitä ilman, että olen irroittanut
    lasia.
     
  4. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    Taitaa sikafleksissä vaan olla etikkahappoa mikä on aika nannaa pellille. As in syövyttää ja ruostuttaa.
     
  5. syysmies

    syysmies 1st gear

    Ei kai?

    Tuohan on ihan perus auton tiivistämistavaraa. Silikonit sitten asia erikseen.
     
  6. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    en oo varma sikafleksistä kyllä, mutta ite käyttäsin tuohon silti ikkunanliimamassaa.

    ei kai tossa sen ihmeempää juttua ole, kun että pitäs tarkasti ensin saada tietää mistä se vesi puskee sisään. sit siihen liimat ja kovaa ajoa
     
  7. syysmies

    syysmies 1st gear

    Niinpä. Se on vaan vaikeaa nyt kun päällä on noi sikaflexit. Paras keino olisi
    tietysti irroittaa lasi ja laittaa takaisin mutta lasia tuskin saa ehjänä irti.
    Haluaisin ehdottomasti säilyttä tuon alkuperäisen lasin.
     
  8. jontsa

    jontsa Gearhead

    Tappelen paraikaa omien etu- ja takalasien kanssa joita on yritetty tiivistää pistämällä sikaa joka mahdolliseen koloon eikä voi sanoa kuin että on vihoviimeistä ainetta mitä haluat pistää ikkunoihisi :mad:
    Todennäköisesti et saa sillä ikkunoita koskaan 100% tiiviiksi ja jos/kun päätät tiivistää ikkunat liimaamalla niin menee aikaa ja hermot sen sian irroituksessa.
     
  9. janzamar

    janzamar 1st gear

    Joo,itte oon saanu jollain instant gasketilla parhaat tulokset irrottamatta
    ikkunaa,kesti jonkun 6 viikkoa ennenkuin alkoi taas vuotamaan :D
    Sikaflex on tosiaan väärä aine tuohon.
    Ei noi tilkitsemiset vaan toimi,vesi löytää aina sen oman reittinsä kun se alku on kerran tullut.
     
  10. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Joskus Syslerissä vuoti ikkuna aika ikävästä kohtaa. Tiputti kuskin syliin vettä. Raavittiin kaverin tallissa mattoveitellä ja pienellä meisselillä se ikkunan kulma melko pitkältä matkalta "auki". Sit varovasti longistettiin ikkunan nurkkaa ja tuupattiin ikkunauretaania sinne väliin. Ja siihen loppui vuoto. Kun se yleensä jostain rupeaa nauramaan se tiiviste, niin on helpompi raapia pois mahdollisimman paljon sitä entistä, niin saa sen "korjauksen" paremmin onnistumaan.
     
  11. syysmies

    syysmies 1st gear

    Pitää ilmeisesti sitten hankkia jostain purkuautosta lasi ja viedä johonkin
    autolasiliikkeesseen vaihdatettavaksi. Tuota lasia kun ei kai kovin helposti
    saa ehjänä irti tuon Sikan takia?
     
  12. PPPLinkWR

    PPPLinkWR 1st gear

    Pahimmassa tapauksessa se on noin... Itsekin yritin omasta projektista saada sivulaseja irti edellisen omistajan taiteilujen ansiosta. Yritin mm. pianolangalla saada sikaflexin "halki", mutta turhaan loppujen lopuksi piti vetäistä lekalla ikkunat säpäleiksi...

    Mutta mieti ja yritä nyt kuitenkin saada se lasia irti ennen kuin mietit mitään leka vaihtoehtoja... :soosoo:
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Älä hyvä mies lasia ala vaihtamaan/irrottamaan, ellei ole pellit siellä alla läpiruosteessa ja vaadi hitsaamsita.

    Oikea aine korjaamiseen on butyylimassa, jonkinlaista sitä saa vaikka Biltemasta. Itse korjasin reilusti vuotaneen Cutlassin takalasin sillä, hyvä tuli ja kerrasta.

    Eli kaiva auki se lasin ulkoreunan ura, puhdista huolella, maalaa sinkkisprayllä pintaruostuneet/paljaalla pellillä olevat kohdat ja täytä ura butyylimassalla. Se ei kuivu kovaksi, vaan joustaa lämpötilavaihtelujen mukaan. Samaa kamaa käytetään kuulemma peltikattoasennuksissa ihan virallisesti.

    Tuubi maksoi muistaakseni jotain 3€ Biltemassa.
     
  14. armas

    armas 3rd gear

    Ääni täältäkin butyylimassalle, helppo käsitellä, vuodot loppuu ja jos joskus tulee tarve vaihtaa lasi, niin butyylimassan saa huomattavasti paljon helpommin irti kuin -sian-.
     
  15. syysmies

    syysmies 1st gear

    Tuotakin on kokeiltu eikä toiminut. Ruostetta tuolla ei ollut ainakaan silloin
    kun ensimmäisen kerran tilkitsin. Ei ainakaan silmämääräisesti katsottuna.
    Kyllä monelta taholta on tullut kehotus siihen ,että vuotoa ei saa lakkaamaan ilman, että lasin kiinnittää uudestaan.
     
  16. syysmies

    syysmies 1st gear

    Olen pikkasen hukassa, että mitä tässä pitäisi tehdä :oops:
     
  17. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

    Tuli tuossa mieleen että onko mahdollista vesi tulla jostain muolta sisään takalasin kohdalle?Onko antennia katon takapäässä tai onko kattoluukku?Vesi voi kulkeutua sisäpuolella kattopeltiä tai kehikkoo pitkin lasille. :odroll:
     
  18. wildchild

    wildchild 1st gear

    ja sikaflexi pehmenee ja alkaa irtoamaan helpommin, kun sille antaa kunnolla lämpöä...
     
  19. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Alkuperäiseen kysymykseen palaten jos jo 5 kertaa olet yrittänyt Sialla korjata ja ei pysy niin laskeppas välillä kustannukset, 5 tuubia Sikaa ja kaikki vaivannäkö,sillä olisit saanut jo ammattiliikkeestä pitävän ratkaisun!

    Vanhan lasin saa irti kyllä,tosin sen irroitus voi maksaa enemmän kuin uusi lasi,aika halpoja ovat nykyään. Ehjänä siis,ja silti sulla on vanha lasi taas...

    Liimalaseja vaihdan duunissa useita joka viikko ja kaikkein eniten ketuttaa nämä "itse vaihdettu/tiivistetty" lasit joissa joutuu tappelemaan kaikenmaailman saatanan sotkujen kanssa :mad:

    Pitleman zilikoonit hevonsinne ja oikeita ammattikäyttöön tarkoitettuja aineita sinne minne ne kuuluu!!!

    Kele...
     
  20. syysmies

    syysmies 1st gear

    Kattoluukku on mutta kaadoin viime kesänä vettä vain takalasin yläkulmaan
    ja sieltä se sitten tuli sisään.
     

Kerro tästä muillekin!