318cid virittäminen. Vinkkejä / opastusta !?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja 1968mika, 24.2.2004.

  1. 1968mika

    1968mika 3rd gear

    Omistan 318cid (vm.-68) koneella varustetun Valiantin (vm.-65).
    Rakentelun aihioksi nyt ottaisn sitten nokalla oleva myllyn, koska haaveilemani 340cid kone maksaa "mansikoita" jo aihionakin.

    Eli mitä tuolle koneelle kannattaa tehdä ja kuinka, jotta saisi potkua riittävästi/kestävästi esim. n.300hv.

    Tällä hetkellä koneessa on Edelbrokin Performanse imusatsi ja 600 Holleyn kaasari, 296 nokka, kärjetön sytytys ja Accelin suurtehopuola, vahva jakopää ja suurtehoöljypumppu.
    Porautettu, vakiomännillä ja kansi rempattu muttei ole tehty mitään virijuttuja.
    Asentamatta Hookerin peltisatsi.
    Millaset männät, mitä kansille, kandeeko noista osista jotakin vaihtaa ja mihinkä jne.
    Järkevällä budjetilla ja ihan päivittäiseen kesäkatukäyttöön.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 1968mika 2004-02-24 16:06 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 1968mika 2004-02-25 12:51 ]</font>
     
  2. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joo, 318:n omat kannet ei oo häävit.
    Joten niitten tilalle tointas vaihtaa 360:n kannet.
    Samalla joutuu kyllä vaihtamaan korkeempi puristeiset männät tai laskemaan kantta, sillä vakio 318:n puristukset jää aika olemattomiin 360:n kansilla.

    Toi nokka kuulustaa hiukka kireeltä päivittäiseen käyttöön, ite ainakin harkitsisin hiukan miedompaa nokkaa vaikka comp cams xe268h.
    Käytettävä laatikko ja perävälitys kannattaa ottaa huomioon konetta suunnitellessa.

    Moparin oma viritysopas on aika kannattava hankinta.
     
  3. Scamp74

    Scamp74 1st gear

    Moi! Olen rakentanut itselleni 318 koneen nyt talven aikana. Koneessa on 360 kannet joista plaanattu 2.2mm pois ja kanavat sovitettu imusarjaan, joka on Edelbrock LD340. Pako sarjoina on flowtech:in peltisarjat. Männät on hieman vakiota korkeampi puristeiset. Puristussuhde on nyt n.9.4. Nokka-akselina on Destroyers:sin mainitsema comp cams 268 hydraulinokka, kansien suuresta koneistuksesta johtuen hankin 273 alkuperäiset mekaaniset keinuvivut nostimien esipaineen säätämiseksi. Näillä osilla MrGasket:tin Desktop Dynon ohjelman mukaan pitäsi tulla hieman yli 300hv ja sopivasti alavääntöä.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Scamp74 2004-03-22 01:49 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Scamp74 2004-03-22 01:53 ]</font>
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    Ite olen kuullu et noista kansista on olemassa useampaakin versiota.siis 318-koneen.itellä nuo -67 closed chamber kannet ja ovat kuulemma ihan hyvät.tosin venttiilejä muotoilin niistä aika reilusti,kanavista otin jonkun verran.ja jotkut uudemmat la-kannet(?) kuulemma myös ihan hyvät.tiiä sitten...360-kansis kyl isommat venttiilit ainakin ja vissiin pidemmät kanavat.ja niistä ois kyl sit höylättävä par milliä pois,niinku imusarjan vastinpinnastakin.tai sit ne korkeemmat männät.nokasta olen myös samaa mieltä,et miedompi kandee laittaa,jos ei tee sikakireetä ja tiuhoja välityksiä.mul ois 284-nokka myytävänä,uutta vastaava...
     
  5. duster73

    duster73 Gearhead

    Ja kuulemma ei huonompi vaihtoehto ole laittaa 360-koneen venttiilejä noihin 318-kansiin.mulla ois 360-koneen imuvenat,jos jollain käyttöä...
     
  6. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Saahan niistä 318:n vakio kansistakin ihan siedettävät, jos vaihtaa isommat venttiilit ja porttaa niitä.
    Hi swirl 302:t onkin sitten ihan oma lukunsa, jos sellaiset jostain löytää.
     
  7. 67

    67 1st gear

    mitäs noi venat maksaisi?
     
  8. duster73

    duster73 Gearhead

    tarjoo jottain,ku en o tarkemmi miettiny.laita vaik yv.
     

Kerro tästä muillekin!