Tuning & Styling -osaston tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Ylläpito, 19.11.2004.

?

Tulisiko "Tuning & Styling" -osasto sulkea?

  1. Kyllä

    25 ääntä
    29,1%
  2. En osaa sanoa

    11 ääntä
    12,8%
  3. Ei

    50 ääntä
    58,1%
  1. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Alunperin Overdrivelle haluttiin luoda omat keskusteluosionsa eri rakentelutyyleille, näitähän ovat tämän ohella myös "Street & Race", "Rod & Kustom" ja "Mobilismi". Tarkoituksena oli, että keskustelu jakautuu tyyleittäin, ei valmistusmaan mukaan.

    Siinä missä "Street & Race" ja "Rod & Kustom" -osastot ovat palvelleet kohderyhmiään hyvin, on "Tuning & Styling" osasto kuitenkin osoittaunut useimpien käyttäjien mielikuvissa vain paikaksi, jonne voi heittää vitsejä ja vittuilua uudempien euro- ja japsiautojen harrastajille ja se ei todellakaan ole ollut ylläpidon päämäärä kun tätä osastoa on alunperin vuonna 2001 perustettu.

    Ajatuksena oli sijoittaa tähän osioon lähinnä tuning (tekniikan heinosäätö ja modernit virityskonstit) keskustelua, mutta sitten kun aiheet alkoivat pyöriä lähinnä spoilereissa ja alustavaloissa lisättiin otsikkoon myös styling (uudempien autojen ulkoasun muokkaus).

    Toiveena oli koota otsikoiden alle keskustelua merkkeihin ja valmistusmaahan katsomatta, myös uudempien jenkkiautojen osalta. Ilmeisesti kuitenkin tällainen on turhaa, koska huomattava osa käyttäjistä tuntuu olevan sen verran ahdaskatseista, että "Tuning & Styling" osasto koetaan vain paikaksi tietynlaisten euro- ja japsiautojen spoilereille ja alustavaloille naureskeluun.

    Koska osastoa ei ole osattu käyttää asiallisesti, on varmaankin aiheellista nostaa esille ajatus sen sulkemisesta kokonaan. Mitä mieltä käyttäjät ovat tästä? Perustelut vastauksiin olisivat tervetulleita.
     
  2. Mr.Hellion

    Mr.Hellion Gearhead

    kiinni vua !
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. topelius

    topelius 1st gear

    Tuon olen huomannut, vaikka en ole kovinkaan pitkää tällä foorumilla ollut. On se vaan kumma miten aikuiset miehet jaksaa tuota vittuilua. Itsekään en tuning-autoista hirveämmin pidä, mutta pidän yleensä mielipiteeni omana tietonani, enkä tule tänne haukkumaan muiden autoja. Eli minun puolesta tämän osion voi poistaa.

    Ja se kauan odotettu projekti-osio tilalle. :wink:

    Ja ei herneitä kenellekkään... :odroll:

    edit: Miksi en voi vastata tuohon äänestykseen?
     
  4. Jakko

    Jakko 1st gear

    Kiinni, eipä tuolla paljon asiajuttuja ole ollut
     
  5. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Nyt äänestykseen vastaamisenkin pitäisi onnistua kaikilta.
     
  6. Anssi

    Anssi Gearhead

    Jos kyseisen osaston seuraaminen ja asiattomuuksien poistelu lisää merkittävästi valvojien työmäärää, niin pois vaan! Riittääpähän sitten paremmin aikaa muihin hommiin.
     
  7. chevy.

    chevy. 1st gear

    Tuota Noin

    Mobilismi, Street & Race, ja Rod & Kustom kulkevat jenkkiporukan kanssa "käsikädessä" mut mitä olen tuning palstoja sun muuta tuommosta lukenu ni en ole yhtään asiallista viestiä nähny missä puhutaan tuning vekottimista ja jenkeistä yhtäaikaa aina on kilpailu kumpiko on sitte loppujen lopuks parempi ja vieläkun tuossa kilpailussa ei voi olla voittajia joten kannatan että palsta suletaan tuning porukka pysyköön omalla palstalla ja me täällä ni kaikki päästäämpi vähemmällä.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mun puolesta saa olla. Ei sinne ole pakko mennä. Nyt vasta ekaa kertaa siellä kävin ite ku on tää hurjapäät telkusta tänään juttu. Se ois kai kuulunu tonne alas vitsiosastolle mut hauskaa juttua ollu hauskasta leffasta.
     
  9. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Itse luen suurella mielihalulla jenkkilehtiä (HR, PHR, CHP ) vaikka harrastepeli on ehta ahdettu ruotsalainen!! Asiajutut voi kait tumpata alueisiin "moottori","voimansiirto", "street&race" jne. Ne lintulaudat,humppakoneet ja DVDeet ei kiinnosta muakaan pätkän vertaa.
     
  10. Jome

    Jome Gearhead

    Mun puolesta sen vois sulkea! Täälä on kuitenkin (tai ainakin oon saanu sellasen käsityksen) suurinosa vanhojen autojen harrastajia. Jos tykkää tuningista puhua, niin sitä on netti täynnä esim.www.gti.fi !Kunnollista jenkkiautoforumia ei taida toista näin laajaa löytyä.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Totta. Sad but true? Minulla on spoileri jengillä omat fooruminsa. Jos täällä ei pystytä yhedessä kommunikoimaan niin pidetään tää foorumi USACARCLUB ja pitäkööt muut omansa. Nimim 425 ja 426 ei spoilereita, vaan avoimin mielin molemmat 2x4 kurkkuisia.
    Nyt muuten vasta ekaa kertaa äänestin, ja äänestin vastaan.
     
  12. homer

    homer Double Gearhead

    Pois vaan. Eiköhän noille tuninkihörhöille ole omia foorumeita aivan tarpeeksi.
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tuota tuota...sittenhän voisi yhtä hyvin 4x4 foorumin karsia....syystä että suurin osa jenkkiharrastajista tuntuu siellä olevan ns. tuunignhenkisiä...korotetaan ja laitetaan isoampaa palloa alle mutta se auton eteneminen ei maastossa etene yhtään sen enempää kuin silloin jos tungetaan sama rahamäärä tekniikkaan( lukot nurkkiin ja todellakin kaikki pyörät pyörimään eikä vaan olla kaksi tai yksivetoisia tiukan paikan tullen).
    Ja toinen syy olisi että siellä kun kehuu esim Ei amerikkalaista maasto ja muu etenemisominaisuuksillaan (mikä ikävä kyllä useimmiten pitää paikkansa) saa suunnilleen tyhmiä katseita.

    Eli mun mielestä Tunign ja Styling osasto saa jäädä, toisaalta Street &Race voi myös käsittää euroja. Rod & custom ei ehkä kuitenkaan.
    Moottori ja muut foorumit siis myös saanee jatkossa "tulvan" euro/japsithreadeistä?
    Esim Skyline GT-R/Supra Mk4 etc...tervetuloa vaan...onhan tossa tuttavapiirissä montakin japsia jotka panostettu juurikin 0-300 kiihtyvyyteen eli autoissa myös ajo-ominaisuuksia (ja kykyjä).
    Mun mielestä Tuning saa olla voihan täällä vittuilla mitä haluaa mutta live ja katu/strippi/tjsp. punnitsee sitten tosipaikan tullen.
    To8isaalta ei Tuningin pidä olla mikään vittuilumesta only.
    Jos näin on niin sitä harrastavien on syytä mennä itseensä ja kattoa mitä omista nurkista löytyy.
     
  14. topelius

    topelius 1st gear

    Ei varmasti monen muunkaan mielestä, mutta näin se vain ikävä kyllä on.
     
  15. markos

    markos Gearhead

    Itselläni ei mitään tuning autoja vastaan (niitä hienoja (1%kaikista)) mut eiköhän noita tuning-palstoja oo riittävästi muuallakin.
    Varsinkin kun täällä suurin osa viesteistä on sellasia jotka kuuluisi yleistä/huumoria palstalle...

    Tietysti vaikeahan se on vetää raja tuning/styling/custom harrastuksen välille, varsinkin uudempien maastureiden osalta, mut miun mielestä toi 4x4 palsta kaikkine 33" palloineen kuuluu enemmän tänne kuin gti.fi:hin...??
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minun puolesta ihan sama. Jos se ylläpidon työtä helpottaa, niin pois vain. Eihän mikään estä kyselemästä tuuninkiaiheisia kysymyksiä muillakin osastoilla (moottori, kori jne.). Kettuiluahan sielläkin tod. näk. saa vastaukseksi - valitettavasti.
     
  17. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

    saa olla. ei se mua haittaa että listalla on tällainen osasto, mitä paha se siel tekee... olen käyny täällä ehkä 5 kertaa ja ei tääl o mun mielestä ikinä ollut mitään järkevää :odroll:
     
  18. jenkki

    jenkki 1st gear

    Suletaan pois.Miksi yleensäkään jenkkiauto aiheisilla sivuilla pitää olla tuning-osasto?munkin mielestä se aiemmin ehdotettu projektit-osio olis viisaampi ratkaisu.Saahan sitä harrastaa vaikka tuninkia jos siltä tuntuu,mutta turhaa kai sitä ymppää tällaselle foorumille jossa se ei juuri ketään kiinnosta vähääkään,ja se vähäinenkin kiinnostus on lähinnä vittuilua.
     
  19. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mielestäni, huom, siis vain minun mielestäni, täysin turha osasto tälle muuten todella asialliselle foorumille!

    Joutaa pois jos teettää ylläpidolle töitä, teillä sitä hommaa on muutenkin ihan tarpeeks!
     
  20. jusssi

    jusssi Gearhead

    Ja joku pitää sitä vittuilua sielläkin yllä... :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!