chevyn apusimpukka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Arnes, 21.11.2001.

  1. Arnes

    Arnes 1st gear

    Omistan -89 chevy pick up:in.Ongelmana ollut apusimpukka joka on nyt jo vaihdettu pariin kertaan, ensialkuun tuntuu hyvältä, mutta kilometrien karttuessa käy taas väljäksi. Ensimmäinen vaihto meni takuuseen,nyt ajettu ehkä tuhat km ja taas tuntuisi olevan vaihtoa vaille.Onko muilla vastaavia ongelmia ?? Onko syynä vain huono varaosa vai mistä voisi johtua?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onko se rasvattava malli ja onko se rasvattu???
     
  3. Kimi

    Kimi 1st gear

    Capricessani apusimpukassa ei ollut rasvanippaa, ja vakavasti suunnittelin sen lisäämistä. Rasvaamaton näytti olevan kulutustavaraa...
     
  4. Arnes

    Arnes 1st gear

    Chevyni apusimpukka on rasvattavaa mallia, painoin siihen hieman lisää rasvaa, niin parani ehkä hieman, onko näin että se täytyisi rasvata n.300 km välein ? jotta sillä pysyisi jotenkin tiellä, tosin heti apusimpukan asennuksen jälkeenkin klappia hieman tuntui,asentaja meinas että suuri maa suuret toleranssit, näin kai se on, tämä apusimpukka osui kuitenkin paremmin paikalleen kuin edellinen jossa oli klappia vielä enemmän
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Rasvata pitää pari kertaa vuodessa, tuossa lienee kyseessä valmistusvika. Ainahan niissä pientä klappia on mutta ei se saa ajossa tuntua. Vaihda toisen valmistajan osaan.
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mulla oli edellinen Chevy 4x4 myös -89 mallinen.Siinä sama vika.
    Vein kärryn katsastukseen,hylkäys tuli väljän apusimpukan takia.No,ei siinä mitään,uusi tilalle ja suoraan konttorille.Taas sama homma,ei kelpais.Siinä sitten selitin et sillä ei ole ajettu kuin n.45km.Selitys kelpas ja leima tuli.
    Syy siihen että apusimpukka ei kestä on se että GM:n insinöörit on laskenu kulmat v*tuiks ainakin nelikossa.Ilmeisesti pyörältä tulevan raidetangon pätkän kulma on liian jyrkkä,ts. se työntää pidempää raidetankoa ylöspäin.
    Vika on korjattu muistaakseni -92 mallista lähtien järeämmällä apusimpukalla joka mm. kiinnitetään runkoon kolmella pultilla ja siinä taitaapi olla kaksi laakeria.
    Jossain off-road lehdessä asensivat heikomman tilalle tuon järeämmän apusimpukann.

    _________________
    Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH350+NP205+D44+12bolt

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 4x4_76 2003-01-14 16:22 ]</font>
     
  7. BlueVan

    BlueVan 1st gear

    Jaa, tuota, ei välttämättä liity tähän, mutta itselläni (Vani) apusimpukka hajosi turhan äkkiä huonon iskarin takia. Iskarin hajoamisen taas aiheutti 12mm pultti 1/2":sen tilalla.
     

Kerro tästä muillekin!