Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    siitä ei tullut edes korjauskehotusta,tais ukko unohtaa koko jutun hylky tuli jarruista eli uusinnassa katotaan vaan jarrut ja leima paperiin 8) toki sen kyllä laitan kuntoon talven aikana.
     
  2. ajomies

    ajomies Gearhead

    Vähän on sellainen kutina asioista, jos ei se kulkuneuvo ole katsastuskunnossa edes katsastuksessa, kuinka paljon siinä on vikoja sitten muuten? Eli jos ei viitsi eikä jaksa laittaa edes katsastukseen vikoja kuntoon jaksaako niitä korjata sitten muulloinkaan?
     
  3. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kaikki viat oli tossa siis
    -kusipoika
    -töötti
    -jarrut
    autolla ikää 47 vuotta ei sen ihan uutta vastaavassa kunnossa tarvi ollakkaan,ja eikös se vikojen korjailu ole osa tätä harrastusta kun yksi paikka tulee kuntoon toinen ratkeaa..näin varmaan täällä aika monella menee paitsi sulla tietysti aina kaikki viimesen päälle kunnossa :rotfl: aika huvittavaa että katsurin kanssa hyvässä hengessä ja nyt sit täällä saa väitellä :argue: kun ollaan niin laiskoja ja saamattomia tyhmiäkin vielä kun tollasella härvelillä viittii ees ajaa :wc:
     
  4. ajomies

    ajomies Gearhead

    Kunhan saat sen pavunsiemen pois sieraimestasi, lueppa uudelleen nuo kommenttini, oikeen h-i-t-a-a-s-t-i ja jatketaan sitten.
     
  5. audiq

    audiq Gearhead

    Jarrut ja pissapoikahan olisi hyvä löytyä noista vanhemmistakin. :lol:

    Kävin taas katsastuksessa. On kyllä ihme pelleilyksi mennyt toiminta tällä asemalla. Auto oli kyllä suurin piirtein kunnossa, mutta jos ei olisi ollut, niin vähän jäi sellainen maku, että olisi leima tullut siltikin. Ei taida kauaa enää olla asema pystyssä tuollaisella menolla. :-?
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Korjauskehotus, ihan tavallinen sellainen siitä tulee.. Ja vasta kolme korjauskehotusta = hylky..
     
  7. raggar

    raggar 3rd gear

    Kyllä siitä hylky tulee. Jos on annettu korjauskehotus, on toimittu väärin :odroll:
     
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Jos pesuri ei toimi niin se on korjauskehotus, jos sitä ei ole niin hylky. Sama juttu pakollisiksi määrätyissä valoissa.
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos pesuri puuttuu aina hylky
    Jos pesuri ei toimi hylky
    Jos pesuri toimii, mutta ei tule vettä lasille korjauskehotus.

    Ja jos pakollinen valaisin puuttuu aina hylky.
    Jos valaisin ei toimi , korjauskehotus, paitsi jos taka-,ajo- tai jarruvalot on molemmat pimeänä hylky.
     
  10. raggar

    raggar 3rd gear

    Edellisellä sivulla mainitsin Taunuksen löysästä peilistä. Samassa katsastuksessa tuli hylky kusipojasta, vettä tuli just lasille asti mutta ei kuulemma tarpeeks. Alkuperänen mekaaninen pumppu oli silloin.
    Oli siinä sillon ihan oikeitakin vikoja, että ei sentäs jääny noista kiinni :odroll:
     
  11. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Ja vielä ettei menisi liian helpoksi niin tuohonkin löytyy poikkeus rekisterikilven valaisimesta jonka puuttuminen korjauskehotuksen arvoinen vika. :poff:
    http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB ... usteet.pdf
     
  12. baxxter

    baxxter 1st gear

    Toimiiko pesuri, jos vettä ei tule tuulilasille?
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

    Ei, jos ei säiliössä ole vettä :poff:
     
  14. Kruiseri

    Kruiseri 3rd gear

    On tässä kesän mittaan pikku hiljaa laiteltua n. 8 vuotta seissyttä -70 luvun Pontiaccia ajokuntoon. Tätä ketjua lueskellessa on muutamankin kerran miettinyt että minkälainen mahtaa olla leimakeikka kun en ole tällä paikkakunnalla vielä kertaakaan katsastuksessa käynyt eli ei ollut mitään tietoa miten suhtautuvat näihin amerikan ihmeisiin. Kävin auton tekniikan läpi, vaihdoin nesteet, tulpat, irrotin renkaat ja tarkastin jarrut ja letkut. Kun kaikki tuntui olevan kunnossa, oli aika suunnata leimalle. Koska auto oli ollut pitkään pois rekisteristä, piti siihen tehdä sitten rekisteröintikatsastus. Vähän oli epävarma olo kun ajelin konttorille. Auto tuntui olevan kunnossa mutta ei kai nyt näin kauan seissyt auto voi mennä ekalla läpi? Ajattelinkin että haetaan nyt se korjauslista talvi-iltojen ratoksi :D ja koetetaan keväällä uudestaan. Katsastaja oli ihan asiallisen oloinen kaveri ja sanoin sille että auto minulle uusi, kerro kaikki mitä löydät ja huomaat niin opinpahan samalla tuntemaan itsekin tätä 'laivaa'. Katsastus sujuikin sitten varsin mainiosti, kaveri kertoi mitä löytyi ja minä ihmettelin vieressä. Auton alla tajusin että kaveri ei kertaakaan edes koputellut auton palkkeja tai peltejä. Pohjassa ei tosin ole mitään massaa ja siitä näki ettei sinne ole tehty mitään vuosiin. Renkaiden välyksiä sentään kokeili rengasraudalla. Lopputulema oli sitten se että meikä katselee hämmästyneenä kädessä olevaa paperia jossa lukee 'hyväksytty' :D pari pientä korjauskehoitusta mutta niitäkään ei tarvitse edes jälkitarkastuttaa, ovat niin pikkujuttuja. No nyt on sitten taas yksi 'amerikanlaiva' päässyt takaisin tien päälle. Tänä vuonna ei taida tosin enää juuri maileja mittariin tulla mutta ensi kesänä sitten senkin edestä. Tosin tää postaus tais tulla kyllä väärän ketjuun kun ei ollut surullinen :D
     
  15. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Käyttistä leimalla koettamassa kävin. Ponu trans sport -94, 2,3 ja 213 th mittarissa. Käsijarru tehoton (vaijeri jumii ja oli tiedossa) ja pohjassa yks paikkauskohde. Siinä kaikki. Oli oikeestaan positiivinen ylläri vaikka ei leimaa tullutkaan. Heinäkuussa ostettu vehe ja sen jälkeen kesällä kymppitonni vedetty mittariin. Laturi tosin kypsyi just pari viikkoa sitten ja se vaihdettiin tänään mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia. Hirivitti, että mitä kaikkee sieltä setä löytää mutta ei, joten matka jatkuu liimapellin ja uuden vaijerin avustuksella jossain kohtaa..
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  17. Caideman

    Caideman 1st gear

    "Katsastusmies asennutti jarruletkut virheellisesti. Vaihdatti letkujen sijaintia. Seuraavana aamuna sitten töihin mennessä etuvanteet sahasivat letkut poikki ja jarrut häipyivät liikennevaloissa ja auto punaisia päin. Onneksi ketään ei tullut.

    Katsastusasemalla ei kannettu vastuuta vaan luikertelu alkoi heti kun tein reklamaation. Itse jouduin hankkimaan uudet jarruletkut ja pistämään niin kuin ne kuuluivatkin olla."

    Kukahan ne letkut mahtoi autoon asentaa? Asentaja on loppuviimeksi vastuussa tuollaisista virheistä, eikä katsastuskonttori... Tämän logiikan mukaan asiakkaan pitäis hypätä vaikka laiturilta jorpakkoon, jos inssi niin sanoo. Maalaisjärki käyttöön...
     
  18. vw79

    vw79 3rd gear

    Ehheee ja taas valuu vedet pitkin poskia....

    -clip-
    No, pakokaasumittauksessa hän työnsi sondin vesitankin tyhjennysputkeen pakoputken sijasta ja ihmetteli, kun "nollaa näyttää päästöt, onpa harvinaista". Seurasin puuhaa vieressä ja oli siinä naurussa pitelemistä.
    -clip-
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Jotenkin tehdyltä tarinalta haiskahtaa mutta toki meitä on joka junaan ja joitain junasta jääneitä:

    "8. Käsijarrun vaijeri poikki

    Joopa, minä naisihminen, menin katsastamaan autoani. Katsastusmies veti kaksin käsin käsijarrusta, seurauksena oli vaijeri poikki. Sitten se sanoi et eihän tässä autossa ole jarrujakaan. Minä totesi et kyllä siinä jonkinlaiset jarrut on koska se tuohonkin pysähtyi. Sitten otettiin yhteen sanallisesti tosi rajusti. Hylätty leima tuli. Minä ajoin suoraan korjaamolle ei jarrullisella autollani. Korjaamolla ei tehty autolleni mitään, korjaaja lähti samantien katsastuskonttorille ja puolentunnin kuluttua mun autossani oli leima... "
     
  20. hla

    hla Gearhead


    Tää nyt ei liity Iltalehteen mitenkään, mut ylläolevaan tarinaan jotenkin.

    Joskus 90-luvun loppupuolella kävin katsastamassa Siipimersuani ja sain pitkän vikalistan. Vein sit sen paikalliselle Mersuihin erikoistuneelle korjaamolle ja sovittiin et ne katsoo sitä kun ehtii, korjaa noi lukuisat viat ja soittaa mulle sit. Ei oo mitään kiirettä. Eikä ollutkaan, siihen soittoon meni 2 ja puol tuntia.... Nyt siinä on leima, tuu hakemaan se pois, täällä pihalla ei oo oikein tilaa sille....
     

Kerro tästä muillekin!