Venttiilin rakenne

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anssi, 14.4.2005.

  1. Anssi

    Anssi Gearhead

    Tarkastelin tuossa juuri tallilla SBC:n venttiilejä. Melkein kaikissa venoissa on outo "halkema" ihan siinä venttiilin varren yläpäässä, noin 3-5 mm korkeudella kärjesta alaspäin ja ennen lukkokiiloja. Onko noi venttiilien varret jotenkin tehty parista osasta, vai onko tuo joku vika? Tuo rakonen on siis semmoinen, että joissain venttiileissä sen tuntee hyvin kynnellä kokeiltaessa ja joissain sitä taas ei edes näy. Pitäisikö huolestua? Venttiilit on ihan tavalliset tehdasasenteiset tsydeemit.
     
  2. PGli

    PGli 3rd gear

    NOissa venttiileissä todellakin on eri materiaalista tehty toi venan yläpää ja se on joskus jopa eri värinen. syynä on tuo kukonpojan ja venan kulumisen kston maksimointi muistaakseno,,, ja kustannuskysymys,,
     
  3. Anssi

    Anssi Gearhead

    Semmoinen mielikuva olisi, että kun vuosi sitten tuota konetta kasailin, niin sitä rakosta ei ollut. Näinköhän on mahdollista/todennäköistä/uskottavaa/luultavaa, että se pää olisi lähdössä irti kokonaan?!
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole ikinä nähnyt että letukan venasta olisi se "vahvistus" karannut, voi se silti olla mahdollista, mutta ettei nyt vaan päisti mutki :odroll: .
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä syytä huolestua,mulla tossa oman sbc:n venat työn alla,oli huokosilla olevia imuvenan yläpäitä pari kappaletta,jotka oli sitte selkeesti pehmeämpiä kuin muiden venojen päät(edelin RPM alukannet),toinen huokosista päistä oli jo hakkaantunu "leveeksi".Ostin pari uutta ferrean imuvenaa,niissäkin uusissa näkee selkeesti ton kovemman materiaalin saumakohdan siinä venan yläpäässä,jos toi biitti siitä yläpäästä irtoo,alkaa tulee "rojua" yläkertaan
     
  6. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    VENOISTA

    Toi edellinen olin siis mä T.HESSU
     
  7. Anssi

    Anssi Gearhead

    Joo, olisin kyllä varmaan huomannut aiemminkin, jos ne rakoset olisi noin isot olleet.. Osassa venoja ei vieläkään edes näy sitä saumaa kunnolla ja osassa kynsi pysähtyy.

    Venat oli muutenkin tyssääntyneet varresta siitä lukkojen kohdalta. Piti vähän näyttää hiekkapaperia, että sai edes vedettyä pois kannesta..

    Kai se on sitten lähdettävä venttiilikauppaan :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!