Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Tinde

    Tinde 1st gear

  2. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Joensuussa K1-katsastajat! asiallista porukkaa! ei ikinä ole ollu ongelmia katsastuksessa ja jos ovat hylänneet niin siihen on ollut oikeasti joku syy, vika laitettu kuntoon ja aina on leima kiesiin saatu! saa vielä valita katsurinkin kuka auton leimaa...siellä on pari asiallista kaveria jotka tosiaan osaa asiansa eivätkä turhista valita.

    Outroadrebels/Jouni
     
  3. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Autohan on M-B 190d. Ihmetteli ukko myös noita virityksiä kun on turbo ja intercooler jälkiasennettuna. Niistäkin on merkinnät otteessa. Mulla oli kaveri mukana joka voi myös todistaa miten se ukko teki. Ja sekin katto siitä taululta ne kierrokset, ja nauro koko illan että "*ittu mikä äijä"... ei päässy tänään taistelemaan vielä, hajos laturi nii täytyy se vaihtaa ensin. Huomenna sitten. Kyllä tuo taitaa olla melko päivän selvää kenen vastuulla se nyt on tuo särkyminen...

    Löytäiskö joku sitä pykälää missä mainitaan tuo 2/3 osa kierroksista sääntö automaattivaihteisessa autossa? Oon ettiny sitä vaikka kuinka, eikä OD:lla aikasemmin ollu linkkikään enää toimi :-?

    Se kait tarttis olla mukana kun meen valittamaan asiasta.
     
  4. johannan

    johannan 1st gear

    Linkki toimii mutta hitaasti 8)

     
  5. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    No olihan se siinä kuitenkin. :oops:

    Tuosta kohdasta "tulee saavuttaa" ne nostaa varmasti vasta metakan. Tuo on kai mahdollisesti tulkittavissa että vähintään noin paljon, ja enintään sen verran että kone ja loota kajahtaa. Vaikka todellisuudessa tuolla kai tarkoitetaan nimenomaan tuota 2/3 osa kierroslukua. K1 konttorille huomen aamulla, sanoivat että polkevat testissä 3000 rpm.
     
  6. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Mikähän Tampereen konttori toi oli. Sarankulmaan ja Rantaperkiöön en enää autoani vie katsastukseen, edellisessä on ainakin yksi jenkkien vihaaja ja jos olennaista hylättävää vikaa ei löydy, se sitten keksitään vaikka valoista. Jälkimmäisessä hylättiin takajarrujen takia. Jarrudynamon viisarit näyttivät mitä sattui ja hylky tuli että jarruissa on liikaa heittoa ja toinen kantaa. En löytänyt niistä mitään vikaa, enkä edes tehnyt niille mitään, mutta jälkitarkastuksessa, jolloin viisarit jälleen viipottivat miten sattui, jarrut olivat kuitenkin kunnossa. Linnainmaan K1 asemaltakin sai syksyllä vuosikatsastuksessa vittuilevaa palvelua, tosin jälkitarkastuksessa oli asiallinen katsuri ja jäi sentään lopuksi hyvä fiilis paikasta.
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla kävi sitte vielä samalla reissulla että testasivat käsijarrun auto käynnissä ja ohjekirja kieltää sen ,koska mesessä asd luistonesto perässä ja sen anturi meni pimeäksi .Suhtautuivat asiallisesti kun soitin ja sanoin asiasta, lupasivat maksaa remontin.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tähän ei voi muuta sanoa, kuin että nerokasta insinöörityötä. Ja nyt en todellakaan tarkoita sitä katsastusinssiä... :poff:
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    näin on,ei tohdi tehä kässärikäännöstä jos ei ensin sammuta autoa kun tuo anturi maksaa 176eur.
     
  10. Lassi

    Lassi Gearhead

    Mie oon myös suosinu tätä konttoria!
     
  11. köyhä

    köyhä 3rd gear

    Autot kulkee bensalla ei leimalla :poff: Eli en leimaa :argue:
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    niin siis kutos-diiseli(volkkarin) ja aisin wagner/(borg wagner)automaatti laatikolla kielletty huudattamasta..... ja turbotetut on 1900rpm.... kosk ottaa äkkeemmin!!

    Autohan on M-B 190d. Ihmetteli ukko myös noita virityksiä kun on turbo ja intercooler jälkiasennettuna. Niistäkin on merkinnät otteessa. Mulla oli kaveri mukana joka voi myös todistaa miten se ukko teki. Ja sekin katto siitä taululta ne kierrokset, ja nauro koko illan että "*ittu mikä äijä"... ei päässy tänään taistelemaan vielä, hajos laturi nii täytyy se vaihtaa ensin. Huomenna sitten. Kyllä tuo taitaa olla melko päivän selvää kenen vastuulla se nyt on tuo särkyminen...

    Löytäiskö joku sitä pykälää missä mainitaan tuo 2/3 osa kierroksista sääntö automaattivaihteisessa autossa? Oon ettiny sitä vaikka kuinka, eikä OD:lla aikasemmin ollu linkkikään enää toimi

    Se kait tarttis olla mukana kun meen valittamaan asiasta.

    jos sulla on alkuperänen 190d:n siiva laturissa ni varmaan on säkö

    :rotfl: eihän se laturi oo kiertäny kun jotain 20000 kierrosta :lol:

    sori ... täytyy kyl myöntää et tommoset katsurit tars hirttää munista... jos ei osaa ni ei tee jollei kysy neuvoa joltain "viisaammalta" ...paljon katsurit elää pärstä kertoimen mukaankin.....

    paras oli diseli mesestä tuli mieleen! jutteli tuttu katsuri et oli työkaveri sanonu eräälle nais asiakkaalle et: "ajaa motarilla jonkin matkaa 3:mo sella täysillä ni kyl siitä saa hyvät arvot kun on niin vähän ajettu...."niinku huulena ja muijahan oli tehny työtä käskettyä! :rotfl: äijät oli ollu ihmeissään kun auto tulee pihan takas ja muija sipsuttaa halliin "nyt on varmaan puhdas..." :rotfl: ......ei ollu kuulemma kehdannu jättää mittaamati/kehumati..... kovin oli kuulemma naksunu/poksuunu ja hohkannu kone huoneesta kuumaa:D
     
  13. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    :mad: Siis voi sanonko mikä, en oo kuullukkaan tosta ettei tomaatteja saa kierrättää yli 2/3, ei oo mikään ihme jos mullakin on loota alkanu katastuksen jälkeen luistamaan, kuulemma 2v sitten loota vaihdettu entisen omistajan toimesta ja nyt jo luistaa :< tietääpä ens kerralla sitte :cry:
     
  14. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Joo, jouduin itse asiassa tännään vaihtamaan laturin. Aika kuumana käyny kun oli johtosarjan pää sulanu kiinni lataimeen. Veieläköhän tuosta löytyy pykälä tai todiste että se meni siinä? Otanki koko auton hinnan niiltä perkeles. Ja alko vielä vuotaa pikkasen öljyäkin. Siis kone. Särkivät koko laitoksen...
     
  15. audiq

    audiq Gearhead

    Tänään ihmettelin SEO:n pihalla tuommoista diesel-Mersua, kun se kävi jotenkin ihmeellisesti, epätasaisesti räksättäen.

    Kun se lähti siitä pihasta, niin selvisi syy outoon käyntii. Se meinaa lähti ihan kauheella puhinalla ja pihinällä siitä ja kolmosella löi vielä iloisesti tyhjää alvaltilla ja turbo vaan vinkui ja tsup-tsupteli. :eek: :D
     
  16. mke77

    mke77 Gearhead

    .....niin tää sääntö on tullu vastaan mulle vasta volvo 6-disel automaattipaketissa!! ja noita pas....eiku autoja on tullu katsastettua aika monta...

    .... kyl katsastuskonttorilla on (yleensä) paksuavihreä autodatan kirja missä on tiedot(ja muutakin tietoa yläkierrosraja! eli se mihin asti se kuuluu kiertää päästömittauksesa.... eikä se ole mitään salasta tietoo kyl ne sen siellä näyttää jos haluu kattoo!! saatika jos ite käy hakee mustaa valkosella jostain diesel korjaamosta, mitä näyttää sit ennen katsurin survomista....siis survomista suohon mut tota 3/4 sääntöä kyl (4"lauta polkimen alle)noudattavat jos pelkäävät rikkovansa... ainakin täälpäin
     
  17. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Jospa se olisin ollu minä (haaveilua :odroll: )
    Kyllä tuo ainaki talvikelillä potkasee perää sivusuuntaan vielä 4:sellekin mennessä, mikäli on tarpeeks kaasua, vaan pitävällä alustalla epäilen suuresti. Pirteä se on tavalliseen nokilekaan verrattuna. Ostakaa poes, nyt on tarjolla laatikkoremppa konttuurin piikkiin. Tai vaihdetaan oikeeseen mersuun (w123)
     
  18. audiq

    audiq Gearhead

    Tältä se kuulosti. Turbo kyllä heräsi siinä myöhemmin, oisko isompi sitten ollut. :p
     
  19. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Eipähän paljoa enää lämmitä. :wink:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä kävin tänään käyttöautolla uudelleenrahastuksessa, eiku siis uusintakatsastuksessa ja nyt kattoivat että oon antanu tällä erää tarpeeks rahaa A-Katsastukselle niin löivät sit leiman :wink:
    Mut silleen toi A-Katsastus on hyvä paikka että ei siellä taida täälläkään enää oikein kukaan käydä kun molemmilla kerroilla pääsin ihan jonottamatta samantein käsittelyyn joten säästyyhän siellä ainakin sit oma aika :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!