Wallius BlueWeld 270, kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anssi, 28.10.2005.

  1. Anssi

    Anssi Gearhead

    Hitsauskoneista onkin keskusteltu jo aika kattavasti, mutta jatketaan silti.. Olisko jollakulla omakohtaisia kokemuksia otsikon laitteesta?

    Tarkoitus olisi liimailla pääasiassa mustaa tavaraa, mutta myös enemmän tai vähemmän satunnaisesti alumiinia ja joskus jotain rosteristakin. Ihan ilmainenhan tuo laitos ei ole, mutta jos saisi tapettua pari kärpästä kerralla, eikä tarvitsisi erikseen ostaa tig-konetta...
     
  2. T.S

    T.S 1st gear

    Itse olen miettinyt hieman halvempaa (n.1000e) blueweld 222 mallia..
    Olisi kiva kuulla kokemuksia.
    Tulisi lähinnä autopeltitöihin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. Hervast

    Hervast 1st gear

    Itte vaihdoin jo vuosia sitten erään totaalisen turhautumisen jälkeen telwinin 250A romun Walliuksen mastermig 301:een, enkä ole katunut. Kaikki komponentit eivät ole järeydeltään Kempin tasoa, mutta säädettävyys on koneessa hyvä ja teho on riittänyt ittelle mainiosti. Tuo säädettävyys on minulle aika tärkeää, kun välillä koneessa on 1.2 täytelankaa eikä viitsi jokaisen pikkuhomman takia alkaa sitä vaihtamaan milliseen tai 0.8 lankaan. Enkä toisaalta kaipaa hitsikoneeseeni tuuletuspuhallintakaan kun se enimmäkseen vain keräisi pölyä koneen sisään.

    Tuo Vikatronikki ei ole kyllä kallis, tosin paljon työkoneita hitsannut ystäväni ei noihin enää suostu koskemaan. Autopeltihommiin varmasti oiva peli tuokin jos vielä on kahvassa virransäätö.
     
  5. amis

    amis 1st gear

    Oon pikkuhommia joskus hitsaillut uudenkarheella blueweld 222:lla. Erittäin asiallinen kone, virta riittää autopellihommiin ja oikeen raudankin liimaamiseenkin pikkasen. Konetta helppo säätää ja virran (jännitteen) säätö on tarpeeksi moniportainen :wink:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Migatronicit kelpaa ainakin Ferrarin ja Audien tehtaille,mutta ei suomalaiselle korpi hitsarille.... :rotfl:
     
  7. Hervast

    Hervast 1st gear

    No korpihitsaajat kykenevät helposti muuhunkin kuin huutelemaan typeryyksiä nimettömyyden suojassa. Itse ainakin nostan hattua aina kohdattaessa korkealle näille pellepelottomille, mutta eiväthän typerät nilkit osaa muuta kuin haukkua selän takana ja vähätellä toisten saavutuksia. Teillä ei muuta suurta ole kuin suunnitelmat... :lol:
     
  8. mese220b

    mese220b 1st gear

    Olen tällä hetkellä kallistumassa kempin kempomat 2100:een. Migatronic ei varmaankaan ole mikään paska, mutta Suomessa huoltojen ym. suhteen omasta mielestä arveluttavampi. Kuinkahan saa 20v päästä nykyisin myytäviin migatronicceihin osia ym... Eikä se niin paljoa esim kemppiä halvempi ole, että ottaisin riskin.
    Nämä siis omia fiiliksiä, kone edelleen ostamatta, mutta mahd. haen kempin.
     
  9. sami

    sami Gearhead

    Ja GM:lle, tekivät just päätöksen jossa päättivät käyttää migatronicin koneita.
     
  10. mese220b

    mese220b 1st gear

    Jatketaan vielä edellistä päätöksentekooni vaikuttanutta listaa...
    Kempistä pääsee näillä näkymin helpoimmin eroon, jos tekee mieli vaihtaa tai myydä. Kemppi tuntuu pitävän hintansa parhaiten ja olevan käytettynä kysytyin, eikäö kempiltä edes näy käytettyinä oikrin muita liikkeellä kuin niitä halppiskoneita. Hyvät koneet pysyvät käytössä ;)
     
  11. T.S

    T.S 1st gear

    Eikös tää keskustelu ollut Walliuksen koneista..
    Kai se kemppi voi olla, ja todennäköisesti onkin parempi niin mulla ainakin on rajallinen budejetti harratuksissa..

    Kempilta saa hinnat alkaen (n1000+e) valovirta koneen, sillä millä walliukselta saa voimavirta vehkeen. Jossa siis ainakin hitsausvirrat on paljon suuremmat.

    Säädöistä ym en tiedä kun tulisi myös ensi koneeksi..

    Tuo migatronic rupes kyllä kiinnostaan.. Onkohan sillä jälleenmyyjää varsinais-suomen alueella?
     
  12. mese220b

    mese220b 1st gear

    kempomat 2100 (200A, 3-vaihe , n.1100 tai alle.) Itselle tarjous lähempänä tonnia kuin 1100. Eli samaa hintaluokkaa kysellyn walliuksen kanssa. Katselin itsekin aluksi ko. walliusta, kun kuvittelin kempin olevan niin paljon kalliimpi, mutta hintaluokka onkin suunnilleen samaa tasoa.
     
  13. T.S

    T.S 1st gear

    Jaahas, mua on näköjään johdettu harhaan..
     
  14. mese220b

    mese220b 1st gear

    Lisätäänpä tähän. Tilasin juuri kempomat 2100:n + 20kg co2, lankaa, mittarin ym. sälää. Jonkun verran alle 1500 (sis. alv) Tarkkaa hintaa tai ostopaikkaa en viitsi mainita. Sain joitakin kymppejä alennusta "tutun" avulla. Vaikkakin kempin hinnoittelu on kuitenkin erittäin tiukka jo valmiiksi kauppiaan kannalta. Hintahaitari vastaavalla paketilla oli reilu 200€ eri kauppiaiden kesken.

    EDIT: typoja ;)
     
  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Siinä tapauksessa kauppias taisi toivottaa tervetulleeksi uudelleen :rotfl:
     
  16. mese220b

    mese220b 1st gear

    Korjasin jo... hehehe
     
  17. JPK

    JPK 1st gear

    pistäs mese sit kokemuksia koneestas, kun pääset hitsailemaan
     
  18. mese220b

    mese220b 1st gear

    Jep, varmaankin loppuviikosta tai ensiviikolla pääsee papattamaan. Kokemukset voi jättää sitten ihan omaan arvoonsa, koska kauheeta hitsauskokemusta ei löydy, eli vertailukohtia on jostakin esabin halppismigistä ja puikosta, sekä satunnaisia hitsauksia paremmilla 3-vaihe esabeilla.
     
  19. mese220b

    mese220b 1st gear

    Nonniin, nyt on kone haettu ja testipapatukset tehty. Kone on kaikin puolin laadukkaan oloinen. Säätäminen oli jopa minulle helppoa (ei pahemmin kokemusta) Langansyöttökoneisto on jämerä ja muutenkin asiallisen oloinen. Vetailukohtia ei juurikaan ole, mutta "laadun" toivottavasti huomaa sitten vasta ajan saatossa.
     
  20. amis

    amis 1st gear

    Onko 1, 2 vai 4 vetävää pyörää langansyötössä?
     

Kerro tästä muillekin!