ydintäyte rosterihitsaus lanka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jus57, 27.9.2005.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    onko kellään tietoa saako vielä mistään ydintäyte ROSTERI lankaa? täältäpäin kun kauppiailta kyselee niin aina sama vastaus, kirjat ei tunne. sitä on ainakin jokunen vuosi sitten vielä saanut. kaverilla oli. selvitetään vähän,siis olen harrastelia joka ei ole ostanut tai vuokrannut kaasupulloja niiden älyttömän hinnoittelun vuoksi,koska käyttö erittäin vähäistä.mutta haluaisin joskus hitsata migillä myös rosteria,vähäisiä määriä.
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Mihin sä sitä tarviit?
    Meinaan vaan jos mig/mag koneessa on 18-25% seoskaasua, niin sillä hitsaa rosteria mennen tullen. Ainakin 25%:lla itse hitsannut ties kuinka paljon.
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tulis mieleen jokin toisarvoinen korjaushitsaus mahdollisimman halvalla. Mä luulen että se normaali ydintäytelanka on jonkin verran seostettua eli hitsauksen jälkeen kiilloitus ja sopiva lakka.
     
  4. makke

    makke 1st gear

    Niin, mut jos mig/mag koneessa on pullo kiinni ja terästä hitsaa kaasun kanssa, niin silloin ei tarvii ydintäytelankaa rosterinkaan kanssa. En muuten tiedä onko moista edes olemassa, mutta kaiketi on.
    Mut jos joku on erehtynyt niin tyhmään juttuun et terästä hitsaa hiilidioksidilla, niin se sit ei käy rosterille.
     
  5. sami

    sami Gearhead

    No mut jos kaveri haluu hitsaa ruostumatonta ni pitäähän siinä olla rosterilanka tai muuten se sauma ruostuu.
    Ja kyllä tuota kaasullista rosteritäytelankaa ainaki meillä on.
    En oikeen ny ymmärtäny noita vastauksia...
     
  6. sami

    sami Gearhead

    No nyt aukes...
    Makke ilmeisesti tarkoitti et ei välttämättä tarvii ydintäytelankaa vaan et voi hitsata rosteri umpilangalla kaasun kanssa.
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Just, sitä tarkoitin. Mut tarvii sit olla tosiaan tota seoskaasua, sillä onnistuu ku sisältää Argonia.

    Mä olen ostanut pikkurullia rosterilankaa, ni ei maksa ihan sikana. Isot liikkeet kyllä rullaa sitä isosta kelasta pikku kelaan jos pyytää. Ei kyllä kannata ostaa isoa kelaa jos silloin tällöin tarvii.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ittekin olen hitsaillut rosterilanganjämiä kelalta ihan woikosken 80/20 ar/co2 kaasulla, ja ihan täydestä menee.

    Konepajojen kelanjämiä saattaisi kannattaa käydä kyselemässä jos on tuttuja töissä tai muuten sattuu matkanvarrelle. Siellä saatetaan viskata kela menemään jos on lankaa kilo jäljellä.

    Itte olen hitsaillut 0.8 rosteriumpilangalla ja 1.2 täytelangalla ja täytelangassa on se ero, että saumasta tulee nätimpi kun kuona tasoittaa pinnan, tosin reikiäkin jää melko helposti jos ei pysty vetämään saumaa kerralla.

    Hervast
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!