4L60E hukkas nelosen ja lukon - palasiksi ja tutkimaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rässi66, 20.8.2008.

  1. Miuge

    Miuge 1st gear

    eipä taida olla,kun toi 4l60e on tehty th700r4 askista.Sun tapauksessahan kyse on caddystä?!
     
  2. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Negistä: Mullakaan ei oo tietoa tähän antaa.
    Plussaa: Aski on autossa kiinni ja pykäliä löytyy (ainaki pukkien päällä)
     
  3. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    kyseessä siis pontiac transsport 3.8 -93
     
  4. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Näyttäs tuo 4T60E olevan lähinnä sukua TH125:lle.
    Wikipedia kertoo
    Tuo tyyppivika voi olla liian vahva sana, olihan se mullakin jo mennyt 250tkm kiukuttelematta.
    Mutta, kun se nyt oli auki, niin eipä tuo iso modaus ollut.
     
  5. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    omalla laatikolla on ajettu nyt lähes 370tkm ja alkaa jo tuntua kypsältä :-?
    itse meinasin lootan rempata ja siksi imen infoo sieltä sun täältä :D
     
  6. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Sain auton ajoon, taas on neljä vaihdetta. Melko Ihanata!
     
  7. Miuge

    Miuge 1st gear

    No niin mä pääsin viimenään tuon oman askin kimppuu ja forward clutch pakkahan siellä oli ihan totaalisen palanu.Samalla,kun tuohon remonttiin rupesin,niin aattelin "upgreidata" tuon askin.seuraavilla osilla.
    -corveten servo
    -beast sun shell
    -16 pak 3-4 clutchilla
    -Boost valvella
    -Kevlari panta

    Ja sit mulla muistu mieleen toi pakki homma mistä täällä on aikasemmin ollu puhetta,niin toi mun kirja neuvo tukkimaan tuon reverse input clutchin reiän alkuperäisen noin 2,5 mm reiän ja poraamaan tilalle 1,58 mm reiän.

    Ja sit mä aattelin laittaa sinne lisäjäähdytystä ja kysynkin nyt,että miten tuo on paras toteuttaa? Mä eka ajattelin laittaa sen öljyn kulkemaan lisälauhduttimen läpi,jonka jälkeen alkuperäseen systeemiin mikä on jäähdyttäjässä ja siitä takas laatikolle,mut onko toi nyt sitte hyvä?Onko parempia ehdotuksia?

    Ja sit on pakko kehua tuota jn-tradingin palvelua.Sinne kannattaa olla yhteydessä ,jos on laatikkoremontti hommia.
     
  8. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Mie silloin gooklettelin aika riskisti tuota askia ja ei ne kaikki tykänneet kevlari bandista.
    Laitteliko ne jotain hiilikuitupantoja.
    Samaten leveämmän pannan laitto kuluneeseen rumpuun oli huano idis.

    Jäähdytin on minusta ihan oikein.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos haluaa lisäjäähystä kaiken irti niin se laitetaan orkkisjäähyn jälkeen!!

    Olen laittanut kaikkia mahdolisia pantoja noihin mutta ei niissä ole juuri mitään eroa, siis toi materiaali on vain myyntikikka. Mutta sitten siinä taas on huomattavasti eroa että miten ne "ankkuri"pisteet on kiinni siinä pannassa, niitä on meinaan pettänyt useampia kun on kiukkusessa koneessa tai muuten vaan painavassa ja tehokkaassa vehkeessä.
    Ja ei sitä vakiolevyistäkään pantaa kannata laittaa jos se pakkirumpu on mutkalla!!
     
  10. Miuge

    Miuge 1st gear

    just sain tuon pakki männän modattua ja otin kuviakin siitä miten mä sen toteutin.Rummun mä tarkistin ja just ihan äsken ja se oli ok,mut täytyypä verrata tuota uutta ja vanhaa pantaa.Jos laittais tuon rummun sorviin kiinni ja hios siitä kitka pinnasta "kiillon" pois jollain esim. 400 paperilla?
     
  11. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Perustelekko tuota, kun minä en ymmärrä.

    Mie aattelin näin: lisäjäähy ennen orkkista->
    lisäjäähy ottaa kovimman kuorman ja orkkis loput.
    Näin ei syyärin vedet lämpiä tarpeettomasti.
    Kylmälläkin orggisjäähy lämmittää ölpät ennen niiden joutumista takaisin askiin.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitä kylmempää on ulkona niin sitä kylmempi on myös syylärin se pääty jossa tomaattijäähy yleensä on ja talvella ei ole lämpöongelmaakaan! Sitten taas kesällä se pääty voi olla hyvinkin lämmin ja jos lisäjäähy on ennen tota niin ne öölit lämmitetään uudestaan ja siinä taas ei ole mitään järkeä.
     
  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Offtopiciksi menee mutta kysyn kuitenkin, kun tuntuu olevan laatikkogurut koolla..
    Eli ongelma on pontson trans sportin laatikossa (4T60E), joka siis 3,8 koneen jatkona. Laatikosta hukassa 4 vaihde, turbiini ei lukitu ja kick down ei toimi. Syksyllä vielä matka-ajossa meni joskus nelonen päälle ja trubiinikin lukkittui mutta ei enää pakkasilla. Muuten toimii pirun hyvin, eli ei luista ja vaihtaa niinkuin pitääkin. joku ehdotteli kaasupolkimen asentotunnistinta, toinen modulaattoria, laatikon solenoideja jne.. Mistä vikaa kannattaisi oikeasti hakea?
     
  14. Miuge

    Miuge 1st gear

    Viittais nopeustunnistimeen,mut en oo varma.

    Asiasta kolmanteen sain just tuon oman askin kasaan ja nyt vaan oottaa motivaatiota ruveta ähräämään sitä paikalleen.Huomasin,että mulla on tuossa yks 9000 turbo saabin öljynlauhdutin ylimääräsenä.Passaisko se tuon laatikon viilentämiseen?
     

Kerro tästä muillekin!