Volvo Amazon V8 kustom (NKE-19)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WildRod, 5.1.2003.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olen taysin samaa mielta edellisen kirjoittajan kanssa - tuollanen kaverihenki on ihailtavaa!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hienoa todellakin tuollainen kaveritoiminta! Koskivirran 51 tullaan siis näkemään liikenteessä jatkossakin. Kerrassaan upeaa!!

    Samoin hienot on Ahosen nettisivutkin.

    Upeita menopelejä on syntynyt ja syntyy toivottavasti jatkossakin Mikkelin suunnalta.

    Onnea WildRodille Amazonin etsintään!!
     
  3. '50 PinkMerc

    '50 PinkMerc 1st gear

    AMAZON V8 (NKE-19)

    Valitettavasti en voi auttaa auton olinpaikan suhteen. On suorastaan kulttuurihistoriallinen teko henkilöiltä jotka selvittävät kyseisen auton nykyisen olinpaikkan ja historian. Olin tekemässä ensimmäistä korimuutosta ja moottorin vaihtoa silloisen omistajan kanssa Juvan Koikkalassa, Hännisen konepajalla Savossa -70 luvun lopulla. Patella oli visio asiasta ja minä olin mukana hitsarin ja lupapapereiden hoitajan ominaisuudessa. Auto chopattiin ja moottoritilaan tungettiin Roverin pikkulohko Al-V8 automaattilootineen, teko oli ensimmäinen laatuaan Suomessa. Tämän episodin jäläkeen leipuri oppi hitsaamaan ja teki kaikki myöhemmät muutostyöt itse. Tiesittekö muuten, että ko. autossa palveli Roverin (BUICK) kasin tilalla yhden kesän myös CAMARON pikkulohko lootineen (350 + TH 350), sitä emme saaneet laillistettua katuliikenteeseen, valitettavasti (liikaa vääntöä). Ostin Patelta ko. voimalinjan kokonaisuudessaan ja se kuljettaa nykyään omistamaani sämpylää.
    Choppauksia voi tehdä monella tapaa ja Paten näkemys madalluksista oli tyylikäs. Korin muutostöissä täytyy säilyttää tyyli, madalluksen suuruuden ja menetelmän ratkaisee korin muodot.
    Toivottavasti NKE-19 kohtalo selviää ja kunhan Jasu saa hieman ruista ranteeseen niin mies kyllä opetetaan hitsaamaan.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä ole tullut vastaan....
     
  5. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Savitaipaleella on ainakin yks amazon Roverin kasilla ja automatilla, mutta onko kyseessä sama auto en tiedä. Väriltään auto on jokin mintunvihreä tai ainakin sinnepäin tehty todella siististi ja varmasti aikaa säästämättä, sen verran olen sitä käynyt kurkistelemassa. Onnea etsintään!
     
  6. Olds-mään

    Olds-mään 1st gear

    Moi,

    Tunnen samaisen Savitaipaleen kaverin ja voin ottaa häneen yhteyttä asian tiimoilta mikäli joku haluaa. Auto oli myynnissa ainakin muutama kuukausi sitten.

    -Jukka

    jukkakuja@luukku.com
     
  7. 660

    660 1st gear

    onnea etsintään, siinä on yks niistä suomicustomeista joka pitäis säilyttää. itse olin hiukan toistakymmentä kun auton näin ensikertaa ja kyllä siellä varhaisteinin jalkovälissä rupes kummasti kutkuttaa... en tiedä toista yhtä kaunista amazonia.
     
  8. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Siitä Savitaipaleen autosta vielä, auto oli tuossa loppu syksyllä vielä yhellä autoharrastajalla joka tietääkseni myi sen jo eteenpäin. Mikäli en ole väärässä auto jäi vielä Savitaipaleelle mutta tuosta tiedosta en ole aivan varma.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    ...ja se savitaipaleen auto lienee rakennettu Haminassa joten ei ole etsitty auto (ei myöskään ht).
     
  10. v-8ama

    v-8ama 3rd gear

    Joo, auto jäi edelleen Savitapaleelle ja on taas ensi kesänä liikenteessä entistä ehompana, mm.Smoothiet pyörii alla ja a-pilarit saavat uuden maalin kun on joskus vähän vikasävyllä korjattu. Auto ei tosiaankaan ole HT, ja väri on tietääkseni ruiskutettu pintaan yli 10.v. sitten. Jos joku voisi valottaa tämänkin auton historiaa niin olisin kiitollinen. rek.no on NKO-2 ja väri vaalea sini/vaal.vihreä pasteelliväri. Sen tiedän että auto ajautui kaverilleni vaihtokaupassa Kotkasta víime vuonna, ja ostin auton lähes välittömästi itselleni. On joku aikanaan töitä tehnyt...
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuttu peli, kaveri rakensi sen 80-luvun puolivälissä ja kustomoi lisää pari vuotta myöhemmin. Heitä vaikka privaattina kysymyksiä jos historia kiinnostaa.
     
  12. WildRod

    WildRod 1st gear

    Edelleen tämä Amazon (NKE-19) kateissa, muutamia vihjeitä tullut, mutta osoittautuneet eri autoksi.
    Eli missähän tallissa (etelä-suomessa??) tämä auto nykyään majailee, kaikki vihjeet kiinnostavat.
     
  13. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    oikso kuvaa ?

    autas jonkin verran
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katoppas uusin V8-magazine ja sieltä väri-ilmoituksista sekalaiset... Löytyy kuvallinen etsintäilmoitus.
     
  15. WildRod

    WildRod 1st gear

    Auto ON edelleen kateissa...!!!!!

    Nyt aletaan tarvita TOSI harrastajien apua... eli haluan tietää missä tallissa tämä Amazon (ex- NKE-19) nykyään kerää pölyä...

    Autosta on sen verran nostalgisia muistoja auton 90-luvun taitteen Kajaanin ajoista, joilloin itselläni ei ollut edes ajokorttia... Auto oli todella makean näköinen...ja olisi varmaan vieläkin??

    Eli kaikki vihjeet tämän asia selvittämiseksi tervetulleita!!!



    P. 040-5064457

    tai

    wildrod@luukku.com
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    jotenkin tuntuu oudolta että ei yhtä autoa meinaa löytyä.Tuollainen virstanpylväs kuitenkin ja "kukaan ei tiedä" missä se on.
    Tulee mieleen että auton nykyinen omistaja saattaa olla poistunut keskuudestamme (joko toiseen hiippakuntaan jossa ei prosenttirajoja tunneta tai sitten vaikkapa vain ulkomaille), ei lue alan lehtiä eikä Overdriveä tai sitten hän on "lonely rider" ilman tallivieraita.Luulisi että joku tietää
    ja kertoisi jotakin faktaa!
    Kaino pyyntö :odroll: : ken TIETÄÄ päästäköön edes Wildrodin tuskistaan mitä Volvolle todella kuuluu (ja monen muun asiasta kiinnostuneen)
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laita kuvia sivulle niin auttavat paljon.....................................................
     
  18. vw79

    vw79 3rd gear

    [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: vw79 2003-03-30 21:12 ]</font>
     
  19. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    WildRod:Näin jonkun aika saman värisen chopatun amazonin kun toi amatsooni viime viikonloppuna jyväskylässä oli tosi hyvässä kunnossa ainakin pintapuolisesti.Autossa taisi olla tupla putket jotka tuli keskelle perää.Autossa ei ollut noita liekkejä ja äänet ei vissiin olleet mitkään hirveen "V8 kuuloset" Jäi kaivelemaan kun en kerinnyt kattoa rekkaria kun toi meni aika nopeesti ohi.Välähti vasta kun olin nähnyt auton että "Olisit kattonut rekkarin toihan saatto olla se V8-Amatzoni mitä joku etti overdrivessä" :-o prkl no täytyy pitää silmät auki jos näkisi uudelleen,mutta kai noita Chopattuja amatsooneja suomessa riittää...en tiiä oiskohan ollut sama?
     
  20. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    hei tuo oli 2001 keslällä täälä varkaudessa

    käymässä kauppa kadulla ?

    ja ite olin mikkelissä niin 1998-2000 välisenä aikana ja tuo näky katu mikkelin katukuvassa noilla maalauksilla pinkki musta

    ja se on jäänyt mieleen että rekisteri kilpi on upotettu takaluukuun noin keskelle sitä

    niin ja siinä tais olla mustat kilvet

    eli oletko yrittänyt löytää sen alkuperäiset rekisteri tunnuksen ?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MR. HORSEPOWER 2003-04-01 00:12 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!