tpi 350 käy huonosti kylmänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja buick65, 8.6.2011.

  1. buick65

    buick65 Gearhead

    Kyseessä 88-vuoden trans am gta.

    Ongelmana kylmäkäynti, tuntuu käyvän rikkaalla. Ei pysy käynnissä ilman kaasua, sammuu myös välillä lämpimänä. Vikakoodit on katottu eikä semmoisia anna. Vaihdettu virranjakajan kansi + pyörijä ,tulpat,tulpanjohdot ja kokeiltu toista iacta. Tps on säädetty.
    Auto on ollut alunperin 305 ja vaihdettu jenkeissä 350 lohko, myös boksi oli vaihdettu uudempaan.

    Auto jokapäiväisessä ajossa ja pystyy kyllä ihan asiallisesti ajamaan koneen lämmettyä.

    Kertokaahan jos jotain tulee mieleen.
     
  2. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Onko kaasuläppä puhdistettu karstasta,minimi-ilmamäärä säädetty oikein,toimiiko tyhjäkäyntimoottori?
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Moottorin lämpötila-anturi (ECM:n) kannattaa mielestäni vaihtaa, ei maksa paljoakaan.
     
  4. buick65

    buick65 Gearhead

    Kaasuläppä oli puhtaannäköinen, tyhjäkäyntimoottori toimii kierrokset 800-1200. Mitä meinasit minimi-ilmamäärällä?



    Ecm näytti uudelta osalta, mutta voisihan tuon vielä vaihtaa.
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tarkoitan imusarjassa läppärungon alla sijaitsevaa lämpötila-anturia (liittimessä kaksi johdinnastaa vierekkän).
     
  6. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    [quote="buick65Kaasuläppä oli puhtaannäköinen, tyhjäkäyntimoottori toimii kierrokset 800-1200. Mitä meinasit minimi-ilmamäärällä?
    .[/quote]

    Minimi-ilmamäärä on se määrä ilmaa mikä menee koneelle tyhjäkäynnillä kaasuläpiltä kun tyhjäkäyntimoottori on ajettu kiinni.
    Kun noi läpät säätää(jos tarvetta)niin senjälkeen on hyvä tarkistaa/säätää tps.

    Minimi-ilmamäärän säätöohje:
    http://www.chevythunder.com/do_it_yours ... n_page.htm
     
  7. buick65

    buick65 Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä!
    Minimi-ilmamäärä on nyt säädetty, kaasuläppä puhdistettu ja iac sekä tps säädetty. Nyt ei sammu enää lämpimänä, mutta kylmänä ei edelleenkään käy kunnolla.
     

Kerro tästä muillekin!