V8&Gti 18.8-07

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 12.8.2007.

  1. Slow66

    Slow66 1st gear

    Juu, sori auton pilaaminen. Kulahtanut orkkiskuosi oli ihan kiva, mutta orkkiskuosissa ilmenneet pikkuasiat niinkuin lähes poikki ruostunut runko saivat sitten lipeämään siitä pois :D . Ja kun kerran livettiin niin livettiin sitten kunnolla.

    Real streetistä tuli mieleen että täyttäisköhän tää nyt sitten real streetin vaatimukset, kun ensin perjantaina autolla käytiin kääntymässä paikallisessa cruisingissa ja lauantaina ajettiin muuten samoilla säädöillä mutta slickseillä ja ilmanputsari irroitettuna 10.16 aika ?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, kyllä mä sen hyvin ymmärrän, mut oli se vaan aika aidon olonen peli. Kyllä toi real streetista käy, jos pystyy normibensiksellä tankkaamaan, ja liikenteen seassa ajamaan. Tokihan real real streettivehkeillä ajetaan (katu)slikseillä myös kadulla, ei mulla ainakaan edes ollut talvirenkaiden lisäks muita. :rotfl: Eikä 4" putsarikaan sitä just hidastanut, etu sen poistossa oli enempi henkisellä puolella. :rotfl:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyvä että tulee muitakin :D Hitaudesta on vielä paha sanoa, kovasti yritetään kun finaalikisoijen luonteeseen sopivasti kone kyllä alkaa olla jo entistä enemmän finaalissa :poff:

    Noinhan toi menee :wink: Tosin esim. meillä on ollu samat kumit alla niin kisoissa kuin cruisatessakin kun ei oo muita :rotfl:
     
  4. Slow66

    Slow66 1st gear

    Mun täytyy tunnustaa että ajoin Alastarossa drag slickseillä (ei DOT-), ja katurenkaat löytyy autoon erikseen. Eli ei musta taida olla sittenkään real street-mieheksi, vaikka auto pumppubensalla kulkeekin ja pakoputketkin on vedetty taakse asti :rotfl: .
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aijaijaijai :soosoo: . Ja vielä KADUNmiehen kiihdytystapahtumassa! :rotfl:
     
  6. Henski

    Henski 1st gear

    Kukahan spede tuollakin on autoja leimannu, kun päästeään radalle selkeitä kilpa-autoja. :rotfl: :odroll:
     
  7. ata

    ata Gearhead

    Tuning-miestä ei minusta saa tekemälläkään vaikka 90-luvun viritetyllä euroautolla ajankin, mutta yksi syy miksi monet eivät noihin "virallisiin" kisoihin voi mennä vaan voi käydä vain kokeilemassa näillä kadunmiehen päivillä on se, että ainakin viimeksi street-ryhmien sääntöjä lukiessa siellä edelleenkin sallitaan vain vajaavetoiset autot eli nelivetoisella ei ole asiaa virallisiin kiihdytyskisoihin edes street-ryhmiin. Tässä ei ole mitään järkeä, edestä raapivalla tai takaa sutivalla saa mennä vaikka slicksit alla, mutta nelivetoisella ei saa ajaa edes katurenkailla.

    Tästäkin maasta löytyy useita 12 sekunnin nelivetoisia europelejä joissa kaaret sisällä jne. jotka on rakennettu noihin epävirallisiin tapahtumiin kuten kerhojen epävirallisiin "kisoihin" ja kadunmiehen päiville... FHRA:n kisoissa ei niillä saa ajaa, vaikka ovat rekisterissä ja todellisia nopeita katuautoja. Omakin vehje on 13 sekunnin neliveto jolla on tullut näitäkin tapahtumia kierrettyä aiemmin
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eihän tuolla FHRA:n Street luokissa sentään slickseillä saa ajaa, ainakaan sääntöjen mukaan vaan katukelposet kumithan sielläkin on alla.

    Vaan ainakin mitä kuvista näkee niin Real Streethän toi Slow66.n auto on ja sieltä parhaimmasta päästä :wink:
     
  9. Slow66

    Slow66 1st gear

    Mun auton kävi katsastamassa joku laiheliini Mopar-takki päällä. Taisi soida Mamba korvissa kun ei huomannut katsoa renkaita ollenkaan...
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mamba takki päällä? Mä taidan tietää sen kaverin, oltiin edellispäivänä karaokessa sen kanssa. Holtiton veikko, mut hyvin se vetää. :rotfl:

    Asiasta viidenteen, onks tosiaan neliveto keilletty? En oo kattonut, mutta luulottelin, että Ojanperän Jattan audi street braketissa olis neliveto? Mihinhän toi nelivedon vaarallisuus perustuu? Siis auton?
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Ens kautena olis tarkotus tulla kokeileen johonkin kilpailuun johonkin luokkaan tota uutta pumppukonetta. Tähän mennessä osallistumisen on estänyt oma laiskuus. mm. kierrettävät liittimet pensalinjassa sekä öljylinjoissa sekä glykolin vaihto vesiin. Ei olis paha homma mutta se kynnys, se kynnys. 8)
     
  12. zac

    zac 1st gear

    Tuota jos en nyt itse ihan väärin ymmärtänyt noita sääntöjä opiskellessani niin SPORTSMAN ET, PRO ET & SUPER PRO ET luokissa auto saisi olla nelivetoinen ja slicksit myös ovat sallittuja.

    Ja näihin aikoihin katuautotkin yltävät helposti

    Sportsman 12.00-19.99
    Pro 10.00-13.99
    Super Pro 7.00-11.99 (1/8 maili 4.40-7.49)

    Korjatkaa toki jos olen väärässä näin itse ainakin tulkitsin tekstin.
     
  13. Slow66

    Slow66 1st gear

    Sääntökirjassa sanotaan näin (tekniset yleissäännöt 2:11) : "Neliveto sallittu vain Stock Eliminator -autoissa ja 12.00 ja hitaammissa ET autoissa." Eli ei tuota kokonaan kielletty ole, mutta rajoitettu.

    En tiedä mikä nelivedosta tekee niin kauhean, mutta toisaalta aika moni pirteä katunelivetoinen sopisi tuohon 12.00+ ryhmään. Ainut tietysti on se, jos ei millään halua brackettia ajaa.

    Edit: Hidas, niinkuin nimimerkkikin jo sanoo...
     
  14. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jep Jep. Vielä eikös siellä ole mainittu että nelivedon on oltava "tehdasvalmisteinen"?
    ps. Jattan Audi on etuveto
     
  15. zac

    zac 1st gear

    Jeps näinhän siel lukee. Mutta miten sellaisten kanssa joita on valmistettu sekä etuvetona että nelivetona esim. monet audit jos on jälkeen päin asennettu kyseessä olevan mallin neliveto
     
  16. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Joo, ja edellisvuosinakaan se ei ole ollut kilpailutapahtuma ja lista on ollut aikajärjestyksessä.

    Kiitos Sakulle tästä.
     
  17. AGT200

    AGT200 1st gear

    Jottei totuus tulosliuskan varjossa unohtuisi :soosoo: , kiitokset järjestäjille tasapuolisesti!!!! :D :D
     
  18. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jeps näinhän siel lukee. Mutta miten sellaisten kanssa joita on valmistettu sekä etuvetona että nelivetona esim. monet audit jos on jälkeen päin asennettu kyseessä olevan mallin neliveto[/quote]

    Mikäköhän siinä on, että etuvedosta saa rakentaa takavedon, muttei nelivetoa???
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ettei tossakin olis vaan se että kun säännöt on liki kokonaan kopsattu rapakon takasista eikä siellä kukaan oo vielä innostunut muokkailemaan nelikoita niin ei niitä sit tunne meidänkään säännöt jolloin ne on varmuuden vuoks yksinkertaisesti vaan kielletty :odroll:
     
  20. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Entäs ruotsin malli? 4wdt ajaa myös. Siellähän katuautokulttuurikin on hyvin voimissaan..
     

Kerro tästä muillekin!