-73 Chrysler Town&Country

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 28.10.2015.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hyvä aika jättilossille :) :)
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tänks.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Pitipä käydä nappaamassa oikeen kameralla kuva näin keskiyön auringossa.
     
    mukko, 12345678910, FuryIII '71 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Mitä komealle Ryslerille kuuluu?
     
    hantta tykkää tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eipä sen ihmeempiä. Kesä meni hikoillessa, ei paljoa viitsinyt ajaa millään ilmastoimattomalla autolla. Avaimesta käyntiin muuta kuin lähtee, aika vähälle ajolle on kyllä nyt jäänyt. Viime viikolla viimeksi pikkureissun ajelin :)
     
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    No nyt on pitkä talvi edessä rakentaa ilmastointi kuntoon :)
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    No näinhän se on. On se ollu mielenpäällä että miten tekisi. Päivittääkö kompurat yms nykypäivään, vai kunnostaako vaan jollekin vanhalle aineelle. Miten lie järkevintä, en vielä tiedä. Joka tapauksessa joutuu hommaamaan uuden ohjauspurkin, aina välillä näkyy ebayssa olevan uusia vakiomallisia muutamalla satasella. Vakiomallisesta tuntuu vaan aina halkeavan nuo muovikuoret. Mersuissa on samaa purkkia niin saa alumiinikuoriseksi päivitettyä versiotakin, mutta hinta on sitten vähän eri :D Kunnossa ollessaan tuo olisi kyllä makeimmilleen, tupla-automaatti-ilmastointi.
     
    12345678910, ImpJay ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mites jos investois johonkin vintageairin tms. "Rodi"-ilmastointiin kun oon antanu itteni ymmärtää että niillä ois yleismallisiakin ac-sarjoja? :rolleyes:
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllä sen pitää omista alkuperäisistä napeista toimia :)
     
    Pertti K, 12345678910, ImpJay ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sibe 70 nimimerkki laittoi Polaraan aineet ja tarkasti tiiveyden jne. Mun homma oli purkaa vanhat letkut yms. pois. Toimittaa ne Sibelle ja vaihdettavaksi. Vanhoihin päihin tehtiin uudet letkut, lauhdutin ja muut "irto-osat" puhdistettiin ennen kasaamista. Mä niputin ja sitten auto Kangasalle.
    Vanhan kompuran olin purkanut ja päivittänyt uusilla tiivisteillä jo edellis talvena. Liemet pysyy sisällä ja järjestelmä toimii konehuoneen puolella. Ohjausjärjestelmä (ATC I) onkin sitten oma lukunsa. Yritän saada höskän toimimaan ensi talvena. Onneksi tietää että liemet ja kompura toimii eli konehuoneen puoli.

    Pidä vaan orkkiksena, Rysy on Rysy...

    Mitäs MJF tarkoitat tuolla ohjauspurkilla??
    Alipainesäiliötä?
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tätä ATC2 ohjausyksikköä missä on lämppärin hana ja ohjauselektroniikka samassa. Muoviosa missä kiertää nesteet, halkeaa ja päästää nesteet ulos/elektroniikkapuolelle.
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eilen tuli emännän siskon tenavat yökylään ja rupesivat puhumaan että pitäis päästä Ouluun Hoploppiin. Olisi kuulemma voinut kysyä papalta Toyota Versoa lainaan että mahdutaan kaikki kerralla kyytiin. Minä olin heti että ei saatana, mennään Chryslerillä. Aamulla pikapikaa vielä puuttuvat turvavyöt paikalleen, tenavat autoon, tankki täyteen ja nokka kohti Oulua. Taispa olla tähänastisista reissuista pisin yksittäinen mutka. Keviästi kulkee maantiellä satasta pintakaasulla, ei viitsi kovin tientukkonakaan olla. Muuten meni hyvin mutta takimman penkkirivin istumapaikoista meinaa tulla riitaa :) Takaisin tullessa taas tankki täyteen, 16,8 litraa meni sataselle.
     
    teippi-mikko, mukko, maxvo2 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. isalmela

    isalmela Gearhead

    No perhana, olipa mukava kuulla että perheauto sai maistaa vähän maantietä! Kulutuskin pysynyt kohtuullisen pienenä.
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllähän tuo aika pienellä menikin :) Ainakin tuohon tiiliskiveen verrattavissa olevalla aerodynamiikalla, jos malttais ajaa kaheksaakymppiä, menis varmaan vähemmälläkin.
    Ainut mikä tuossa enempi häiritsi, on tupakki-ikkunat. Ne on niin horot että sormi menee lasin ja tiivisteen välistä ja meteli on sen mukainen. 80 jälkeen vielä nousee eksponentiaalisesti. Jossain Valiantissa oli liimattu silikonilla kiinni ja ne oli hiljaiset, mutta kun tässä on niin pirun väljät niin ei onnistu sekään.
     
  15. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Tuurillahan uudet tiivarit löytyy vaikka Rokkiautosta tai Steeleltä. Ei leluja kannata liimata käyttökelvottomiksi.
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tupakkiakkunat on nyt teipattu mustalla ilmastointiteipillä kiinni, sisämeteli hiljeni huomattavasti. Samalla ihmettelin kuskinoven istuvuutta. Pykälää lokasuojaan oli ainakin 5mm. Ovessa ei suoraan ole säätöä ulospäin, laitoin shimmiä saranan ja korin väliin. Lokasuojan kans on nyt tasalla, mutta karmi ei passaa sitten sinne päinkään. On tainnut liikkua koko keulan pellit vikasuuntiin kun on vänkärin lokasuojaan tökitty joskus. Pitää jossain välissä säätää kaikki keulasta paremmin, olkoon nyt noin toistaiseksi. Niin joo, otin viime viikolla tämän taas ajoon kun käyttis on ollut katsastusremontissa.

    [​IMG]
     
    palontie, 12345678910, LPV ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kehtaisiko karmia varovasti taivuttaa??
     
  18. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Keulapeltien säätö ois turvallisempaa.

    Saattaa muuten karmi passata, mutta lasit harittaa.
     
  19. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei välttämättä tarvii olla ees tökitty vaan ainakin '67 Fury oli jo tehtaalla kasattu niin persiilleen että takaovet ei sopinu karmeihin oikein mitenkään. Jouduin useesti säätämään ikkunaa, ja saranaa. Lopputulos oli se että mittasin molemmat takaovet ja huomasin niiden olevan prässätty eri mittoihin. :rotfl::poff::wc: Olisi pitäny leikata soirot keskeltä ja hitsata ovat pienemmiksi.
     
  20. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ovien, luukkujen, lokareiden yms. sovittaminen on loputon suo, jos saa ovet nätisti istumaan ja sulkeutumaan niin sitten ei pidä vettä :confused:
     
    mukko, palontie, Inlinee ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!