300 m ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jenkkijussi, 21.1.2018.

  1. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Tänään käytetty leimalla. Hylkyhän sieltä tuli, toinen raidetangon pää ja alapallo uusiksi.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tarvii sitten koko alatukivarren.
    Ebaysta löytyy edullisimmillaan luokkaa 60eur pari posteineen.
     
  3. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Rokkiautossa tukivarren hinta 11,25€. Tilattu.
     
  4. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Tulipas tuossa ostettua 300M 3.5l koneella. Autoliikkeestä kotiin ajellessa noin 50-60km matkan jälkeen auto alkoi nykimään kun painoin kaasua reilummin. Tämän jälkeen alkoi vauhti hidastumaan ja lopulta jouduin pysähtymään moottoritien laitaan.

    Autoa kokeillessa käyntiin, käynnistyi noin sekunniksi ja kävi ravisten. Kierroksia otti erittäin huonosti.

    Hinauksen jälkeen käynnistyi hetken kakoen ja alkoi pyörimään normaalisti. Eli jotenkin jäähdyttyään vikatila katosi. Seuraavana päivänä ajoin 10km lenkin, enkä toiminnassa huomannut mitään ongelmaa.

    Autosta luin vikakoodit 10km ajon jälkeen kun tuntui, että auto toimi normaalisti, mutta en tiedä näyttääkö lukijani ne oikein:

    -P0012: Battery was disconnected
    -P0070: Autostick sensor circuit
    -7: RR sensor circuit failure
    -10: CAB power feed circuit
    -16: Over voltage

    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 300M:ssä? Jos nuo vikakoodit ovat yhtään oikein, viittaisi akkuun / laturiin?

    Auton mukana tuli huoltolappu, jossa oli raportoitu samasta ongelmasta. Silloin oli vaihdettu moottorin ohjausboksi, vesipumppu ja jakohihna. Tämän jälkeen autolle ei oltu ajettu juuri ollenkaan.

    Jos hakee vikakoodeilla, tarkoittavat esim. P0012 ihan muuta, kuin akkuun viittaavaa vikaa (Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ja P0070 Ambient Air Temperature Sensor Circuit. Ehkä tuo mittarini näyttää väärin?
     
    Muokattu: 9.4.2019
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tsekkaa ekana akun jännite ja maadotukset noi ton ikäset on tosi herkkiä huonolle akulle ja aiheuttaa kaikkea tuollaista sekalaista ongelmaa.
     
  6. -tl-

    -tl- Gearhead

    Muokattu: 9.4.2019
  7. z 900

    z 900 Gearhead

    Joopa joo
    lueppa tuo ketju
    SEBRING VIKAKOODEJA JA LATAUSVALO
    Ainakin sebringissä mulla tuli 4 vikakoodia ja latausvalo paloi
    Vaihdoin ecun,laturin ja kaikki turhaan
    jarrupääsylinterin alla oli nippu maadoituksia ja niistä osa oli poikki.
    10 pientä johtoa oli puristettu yhteen liittimeen.. nuo kaikki tein uusiksi niin
    koodit poistui. Tietenkin vika voi olla missä vaan mutta tuo on ainakin halpa korjaus kunhan vaan löytää nuo maadoituspisteet.

    https://sparkys-answers.com/2016/07...convertible-multiple-electrical-problems.html

    Toivottavasti näistä neuvoista on jotain apuja.
     
    Muokattu: 9.4.2019
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Äkkiä noista kyllä maadotusvika tulee mieleen. Oman ämmän ostin kuolleella akulla, jota oli pitkään apuvirralla käynnistelty ja kotimatka yli 100km ilman ongelmia, et ite en ainakaan heti epäile huonoa patteria. Huonoon käyntiin ja sammumiseen on aika hölmöltä kuulostava juttu... Kävi pien moka ja parilitraa lootaöljyä suihkusi pitkin maailmaa. Jouduin siirtämään autoa ja luiskaa alas pakittaessa alko käymään huonosti kunnes sammui. Key dancella ei vikakoodeja, puuttuneet öljyt lootaan ja taas toimii vieläkin. Valvoo kait lootan paineita tai jotai. Eli niinkin hölmö kysymys, et onhan lootassa öljyä? Satunnaisia sammumisia teki kampuran tunnistin, mut se oli sillon laakista vainaa ilman röpötyksiä ja vikakoodeja...
     
  9. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Täältähän tuli hyviä vinkkejä, etenkin tuo maadoitusjohto kuulostaa hyvinkin todennäköiseltä vialta. Kuluttajaneuvonnasta sanoivat, että autoliikkeellä on vastuu kun hajosi kotimatkalla, vaikka onkin noin halpa auto. Äsken soitin autoliikkeeseen ja sanoi, että eivät ota mitään vastuuta, eivätkä millään tavalla osallistu korjauskustannuksiin.

    Kyseessä Varkauden AFC Auto, en suosittele tämän kokemuksen perusteella.
     
  10. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Chrysleriltä löytyi tiedote liittyen polttoainepumppuun, jossa oli juuri samat oireet. Pumppuun on olemassa tämän takia myös päivitys.

    Chrysler korjaamolla ja toisessa jenkkiautoihin erikoistuneessa pajassa sanoi myös heti, että polttoainepumppu todennäköinen vika.

    Äsken ajoin auton korjaamolta töihin 3km niin toimi taas kuin unelma.
     
  11. z 900

    z 900 Gearhead

    Onko ongelma selvinnyt?
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vanhaa Chrysleria ei kannata ostaa jollei sille mitään pysty itse tekemään, teettäminen maksaa ja paljon.
    Vaikka tuo on vanha auto niin kaikki ohjaukset menee erinäisten tietokonepurkkien kautta ja kuten tässä jo monta kertaa sanottu niin yleisin vika on juurikin tuo maavika. Kaikki ohjaukset menevät näiden purkkien kautta ja maata vasten. Yksikin hiukan hapettunut maadoitus saa aikaiseksi kaikenlaista ongelmaa.

    Bensapumppuun en jaksa uskoa, se joko pyörii tai ei.

    Helpoin tie ongelman ratkomiseen on aloittaa puhdistamalla huolellisesti kaikki maadoituspisteet ja sen lisäksi hommaat ylimääräisen maadoituspiuhan jonka pulttaat koneen kylkeen ja siitä koriin. Eikä haittaa vaikka niitä olisi parikin kappaletta, toinen akun miinusnapaan.
     
  13. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    300 m:stä kun puhutaan, niin pitäisi tuossa pyhinä vaihtaa etuiskarit jousineen. Onkohan iskareiden alapään kiinnityspultit hankalat saada irti, vai vaatiiko lievää törkeämpää väkivaltaa saada lyötyä pultit ulos? Jos jollakulla kokemusta moisesta, niin kertoilkaa.
     
  14. -tl-

    -tl- Gearhead

    Ei mitään ihmeellistä vaadi. Mutterit löysää ja lyö pultit pois.
     
    jenkkijussi tykkää tästä.
  15. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Kiitos, kokeillaan perjantaina.
     
  16. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Iskarit ja jouset sekä raidetankojen sisäpään puslat vaihdettu. Homma kävi kohtalaisen helposti. Seuraavaksi kulmien säädölle.
     
  17. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Bensapumppu oli sökönä omassa. Lisäksi polttoainemittari näytti väärin, eli viisari oli punaisen alueen yläpuolella (ns. varatankki), oli polttoainetta enää 5 litraa tankissa. Korjaamossa lisäsivät 5l ja mittari näyttää nyt vajaata 1/4 osaa. Pitää teippi laittaa, että ei pääse tuon alle menemään viisari.

    Ilmeisesti bensapinnan mennessä tarpeeksi alas, bensapumppu ei ole kunnolla jäähtynyt ja alkoi oirehtimaan.
     

Kerro tästä muillekin!