Caprice 305 tbi käyntiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cccbs, 14.4.2015.

  1. cccbs

    cccbs 1st gear

    Mulla on tuollainen 305 tbi caprice, joka ollut 3,5 vuotta leimaamatta ja todella vähäisellä käytöllä, n.3-5 käyttökertaa per vuosi. Nyt kun aloin sitä laittamaan niin auto lähti huonosti käyntiin ja kun sen sain lopulta käyntiin huomasim sen savuuttavan mustaa savua jonkin verran ja käynti on kyllä ontuvaa. Kun katsoin kynttilöihin ne olivat noesta mustat. Joten hirvittävän rikkaalla tuntuu käyvän. Onko kellää sattunut vastaavaa ja mikä voisi olla vikana? Map anturi?
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    kuinka vanhaa bensaa sulla siellä tankissa, nykybensa ei tahdo välillä kestää kunnolla 4kk kun jo tulee huonosti palamisesta oireita, päästömittauksessa ainakin jos ei muuten... sitte jos bensa on tuoretta niin lähtisin katsomaan ettei ole vikakoodeja ja vaihtaisin vedenlämpö anturin...
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead


    Ääni tälle.
     
  4. cccbs

    cccbs 1st gear

    Vaihdoin autoon uuden tankin ja täytin uudella bensalla, joten siitä olen varma että vika ei oo bensassa. Mutta huomio oli hyvä.
     
  5. Niitti-Jones

    Niitti-Jones 2nd gear

    Polttoaineen paineensäädin jumissa?
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla oli vastaavat oireet, kun unohtui MAPin letku irti.. :oops:
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Itse yllätyin miten tarkka 305 on siitä että tulppien kärkiväli ei saa olla kovin suuri vaikka olisi HEI jakajakin, niin kuin ruiskumoottoreissa aina on.
    Oma projekti (joskin kaasariversio) alkoi pikkuhiljaa hyytyä tallin nosturipaikalta sisään ja ulos siirtelyjen aikana ja lopulta hyytyi kokonaan. Tulppien vaihtaminen pienempikärkivälisiin ratkaisi ongelman. Venttiilijousetkin noissa moottoreissa tuntuu yllättävän helposti kuoleentuvan.
     
  8. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Eikö tuo nyt viittais liikaan bensaan, jos mustaa työntää! Katsopas sinne kaasuläppien päälle kun kone käy, tuleeko suuttimista nätti sumu vai räkiikö tai tuleeko liikaa, vuotaako! Ei noissa tarvii muuta kuin se pieni o-rengas menee rikki sieltä suuttimelta, niin tulee liikaa bensaa.
     

Kerro tästä muillekin!