Buick 300 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jopotti, 23.2.2011.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Öljynpaine on hyvä jos kone on kunnossa ja jos se on kulunut, asiaa voi auttaa asentamalla high vol -sarjan. Helppo homma sinänsä. Se on totta että tuo öljypinnan yläpuolella sijaitseva pumppu on vähän herkkä kuivana käymiselle.
    Mutta nuo ovat hienoja moottoreita kaikenkaikkiaan. Etenkin tuo 64 alukansiversio kun huomioi vielä että milloin se on tehty.
     
  2. olle

    olle 3rd gear

    Joo,totta puhut.Kyllä olen itsekin siihen ihastunut.Ikinä ollut näin pientä moottoria USA autossa,kahdeksas menossa ja silti tykkään kovasti siitä.Four on the floor ja 3.42 ehkä tehostaa tunnelmaa,mutta kuitenkin.Se vaan ihmetyttää että se vääntö näin pienessä voi olla näin muhevaa.
     
  3. jopotti

    jopotti 3rd gear

    En pääse vielä tallille katsomaan omaa lohkoa kun selkä otti ja petti.olisiko muuten mitää vihjettä kun vedet menee öljyn sekaan ja sen takia tässä konetta aukonut.vasen kansi ja imukansi on nyt irti ja niistä ei ainakaan mitään selkeää löytynyt.miksi syl.kansissa on takapäässä ja tiivisteessä vesikanava mutta imukannessa ei ?.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Sylinterikannet ovat symmetrisiä molemmilla puolilla, siksi niissä on takapäässä se imusarjan vesireikä tavallaan turhan takia. Joissain moottoreissa imusarjan takapäästä on otettu lämppärin tulovesi.
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ne kannet on 1:1 samanlaiset eli käyvät molemmille puolille. Imusarjassa ei kuitenkaan ole avoimia vesikanavia kuin toisista päistä. Sulla voi olla vedet ja öljyt sekaisin juuri sen alumiini- imusarja / valurautakannet kombinaation vuoksi. Niissä on muistaakseni eri kulma eli niiden ei pitäisi käydä heittämällä ristiin. Onko sulla koneistettu imusarjan kulmia tai tehty välilaippoja?
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    No jo PauliP ehti ensiksi, on se kone... :D

    Ei vaan, Buick- mies henkeen ja vereen!
     
  7. jopotti

    jopotti 3rd gear

    Eli ymmärsinkö oikein->vuoden 64 padan imukannen tiivistepinta eri kulmassa kuín myöhemmät vuosimallit siis jos ollut alunperin alu-sylinterikannet ?.myöhemmissäkin ollut kuitenkein alu-imukansi ?
    k.leen selkä siinä vedossa ettei tallille kykene !.koneesta ei muuta tietoa kun myyjä(omistajan poika) sanoi että tekniikka jossain vaiheessa rempattu ja löytyi vuodelta -92 v8:sta myynti ilmoitus tekniikka laitettu,uusi rätti jne.
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    Alumiiniset kannet ja imusarja oli vain vuonna 64, 65 ja uudemmat oli aina valurautaa koko setti, ja tämä koneen tehoversiosta riippumatta.

    Ja juuri tuossa on homman ydin, kansien ja imusarjan välinen kulma on eri alumiinisten ja valurautaisten kesken.
     
  9. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Mulla on NL eli 67, väri on kuitenkin vihreä.
    Kannesta imusarjaan tuleva lämmitys on myös erilainen rauta ja alumiiniversioissa.
    Puristuksethan oli varmaan aikoinaan mitattu jollain .010 -.016 peltitiivisteellä. Ja ainakin nuo Silvoliten 1.835 ch männät oli niin
    syvällä pytyssä, että uskaltaudun kokeilemaan 6.0 veivejä vakio
    5.595 tilalla...
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    No niin PauliP, tässä olisi nyt "sen" koneen merkinnät + yleiskuva miltä "se" nyt näyttää...

    Muistin väärin, se P kirjain taitaakin olla tehty kirjaimesta B, ainakin siltä se vähän näyttää.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. olle

    olle 3rd gear

    Ihan ehta 355 Wildcat,nuo numerot pitää vielä selvittää ihan yhteisen asian takia.
     
  12. Chevy_Nova

    Chevy_Nova 1st gear

    No nyt kehveli on vahannu jo konepellinkin....
    Taitaa päästä kesällä viheltelee kesämekkoja sivuikkunasta.... :pinup:
     
  13. Jupe

    Jupe Gearhead

    Höpö höpö... mä mitään ole vahannut... salama vaan saa kaiken näyttämään kirkkaammalta.

    Mun mielestä noi Roverin rivoitetut kopat istuu tyyliin paljon paremmin kuin omat peltiset, tulee sellaista wanhaa tyyliä.
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Täältä pussihousuääni orkkissävyyn maalatuille peltisille kopille. :wink: Mutta hienot nuo alumiiniset ovat.

    Millä ihmeellä olet saanut nuo stanssikoodit noin hyvin näkyviin/kuvattua? Tuostahan näkyy selvästi että P on modattu B-kirjaimesta. Näköjään niillä tehtaalla ei ole ollut sitä P-meistiä käytettävissä. Jospa ne eivät ole alunperin suunnitelleet viritettävänsä moottoria noin pitkälle aakkosissa.
     
  15. olle

    olle 3rd gear

    Mul on noi peltiset alunperin kromatut,tehtaalta tullessaan.Nykyään väliaikaisesti mattamustat,kun $ hupeni niin sitä autoa muuten ehostaessa.Muutenhan Jupen enginen värit noudattelee alkuperäistä.Onko muuten tallessa ne pakosarjan pulttien lukituslevyt,eivät näy kuvissa?
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Tuossa HP koneessa niitä lukituslevyjä ei ollut laisinkaan, vielä tällä hetkellä nokalla olevassa koneessa niitä on. Tosin eivät ole kovin hyvässä kunnossa, pitääkin tutkia olisiko niitä saatavana uustuotantona vaikka YearOnella.
     
  17. olle

    olle 3rd gear

    Pääsinpä pätemään,:)Ei niillä suurta merkitystä olekaan.Kunhan vaan muuten vaan vinoilin...Asiaakin kyllä,amerikan Joet on useat kannet tärvelleet kun ovat rautaan tottuneet ja vedelleet momentit noin niinkuin käsivaralla ja helicoiliin turvautuneet joten varovaisia siellä talleilla näiden alutoosien kanssa.
     
  18. olle

    olle 3rd gear

    Katsopa myös Cars Inc.Aika monenlaista sieltä itsekin löytänyt....
     
  19. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ei kun ihan oikeassa olet, ne levyt voisi olla ihan paikallaan! Toimisi todennäköisesti parempana lukituksena kuin tavalliset prikat.

    Ja sattuu sitä kierteiden kanssa täällä kotimaassakin... yhteen keinuvivun akselipukkiin oli millinen helicoili vedetty jo koneen mulle tullessa, itse jouduin korjaamaan kaksi lisää sillä erolla että laitoin tuumaiset. Ja nyt olen jo päättänyt laittaa tuumaiset helicoilit loppuihinkin ennen koneen nokalle tiputtamista. Inhottaa jättää sellaista "mitäs jos se kierre pettää ajossa" ajatusta takaraivoon jyskyttämään.
     
  20. olle

    olle 3rd gear

    Kyllä asiaa puhut,itsellä huomasin koneen kasauksen jälkeen kiristämisen tarvetta imusarjassa ja kansissa,olin ehkä liiankin varovainen ensiasennusta tehdessäni.Muuten se koiranpaska kampiakselin takapäässä sitten vuotaa minullakin..että näin.
     

Kerro tästä muillekin!