chevyn th400 tai th 4l80e kuorman kestokykky

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 80 crew cab, 5.7.2015.

  1. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    eli kuinka ison auton nuo kestävät 8) 8)
    eli voiko asentaa johkonkin jonka kokonais paino olis 8.5t mastokuorkki???
    atelin vain et ei olis heti kuin jokisen eväät
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On tota 400 askia pistetty mobiilinostureihinkin, painoa keksinnöllä parikyt tonnia.
     
  3. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    entäs toi th 4l80e sen kestävys tommoisessa kautta sen sähkö ohjauksen ohjelmointi??
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On tollastakin rääkätty ~800kaakkisella ahdinkoneella ja ainoa joka ei pysyny mukana on vakio turbiini.
     
  5. Nova400

    Nova400 Gearhead

    GM on asentanut noita 4L80E-vaihteistoja ainakin C3500HD-malliin, jonka kokonaismassa on 15000lbs ja siihen saa laittaa perään 10000 paunan vaunun. Kiloina yhdistelmän massa olisi siis 11350kg. Eli ainakin joku on tehtaalla uskonut sen kestoon :)

    Mulla on autonkuljetuskäytössä tuollainen C3500HD ja onhan tuo kestänyt toistaiseksi. Tosin muutaman kerran on saatu vaihteisto vikatilaan liiallisella ylivaihteen tai lukkoturbiinin kuormituksella, kun ei oo muistanu vaihtaa ajoissa pienempää pykälää ylämäkeen kepistä tai tällätä kunnolla kaasua, että vaihteisto itse älyää vaihtaa pienempää ajoissa. Mut onhan se aika kovalla kuormituksella tuossa käytössä verratuna esim. noin kolmen tonnin vaniin, joissa noita vaihteistoja myös on. Mulla on yleensä noin 7t kokonaismassa yhteensä ja kohtalaisella ilmanvastuksella.
     
  6. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    kiitoksia vastauksista.
    mites tuon th 4l80 sähkö ohjauksen kanssa eli miten sen rakentaa :(
     

Kerro tästä muillekin!