ACS:stä vielä vähän..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Anonymous, 27.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vuoden 2002 tiedotus ei ole saavuttanut kovin suurta harrastaja kuntaa kun kukaan ei tuntunut tietävän mikä tämä FTCA on ja millä tavalla se on liitetty FHRA:han sen osasi suunnilleen kaikki arvata että jollain tavalla FHRA on mukana.
    Normaali Euro/japski harrastaja on tiennyt keskimäärin tuosta FTCA:sta mainoksen gti lehdestä tai sitten ei edes sitä. Moni mun tuttu jonka kanssa olen asiasta puhunut ovat kysyneet heti että mikä ihmeen FTCA.
    Näin hyvin kaksi vuotta toiminut "kattojärjestö" siis on hoitanut toistaiseksi tiedotuksen
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Mutta nyt en vaan tajua miksi siis itkeä jos ei pääse halvalla hintaa AMC:hen viemään autoja kerho-osastolle?
    Mitä sillä sit on väliä vaikka koko FTCA:ta ei olis edes olemassakaan, kun kuitenkin näyttely on FHRA:n järjestämä jo ammoisista ajoista lähtien.
    Onkos nyt niin, ettei tuuning-väki tiedä näyttelyä FHRA:n näyttelyksi?

    Jos jenkkimerkkikerho haluaa sinne kerhostandin halvemmalla, niin ne maksaa sen 50 eur FHRA:n jäsenyydestä.
    Mikä siinä sit muuttuu et onkin tuuning-kerho?
    Mielestäni ei sit yhtään mikään, onhan näyttely ollut pystyssä jo vuosia ilman että koko FTCA:ta on edes ollut. Ja jopa ne tuuning autot ja hifisydeemit on olleet esillä halleissaan ennen koko hiivatin FCTA:ta. Ainakin 90-luvun lopulla oli jo kun autoineni tuolla olin. (mut en siel tuuning puolella).

    Myöntäkää nyt jo jo, että kyse on rahasta ja unohtakaa boikottinne. Ei kukaan ole niin tyhmä, että enää uskoo tuota selittelyä kun siltä on pohja lähtenut jo aikoja sitten.
    Tai vaihtakaa edes boikotoinnin perusteita kuten FFp:n forumissa ehdotin.

    Olisko nyt jo korkea aika pyyhkiä tämänkin tapauksen pölyt maton alle ja katsoa mitä tuleman pitää?
    Jotain on jo saavutettu FTCA:n suhteen ja jos tästä eteenpäin mennään, niin tuuning-väki halajaa suurempia etuuksia mitä FHRA:n alaiset jenkkiautokerhot saa.

    Eli, saman katon alle kaikki ja eri halleihin, samoilla etuuksilla/velvollisuuksilla; boikotit hissukseen jäihin ja turvat tukkoon eri forumeissa.
    Ja sit joka jannu/mimmi rakentamaan niitä AUTOJA siihen kondikseen, että niitä KEHTAA siellä näyttelyssä ESITELLÄ!

    EDIT: Alkaa ottaa jo pattiin tää vänkääminen todellakin kun se junnaa koko ajan paikallaan! Suutun kohta ja meen potkimaan yhden tuuning autoni lasikuidut päreiksi ja siin ohes pika choppaan jonkun mobiilin ...kele!!

    _________________
    -Makke-
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2004-03-02 19:57 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikö ton ftca;n voi vain lakkauttaa jos joku kerho tai kerhot tuntee sen uhkaksi. olis vain fhra ja siihen saa liittyä jos kiinnostusta löytyy tai sitten ei.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    ajattelin etten enää lusikkaani kasta tähän väljähtäneeseen soppaan. MUTTA.

    Kerhoetuudet.

    Ajatus kattokerhosta on hyvä. FHRA:lla on valmiina yhteistyökumppaneita. Mietitääs mitä tuning puolella olisi tarjota meille? Tuningia harrastetaan paljon ja tuning harrastajien joukossa on monen moista tyyppiä kuten jenkkiautoporukoissakin. Tuning harrastajien joukossa on taatusti monta kaveria joilla olisi paljon annettavaa koko autoharrastukselle. Kuviteltaa mitä kaikkia tuning puolen hemmot voisivat tarjota meille heidän hankkimina jäsenetuina ja mitä voisimme hankkia yhdessä? Voimat yhdistämällä voitaisiin saada erittäin kattavat jäsenedut jo nykyisten lisäksi.

    Jos jäsenkunta kasvaisi vaikka puolella, niin kattojärjestöllä olisi melkolailla lisävoimaa takanaan ajaa yhteisiä rakentelijoiden etuja. Jenkki ja tuning miehet yhdistyisivät niin mitäs me sitten otetaan hampaisiimme? Ekoautoilijat???
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

    Mitä sillä sit on väliä vaikka koko FTCA:ta ei olis edes olemassakaan, kun kuitenkin näyttely on FHRA:n järjestämä jo ammoisista ajoista lähtien.
    Onkos nyt niin, ettei tuuning-väki tiedä näyttelyä FHRA:n näyttelyksi?

    Niinpä, joku olikin jo laittanut ajatukseni "PAPERILLE"
     
  6. HEMI

    HEMI 1st gear

    Edelleenkään FTCA:sta ei ole mitään muuta hyötyä kun kerätä rahaa FHRA:lle jenkki harrastuksen supistumisen myötä on rahat jostain saatava että esim kaikki kiihdytys kisat sun muut tapahtumat pystytään järjestämään.


    Mitä eikös euro/japsi harrastajat käy kattoo tai harrasta kiihytyskisoja ohan siellä niitä euro ja japsi turbo harveleitä josta moni tuning mies saa uskomattomia visioita oman auton viritykseen. Kyllä mä ainakin haluun käydä kisoja kattoo ja oon jopa valmis maksaa vähän siitä että kisat pyörii edelleen kenen luulette puolustavan noita moottoriratojen säilyvyyttä jos suurin autoharrastajien "kattokerho" kaatus.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-03-02 21:37 ]</font>
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    FFp:ssä taitaa muuten olla tällä hetkellä kuulemma 39 varsinaista jäsentä eli joku voisi kutsua "harrastelijoiden puuhasteluksi". Jäsenten määrä tosin ei itsetarkoitus kellään kai, muuta kuin toiminnan rahoittajina, jos epäaktiivista jäsenistöä haluaa.

    Kieltämättä tuo FHRA/FTCA voisi kyllä olla varteenotettava vaihtoehto kerätä harrastelijat kasaan - se nyt tämän polemiikin jälkeen on varmaan kaikille tullut jo selväksi, että johonkin suuntaan tuon Euro/Japsi puolen harrastajien on nyt kehityttävä ja kenties järjestäydyttävä tullakseen TASA-ARVOISESTI kohdelluksi Suomen autoharrastuskentällä. Kieltämättä tuo FHRA/FTCA ei ole ainut vaihtoehto, varsinkaan, kun tuon FTCA:n kaksivuotinen taival on ollut lähinnä säälittävä. Sitä tuonne FTCA:n tiedotustilaisuuteen varmaan moni kerho lähtee haistelemaan.

    Saako muuten samaan hengenvetoon tiedustella, jos joku vähän tarkempia lukuja tietäisi - paljonko FHRA/FTCA:lla on jäseniä nyt tänä vuonna tähän mennessä? Toki luvussa otetaan huomioon, että aina vuodenvaihteessa jäseniä tippuu pois aika liuta ja lisää tulee harrastuskauden aikana eli alkuvuoden luvut eivät tee oikeutta, mutta antavat edes suuntaa näin tietämättömälle.
     
  8. Roni

    Roni 1st gear

    Käyn katsomassa kiihdytyskisoja juuri noiden turbohärveleiden takia, ja yleensä myös nitronationalssissa tulee käytyä. Jo pelkästää topfueleitten takia. Indeksi luokkien kohdalla voi sitten aina käydä katsastamassa varikon. Jos haluisin tarkkuus kisoja seurata menisin katsomaan tikanheitto kilpailuja :wink:
    FHRA ne kisat on tähän mennessä järjestänyt eikä mulla ole mitään syytä ruveta niitä kisoja väliin jättämään niin kauan kuin kiinnostavaa katseltavaa sieltä löytyy kuuluin sitten kerhoon tai en.
    Nyt vaan tuntuu että niihinkin laitetaan myös FTCA nimi vain sen takia mukaan että saataisiin hieman enemmän euroharrasjia tapahtumia seuraamaan.
    Tuo kiihdytys tapahtumien seuraaminen ei kovinkaan suuressa suosiossa toistaiseksi ole euro/japski harrastajien keskuudessa, jo siitäkin syystä että varttimailia silmällä pitäen suurimmalta osalta kalusto vetää täysin väärästä päästä.
    0-1000m sopisi jo huomattavasti paremmin Euroauto harrastajille, koska ensimmäiset 20 metriä ei enään välttämättä ratkaisisikaan sitä kuka on ensimmäisenä maalissa. katupyörillä kun etuvetoinen auto ei kovinkaan rivakasti liikkeelle lähde se tuli viime syksynä alastarossa todetua. 14,1/186,5. Tuo aika ja loppunopeus ei kovin hyvin kulje kösikädessä kun vertaa sitä johonkin takavetoiseen jota on hieman rakennettu silmällä pitäen sitä että se janalta irtoaa hyvin.
    Euro/japski autot toistaiseksi viihtyneet huomattavasti enemmän tapahtumissa jossa ajetaan myös mutkia ja niitä tapahtumia on ollut kesät pullollaan ilman "kattojärjestöä".
     
  9. HEMI

    HEMI 1st gear

    Indeksi luokkien kohdalla voi sitten aina käydä katsastamassa varikon. Jos haluisin tarkkuus kisoja seurata menisin katsomaan tikanheitto kilpailuja

    On meillä näköjään jotain yhteistä vaikket jenkkejä harrastakkaan.
     
  10. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Joo, autoharrastajia kaikki ollaan, ainakin ulkopuolisten silmissä. Kerron esimerkin, omalta kohdalta. Grusingissa tuli opel porukka, tais olla Keravalta, kyselemään varovasti että saako tulla katsomaan. Varoivat ettei tule käsirysyä, yllättyivät melkoisesti, positiivisesti kylläkin. Katseltiin kalustot jenkkirauta ja turbo-opeli sulassa sovussa, kahvillakin käytiin.
    Oletteko muuten ajatelleet, sitä ettei möbilistit ole älähtäneet tuuninkia vastaan. Sillä nehän pilaavat tulevaisuuden museoaihioita koko ajan vaan enemmän ja enemmän. ACS on mielestäni paisunut liian isoksi, jalat tulee kipiäksi. Kun on niin paljon käveltävä, että näkisi edes suurimman osan autoista. Tulee ikävä jäähalliaikoja, ei ollut varmaan vaikea täyttää tilaa. Ei tarvinnut väkisin täyttää tyhjiä paikkoja. Ja kukaties kulutkin olivat pienemmät.

    Joka tapauksessa kiitokset puuhamiehille jotka jaksavat puurtaa ja ahertaa tällaisen tapahtuman eteen. Vaikea on kaikkia miellyttää. Muistakaa olla nöyriä, nöyristellä ei tarvitse, sillä ne ovat kaksi eri asiaa.
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Liittykää nyt ihmeessä tuning väki FHRA:n jäseniksi kun AMC:kin on FHRA:n näyttely;
    siis jos haluatte esitellä autojanne muutenkin kuin yksityisenharrastajan tasolla tai FHRA:sta riippumnattoman kerhon tasolla.

    Miksi siis olla jäsen jossain missä ette edes miellä kattokerhoksi?

    Tajutkaa hitossa jo nyt ihmeessä metsä puilta. Tässä varmaan alkaa pinna jo loppua jokaiselta ajattelevalta lukijalta.

    Siis, hyvät ihmiset, nyt olis jo viimeisin aika tajuta palata sieltä svääreistä Telluksen pinnalle.

    Ja edelleenkin muistutan, että minulla ei ole mitäään sidonnaisuutta FHRA/FTCA/AMC:hen. Toivon vain yhtenäisyyttä autoharrastekentälle ja siten voimme vaikuttaa paremmin lakisäännöksiin jotka asettavat rajoituksia yhteiselle harrasteellemme.
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Niin... jos AMC on mennyt liian laaja-alaiseksi, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä suoraan järjestävään tahoon, eli FHRA:han. (tämä kommentointini ei koske yksistään "rauta ja romu" nimimerkin sanomisia)
    Yhteydenotto onnistuu yhtä helposti kuin tämä OD- tai FFp-kirjoittelu, kun vain suuntaa mielipiteensä oikeaan paikkaan.

    Olisiko nyt mitenkään kohtuuttomasti liikaa pyydetty, että jatkoargumentointi menisi suoraan oikealle taholle, eli FHRA:lle näiden forum kirjotteluiden sijaan?
    Eli ehdotan kaikille jatkokommenentoinneille seuravaa; fhra@fhra.fi

    Ja tosiaan valitkaa paikka OIKEIN jos HALUATTE TODELLA VAIKUTTAA...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei jos ette halua olla minkään jäseniä niin älkää, mutta ettepä siinä paljoa häviä vaikka liittyisitte FTCAn jäseniksi MESSUJEN ajaksi ja sitten eroatte. Luulisi sen aiheuttavan enemmän närää. Ja saataisiin kunnon messut aikaan
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin siksi liittyisitte että saisitte lattiaplänttinne edukkaammin.
     
  15. Alexik

    Alexik 1st gear

    Joo-o. Kateus ja itsekkyys tuntuvat olevan alati uusiutuvia luonnonvaroja...

    Hohhoijjaa, kyllä musta olis ankeeta elää niin katkeraa elämää kuin mitä joistakin kommenteista voi päätellä niiden sanojien elävän.

    Lapsellista pelleilyä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs jos haluan rakentaa 2002 vuoden Cadilac Escaladea niin mihin ryhmään kuulun?

    Nim. Bling Bling
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    sikarikkaisiin. :grin: Nooh, Autoharrastajiin sä kuulut, täytyykö kaikki aina kategorioida. Entä jos minä rakentaisin Nissan skylinea ja työntäisin letukan 454:n sinne niin olisinko se sitten pro touringia... :wink: Tyhmyyttä ei ole oikea vastaus...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos kellä tietoa mitä liikettä pyörittelee?
     
  19. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Tässä keskustellaan American Car Showsta, ei yksittäisten ihmisten yrityskuvioista.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    ettei vaan edestakaisin liikettä.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!