Tallikuulumisia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Kalle Koo, 30.1.2010.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kyllä se vaan oli hienoa ajaa 57 pihalle tallista,konttorille leimaa hakemaan ja siitä viikon päästä Poriin WCSC-kisoihin.Valitettavasti sade pilasi parin lajittelukierroksen jälkeen kisat,mutta heads up ryhmässä (4 osallistujaa) oli lajittelun 2 paikka taskussa joten ei nyt ihan huonosti mennyt.

    Yllättävän hyvät oli M/T street Radiaalit ajaa,sekä kadulla että kisoissa."Oikeilla" DOT-slikseillä ja th350 laatikolla paras 10.91/205(myötätuuli) ja nyt radiaaleilla ja th400 askilla 10.97/198(vastatuuli)

    Ja kyllä se vain aamu aukeaa erillaisella mielellä kun aamulla kävelee parkkipaikalle ja herättää sbc koneen remmiahtimen vinkunalla höystettynä.

    Kummallista pään pyörinää se aiheuttaa kanssa autoilijoiden keskuudessa.
     
  2. cc.56

    cc.56 3rd gear

    Syksyisiä terveisiä....
    Jokos porukat ovat siirtäneet klassiset ajokkinsa suojaan tulevalta talvelta?
    Oma 56 uinuu vielä pitkää lepoaan. Nyt tosin pääsee?? jatkamaan sen kokoon laittamista. Tilanne tallissa on se, että osaa on odottelemassa
    vinot pinot, mm. hyväkuntoiset etu-, ja takaovet, takakontin kansi jne...
    Lattia- ja helmapellit ovatkin jo vaihdettu samoin katon ruostevaurio
    korjailtu. C-pilarit kasaan ja takalokarit paikoilleen niin kori olisikin
    kunnossa. Ja ei kyllä tämän jälkeen ruostetta löydy mistään!!! Ihanaa..
    Kaksi kesää ovat kyllä tuntuneet oudoilta ilman Classic Chevyn kyytejä.
    Olisihan se hienoa tällä vielä joskus ajella muitten Classikkoja tapahtumiin
    ihastelemaan.
    Intoa talleille
    t: cc.56
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Mulla -55 uinuu kanssa pitkää untaan, viime talvena tullut viimeksi työstettyä vaikka ei olis enää paljoa hommaa jäljellä...
     
  4. jus57

    jus57 Gearhead

    Tehokkaasti toteutetusta syys ajosta johtuen uinumassa on,vielä tosin katoksessa.
    Tallia siivoiltu että pääsis sen sinne siirtämään ja tutkimaan mitä munciesta räjähti :mad:

    Eihän sillä enää ois kehdannutkaan ajella kun se lämppärin moottorikin on vielä vaihtamatta....

    -Jussi-

    ps.Jos niitä muncien raatoja pyörii tallin nurkissa ni saattais olla kiinnostusta .
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tän kuun meinasin vielä viisvitosella ajella jos kelit sallii.
    Tosiostajaa kun ei löytynyt niin nyt jo suunnitellaan parannuksia ensi kesäksi, muutama mutteri jo hankittunakin...
    Konetta pitäis vähän piristää yms jos vain aikaa ja rahaa riittää multa projekteilta.-
     
  6. letukka1957

    letukka1957 1st gear

    Oon ootellu käsijarruvaireria ja takakontinpohjaa viisseiska chevyyn et sais hoidettuu katastuksen loppuun et sais chevyn vielä suomen kilpiin .
     
  7. manha

    manha Gearhead

    Tänään meistetty runkonumero,asennettu pissapoika,kunnostettu orkkis äänitorvet ja kehitty jarrut.Viellä olis etujarru letkujen vaihto ja eikun leimalle.
     
  8. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Lain mukaan tuota ei tarviisi tehä vm-64 vanhempiin vekottimiin.
     
  9. TH

    TH 1st gear

    Juu näin on, ei ainakaan mulle esitetty mitään vaatimuksia kun 55:n rekisteröin. Myöskään lasin pesuri ei pakollinen.
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    Juu ei tartte mut on pieni vaiva saada katsuri tyytyväiseksi....
    Saattaa jopa edes auttaa leimaa?
     
  11. manha

    manha Gearhead

    Löytyisköhän tuosta valmistenumeron ja lasinpesurin tarpeettomuudesta jostain faktaakin?
    Katsuri näitä aininkin multa vaati.
     
  12. manha

    manha Gearhead

    Vasta leimattu.Lämmityslaitteen kanssa ollut pientä askartelua,mutta nyt on kondiksessa sekin.Laitoin 360 Volvon alumiini kennon,joka kävi melko pienin muutoksin paikalleen ja nyt lämpöä piisaa.
    Kovasti on mietityttänyt,josko alkaisi kaksi oviseksi muuttamaan tuota..?

    [​IMG]
     
  13. hienomies

    hienomies 3rd gear

  14. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Parhaan mitan saat itse takalasista mittaamalla, jos sulla on sellanen olemassa.
     
  15. cc.56

    cc.56 3rd gear

    ..täällä painitaan saman ongelman kanssa. 56 4dr ht:n takalasin tiivisteen alta pellit niin huonossa kunnossa että koko "lasin kehä" menee uusiksi.
    Työt on jo aloitettu mutta tuo lasin sopivuus uusiin kuosiin mietityttää...
    Pro´55:n vastausta sivuten, lasista täytynee tehdä 1:1 malli. Ei ainakaan
    omalla tuurilla uskalla lasilla sovitella....särkyyhän se varmasti!!!
    Mallin teko onkin listalla seuraavana työnä. Mallista pitäisi saada kevyt ja
    että sitä on helppo käsitellä...jonkunlaiset "kädensijat" tai vastaavat olisivat
    myös hyvät olemassa.
    Olisiko kokeilla ohuesta vanerista 2- 3 kerrosta liimaten / ruuvaten
    kiinni "sisäpuolelle" tehtyihin muotoiltuihin jäykisteisiin??
    Vanha tiiviste tulee tässä sovitus työssä myös hyötykäyttöön.
    Siirrytään välillä peltipajalta pyytyöverstaaseen........ on tämä monipuolinen harrastus!!!!

    t: cc.56
     
  16. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Kukin tietenkin toimii parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta muutama seikka kannattaa huomioida jos lähdetään tekemään muottia lasista.
    Sisäpuolelle lasia tehdystä muotistahan se muotin ulkopuoli on se oikeen mittanen eli lasin todellinen sisäpinta, mutta ei välttämättä kerro mitään lasin ulkopinnan mitoista.
    Sama päinvastoin lasin ulkopuolelle tehdyn muotin kanssa.

    Itse jos joutusin tekeen muottia, käyttäsin alumiinipeltiä, jolloin muotin paksuus ei teettäs ongelmia. Jäykistäisin muotin muutamalla alumiinikulmalistalla liimaten ne kiinni vaikka sikaflexillä.

    Alkuperäisestä tiivisteestä saa mitattua paljonko lasin ja takaikkunan kehyksen väkiin tulee jättää tilaa ja siihen lisäisin vielä plus milli tai kaks puolelleen, jottei esim. mittavirheiden takia lasin kehyksestä tule liian tiukka. Ton kokoluokan ja ikäluokan auton korit elää jonkun verran ajossakin ja olis tylyä jos katukiveä ylitettäessä lasit halkeis. Tiiviste antaa periksi, mutta lasi ei.
     
  17. jus57

    jus57 Gearhead

    Nimimerkki CDV tais kaupitella -57 takalasia, hintaa en muista mut ei ollu ihan paha.Eikös se ole sama 55-57 joten osta se malliksi ni ei haittaa vaikka sattuis hajoomaan....
     
  18. JJ

    JJ Gearhead

    Multa löytyy kanssa sedanin takalasi varastosta pölyttymäsä, ht:n lasi on muutaman sentin matalampi.
     
  19. hienomies

    hienomies 3rd gear

    joo sen lasin ja tiivisteen mukaanhan sen pystyy mittaamaan,mutta ajattelin että kuuluuko sen tiivisteen ja karmin välissä olla joku tietty rako sitä listaa ajatellen...?jota meillä ei vielä ole (saa tarjota).

    no kuitenkin ajoin sen karmin irti hattuhyllystä ja tein sinne puukiiloja väliin.
    nyt alkaa jo näyttämään sinnepäin sopivalta,
    sitä ennen lasi melkein putosi pois paikaltaan
     
  20. firing order

    firing order 3rd gear

    Jep.

    Tiivisteen ja karmin välisen raon (listaa varten) mitoituksen määrittely onnistuu varmaan helpoiten listan kinnikeclipseillä. Näitä myy esim. "nippeli"mies, jos niitä ei satu jo ennestään olemaan.
    Takalasin listoja pitäisi löytyä. 040-7624857.
     

Kerro tästä muillekin!