Talbotin vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Roadrunner, 13.11.2001.

  1. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Mikä pultti jako Talbot Horizonissa. Fiat 127/128 vanne ainakin sopii. Onko se sitten 4x100 vai 4x98? Isompaa nakkia alle...
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    4X98han se on mut onhan nuo jätkät käyttäny
    Opelissa(4X100) fiatin vanteita ja päinvastoin..ei se kaks milliä ole niin justiinsa...peltivannetta voi aina vähän röykyttää...
     
  4. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Se 2mm on juuri sen verran, että vanteen saa paikalleen tuuppaamalla. Mutta ajossa saattaa rasittaa pultteja sen verran että en itse lähtisi heti tekemään niin.. Esimerkki: Chevyn 6-pulttiset vanteet menevät vastaavalla tavalla muutamiin jaappanilaisiin, vaikka jako onkin sen pari miliä ohi. Eräästä tällaisesta systeemistä napsahti kaksi pulttia poikki kun isäntä oli vaihtamassa kesärenkaita talvisten tilalle.. Oli rasitus "syönyt" pulttia ja epäilen, että olisi voinut tehdä ikävää jälkeä, jos nuo pultit olisivat katkenneet liikenteessä. Aluksi epäilys kohdistui pultteihin, mutta kun olivat uusia, ja myös muisstakin pulteista löytyi vastaavia väsymisiä, niin saa olla koko satsi huonoja tai..

    Eli jos nyt kokeilee tuota 2mm sinne-tänne, niin suosittelisin tarkistamaan tilanteen aina välillä.
     

Kerro tästä muillekin!