volvo 940 abs

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tnt73, 2.3.2007.

  1. tnt73

    tnt73 1st gear

    Elikkäkelikkä ostin taannoin 940 glt vollen. tuolloin absit toimieitoiminutoimi... myyjä sanoi, että vika onpi niissä etupyörien "rattaissa" ja uudet tulikin mukana. lakkasivat sitten toimimasta täysin ja vaihdoin nuo rattaat, mutta ei mitään vaikutusta. tokihan vika voi olla antureissa tai missä vaan, missä sähköä abs-vimpaimissa kulkee, mutta paukahti kauppareissulla mieleen yksi vaihtoehto. vanhat rattaat olivat pellistä prässätyt, uudet alumiinia. voiko tämä vaikuttaa asiaan? eli rattaiden vaihtaessa materiaalia teorian mukaan tulisi vaihtaa myös anturit? apuja kiitos!
    eikä sitten vittuilla ruåtsin romulla ajamisesta, ykkösautona edelleen chevyn koirankuljetuskaappi :rotfl:
     
  2. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Samankaltainen vika sijaitsi myös omassa rutsalaisvalmisteisessa kehonsiirtovälineessä. Yks anturi oli risa.

    Kokeile yleismittarilla minkälaisia vastusarvoja tulee, kun kokeilet sieltä pistokkeesta. Etummaiset pitäis olla siinä jousitornien kupeessa. Pistoke irti ja mittaamaan. En muista oikeita lukemia, mutta jos anturi on rikki, ni ero on huomattava.
    Taka-akselin anturi on (ainaki ~90-mallisissa jäykissä akseleissa) sama, ku nopeusanturi ja sen pistoke on siinä banjon takana. Seuraava liitos muistaakseni A-pilarin juuressa kick panelin takana kuskin puolella.

    Jollen ihan pirusti pieleen muista, ni niistä pistokkeista pitäis myös saada noin 0,5 volttia virtaa, kun on mittari kiinni piuhoissa ja k.o. pyörää pyöritetään reippaasti käsin. Saa toki pyörittää muillakin ulokkeilla, jos osaa :p .

    Uudet anturit maksaa sitte hunajaa, että kantsii kysellä romikset, jos jollain olis ollu aikaa ja kiinnostusta niitä ehjänä irroittaa. Ovat yleensä sitte ihan hevlatin tiukassa siellä reiässään.

    Tietysti kantsii tarkastaa myös kaikki virtaliitokset ja sulakkeen kanta. Ja releet, että ne vetää.
     
  3. idiot

    idiot Gearhead

  4. TheJokke

    TheJokke 1st gear

  5. tnt73

    tnt73 1st gear

    Eipä oikeen kovasti tunnu osaavan autella :rotfl:
    nimim. viestin paiskannut... :argue:
     
  6. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Tutun 850 volvossa teki kans samaa toimieitoimitoimii ni vika oli antureissa. piti vaihtaa kaikki ennen ku rupes pelittää.
     

Kerro tästä muillekin!