390 remppa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja agm, 11.9.2010.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Mulla on laskuri mutta puristussuhteen laskemiseen tarvitaan seuraavat tiedot:
    Moottorin isku ja poraus ( tai koko esim 390 cid)
    Kannen palotila cc.C4AE tais olla 67-70 cc
    Kannentiivisteen paksuus mm / "". Normaalisti 1,0 mm.
    Männän amme / venttiilikolot cc.
    Männän asema kansitasoon nähden ( minkä verran tason alle ) mm .Normaalisti luokkaa 0,6 mm.
     
  2. Futurage

    Futurage Gearhead

    Toi 10 on muuten itse asiassa helevetin vaikea saada 390een.
    Sopivia halpoja mäntiä ei ole.
    Ainoa noin 550 usd mäntäsatsi on Keith Black takomäntä jolla tulee noin 10,5.
    Jonkin verran päälle 9 saa KB hypermännillä.
     
  3. agm

    agm 3rd gear

    onkohan miten iso operaatio vaihtaa C6 tuohon mun Galaxiehen? Nyt cruise o matic
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    eikö ne ole about sama vaihteisto, suurin osa samoja osia ???
    lähinnä vaan vaihteiston pituus on ero,
    on short-medium-long caseja, ainakin mun 64 galaxiessa on medium case.
    keskiosan pituudet:
    short 9 7/8 "
    medium 10 7/32"
    long 10 7/8 "

    muutama vuosi sitten oli laatikko auki (alkuperäinen loota)

    valuosista löyty B7 koodeja, = 1957 valettuja.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    viime torstaina tuli sitten tradepartsilta ostettua FE 390 alakerta ...

    eilen asentui siihen nokka ja jakopää. JOs tänään kannet ??? :odroll:
     
  6. agm

    agm 3rd gear

    ostitko sen hetken käytössä olleen? kyselin sitä niin Jukka sano että on myyty :(
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jep jep...

    mutta jai sinne se toinen juuri rempattu.

    Ja jukka näytti kanssa yhtä 428 cobra jettiä, nam !
     
  8. agm

    agm 3rd gear

    se toinen alakerta taitaa tulla mulle....
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Onko tuo cj Jukan ex-stock moottori vai joku muu? Ihan vain mielenkiinnosta. Minulla on "Ford Big block high performance Finland" tilastossa monen moista körmyyttäjää ja aina kun kuulen jostain moisesta ärjyläisestä niin pistää kiinnostamaan. Mikäli tuo on Jukan ex-stock motti niin olisi kiva tietää mihin se on menossa vai oliko vain näytillä.
     
  10. agm

    agm 3rd gear

    Kiitolinja hakee tänään lohkon, ja jotain osia menee tilaukseen, eli Lunati 62003LK - Lunati Voodoo Cam and Lifter Kits, Edelbrock Performer-Link True Roller Timing Chain Set ja Moroso Street/Strip Oil Pans 8qt ym.........
     
  11. agm

    agm 3rd gear

    miten on toimiiko vakioa keinut tässä kombossa Edelbrock RPM kannet ja Lunati 62003LK - Lunati Voodoo Cam and Lifter Kits vai pitäkö taaaaas pistää €€€€
     
  12. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Kannattaa EHDOTTOMASTI päivittää se vippakoneisto nykyaikaisiin rullakeinuihin, vaikka entiset kamat vielä soveltuisivatkin käytettäviksi.
    Esim. T&D valmistaa laadukasta settiä. Ovat kyllä tonnin nurkilla hinnaltaan,
    mutta eipä sit tartte kusi sukassa konettansa kierrätellä ja pelätä kilinöitä
    konehuoneesta. Meinaan, että vippakoneisto on se väärä paikka säästää remontissa palavaa fyrkkaa ! Mielummin kerran kunnolla kuin, että monta kertaa "halavalla".
     
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

    Vakiokiikut toimivat. Tästä huolimatta lue AGM pizzamaken viesti niin monta kertaa, että vakuutut aftermaket vippojen tarpeellisuudesta. Kukaan itseään kunnioittava koneenrakentaja ei käytä performance henkisessä FE moottorissa orggisvippoja. Totaalisen väärä paikka säästää.
     
  14. pizzamake

    pizzamake Gearhead

  15. revariver

    revariver Gearhead

    Mikäli en ihan väärin muista niin edelin rpm kansissa imuventtiili on hieman eri kohdassa joten imupuolen keinuja joutuu shimmaamaan kohalleen jollain konstilla.
     
  16. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Ellen ihan helvetisti ymmärrä pieleen niin toi race-satsi on nimenomaan tarkoitettu käytettäväksi Edelbrockin kansilla, joten on hyvin luultavasti myös
    huomioitu noi venttiilien paikat kohdillensa.
     
  17. revariver

    revariver Gearhead

    Juu voi olla että osuu suoraan. Itse ostin aikoinaa PAWilta mitkälie alumiiniset välipalikat keinujen väliin mutta niillä ei osunut vaan piti vielä shimmata.
     
  18. agm

    agm 3rd gear

  19. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    ÄLÄ OSTA NOITA !!!
    Kun katsot hintaa, niin se jo kertoo jotain: Halvalla ei saa hyvää !!!
    JUURI NÄISTÄ vippakamoista oli FE-forumilla taannoin juttua.Ko.kilkkeitten
    "laadusta" ei oltu kovin vakuuttuneita. Esim. satsin kiinnityspulteissa oli
    järkyttäviä eroja toisiinsa nähden. Seassa oli ns. "ryssäläisiä ristikierteitä"
    joita ei voi kiinnittää ruuvaamalla mihinkään. Osa kierteistä oli alamitassa, eli on väljä kiinnitysreiän kanssa. Itse vipoista on vaikea sanoa mitä ja kuinka "hyviä" laadultaan ne ovat, mutta jo ruuvien perusteella voi hieman
    päätellä kokonaisuutta.
    Jos saa neuvoa niin ota vaikka vähän "jatkoaikaa" rempan loppuun viemisessä, jotta lompakko kestää sen laadukkaan vippasatsin tilaamisen.
    Mä tiedän, että ajokausi lähestyy ja ajokuume on hirveä, mutta juuri
    tämän tyyppisillä pilipaliostoksilla saattaa mennä koko homma läskiksi.
    MALTTIA TOVERI !!! :wink:
     
  20. agm

    agm 3rd gear

    http://www.tdmach.com/page10-11.shtml

    eli ei ihan bolt on? (some machining required)
     

Kerro tästä muillekin!