Farkku Bemareista kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ERT2, 11.8.2008.

  1. ERT2

    ERT2 1st gear

    Ois emännän käyttöön hakusessa 95-97 320 tai 520 farkku bemu.....
    Tyyppivikoja tai muuta huomioon otettavaa?
    Kulutus?
    Käyttökokemuksia?
     
  2. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Älä ihmeessä edes tunnusta harkitsevasi bemaria tällä foorumilla, koska sut leimataan heti kusipääkaahaajaksi. Rekkaa ittes eri nimimerkillä esim. www.btcf.fi foorumille. Voit saada jopa asiallisia vastauksia.
    Nuhanen paskahan tuollanen on, muuten suht laadukas käyttöauto. Tyyppivikoja on, niinkun muissakin autoissa, mutta niistä tiedetään enemmän muualla.
     
  3. ERT2

    ERT2 1st gear

    Jotain tällaista osasin jo odottaakkin.... :rotfl:
    Tarkennetaan sen verran että itse en hurjastele muualla kuin tuolla varttimaililla..... Etsin autoa emännälle käyttöpeliksi, vaimo on tottunut AUTOIHIN eli tarttis löytää kehonsiirtoväline joka kuluttaa hieman AUTOA vähemmän mutta on hyvä ajaa ja varusteita riittävästi. Takaveto on myös plussaa ja Omega tai sit MMMM, MMMB siis se toinen saksalainen kirosana ei tule kyseeseen.
    p.s. Henk. koht. aion taittaa työmatkani vastedeskin jenkkikasin voimin.
     
  4. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Takavedon, lukkoperän ja sopivan tehon takia minäkin olen kusipää :) käyttöautoineni.

    On, on se vaikeeta. Nyt asiantuntijat niitä lausuntoja, kiitos.
     
  5. NalleBjörn

    NalleBjörn 1st gear

    Mä ostin emännälle autoksi 525tds bemun vuodelta 95

    Ei siinä ole ollut mitään vikaa mitä ei olisi ollut jossain muussakin. Iskarit ja jarrut loppu, kilometrejä 420tkm. Öljyä joutuu vaihtamaan aika usein. 8000 km, ja sitten valot palaa kojetaulussa. Tänä vuonna taitaa olla jo 4 kertaa vaihdettu. Ilmastointi ei toimi ilman kylmäainetta.

    Kyllä mä ainakin sillä tykkään ajella, ja varmaan vaimokin kun ei ole valittanut. Kuluttaa sen 6 ltr/100km. Verot ihan vitusti ja siihen vielä muut maksut. Varmaan kuluiltaan samaa luokkaa kuin pieni 8 koneinen auto jossa pelkkä liikennevak.

    Niin ja on lukkoperää, sähköhimmeleitä, nahkaa sisällä ja korisarjaa.

    Käyttöautona helvetin hyvä, kulkee tasasesti eikä suhise tai kohise. Matka-ajossa parhaimmillaan.
     
  6. ERT2

    ERT2 1st gear

    Niin siis tiisseliä ei meinattu tankkiin laittaa.........
     
  7. NalleBjörn

    NalleBjörn 1st gear

    Sitten täytyy laittaa bensaa, koppa on kuiteski sama. Tehoa joutuu ottaan varmaan vähän enempi. Joskus oon ajellu 535 -89 hyvä oli sekin, ei tosin farmari.
     
  8. Gemssu -91

    Gemssu -91 1st gear

    Emäntä osti alku kesästä 520ia -97 farkku. Ihan hyvä peli mutta vääntöä sais olla enempi kyllähän tuoki lähtee kun lämpiää mutta itelle oisin ostanut joko 525 tai 530 lähtee erillai eikä kulutus kumminkaan nouse suhteettomasti. Ainut tyyppivika on takalasi ei aukea eikä takalasin lämmitin toimi siellä on johdot poikki ehtis vaan laittamaan kuntoon.
     
  9. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mulla on ollu pari ton ikäkauden bimmeriä,tyyppivikoja ilmastoinnin ummehtunut haju(bakteerikasvustoa),venttiili"nostajat"(hydrauli paininkupit)voi alkaa vanhemmiten nakuttamaan,huonoilla huolloilla ianakin...
    jarrujen kanssa saa olla tarkkana ettei ole levyt kulunu liian ohuiksi=>tärinää,300-sarjassa mittarivikoja jonkun verran.
    320 mallilla pärjäilee jos on manuaali,ite ottasin 328 mallina,loistava peli ajella,hiljainen ja vankka.Yleensäkin kannattaa noin vanhassa olla tarkkana,nää suomihönöjen "huollot"tuhoaa laadukkaatkin pelit,kannattaa ajaa ja tsekata mahd.moni...
    Mulla ei valittamista noista...
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Samaa mieltä ton väännön kanssa, vaatii jengaa että kerkiää. Jopa 518 parempi normiajossa ku toi 520. 525/530 jo "loistavia".
     
  11. shr1

    shr1 Gearhead

    Meillä tollanen -99 523 manuaali, 140tkm ajettu, ei juurikaan pahaa sanottavaa. Kulutus sekalaisessa ajossa jopa alle 7 litraa. Hiljanen ja jämäkkä, tykkään kovasti. Kuuleman mukaan näiden automaattivaihteistot on turhan hitaita reagoimaan esim. ohitustilanteessa, tiedä sitten. Paljon ajetuissa takatukivarsien puslat väljistyy, normikulumista siis.
     
  12. ERT2

    ERT2 1st gear

    Tänään koeajoin tämän: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 2033209&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=30071228@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=30071228@posted_by=@id_make=8@id_model=3002@tb=tmp_find_agent
    Aika ok mutta vähän oli mekaanista ääntä havaittavissa kun pääni venakopan läheisyyteen työnsin.
    Muutoin perus siisti peli, mutta onhan tuo alakierroksilla melko nuhanen.
    Harkinnassa ko. yksilö edelleen, ratkaisuja teen ens viikolla, eli lisää vinkkejä kaipaillaan.
     
  13. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ei ole kovin kaksisen näköinen kyllä.
     
  14. ERT2

    ERT2 1st gear

    No ei kai käyttöpelin tarvii kaunis ollakaan.....
    En ainakaan mätävikaa löytänyt.
     
  15. lesabre

    lesabre 1st gear

    Itse ajelin joku vuosi taakseppäin +100 tkm vm 1994 540i farkulla.

    Autolla oli ajettu 320 tkm kun luovuin siitä ja oli kyllä hieno auto ajaa.. 210kW 32 venttiilinen V8 ZF:n 5 lovisen automaatin kanssa takasi riittävän nautinnon ihan perusajossakin. Autoon vaihdettiin tuona aikana vain akku (ja normihuollot tietysti), tietysti kaikki jarrulevyistä lähtien vähän isommalla sorvilla tehty kuin noissa 518 malleissa (esim jarrulevyt muistaakseni vastaavat kuin M5:ssa), mutta laadun kyllä huomasi. Ei turhia ääniä mistään ja muutenkin mielestäni parempi ajaa kuin uudenkarheatkaan volvot tms "premiumit" jotka kuitenkin sitten taas maksaa pari kertaa vanhemman bemun verran ja menettää arvoaan sen bemarin verran vuodessa.. Kulutus oli yllättävän kohtuullinen, muistaakseni 12,4L/100 km, emännän pikkuvolvo (T4 V40) ei paljoa noista luvuista jäänyt.

    Noi on vielä hyvännäköisiäkin bemareita, nämä ihan uusimmat ei jotenkin istu silmään. Isoja muovisia kökkäleitä.

    Moottorin koossa suosittelisin valitsemaan omien tarpeiden (ja tunteiden kanssa 8) ) mukaan, mutta ei kannata ottaa sitä malliston pienintä konetta yleensä.. Käytännön ajossa soppaa saattaa kulua jopa seuraavaksi isompaa myllyä enemmän kun pitää painaa pedaalia pohjaan joka kiihdytyksessä. Sitäpaitsi ei sellainen jurruuttelu ole edes kivaa kuskinkaan kannalta.
     
  16. tabs

    tabs Gearhead

    Mulla on tollanen E36 korinen coupe kauppakassina ja mamman työautona.
    Just tallilla työn alla mätä paikkaukset=> vakio paikat, tsekkaa etulokasuojien
    alaosat,sinne sisälle kertyy paljon pashaa vuosien saatossa. Helmoissa nosto
    paikat rapistuu ym.. Kuutoskoneissa paljon päästö ongelmia=>yleensä lambdan vaihdolla asettuu.
    Plussaa ajettavuus jos puslat kunnossa,kuutosen saundi on kohtuu hyvä,takaveto.
     
  17. janski85

    janski85 1st gear

    stw bemari

    muijal ois kaupan -97 e36 farkku.318 i ajettu 160tkm.erittäin siisti ja hyvin pietty.soita jos kiinnostaa.vaihtas halvempaa jenkkii sen.050-5731666alustan nivelii(alapalloja) noist menny niiku kaikist muistaki ja takajarru kilvet lahoaa,monest olt paskana mitä töissä olen laittanut.ihan on toimivia laitteita ja sopivia käyttöautoja(kulkuneuvoja)ettei nyt väärinkäsityksiä taas ilmene :D
     
  18. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mäkin olin kiinnostunu automaattivaihteisesta bemarista tuossa taannoin, varsinkin niistä joissa ei oo nokkahihnaa enää. Aattelin että kutoskoneen ääni on kauniskin, eikä kuluta niin kauheasti joku tuommoinen 3-3,5 litranen.

    Aika herkkiä näyttävät nekin olevan ruostumaan. Tai sitten olleet paljolti huonolla pidolla.

    Mutta saivat jossain sitte peljäästytettyä mut sillä että ne ZF:n automaatit ois joteskin pehmeetä tekoo, ja jos sattuu joku oleen joskus vähä polkassut, niin sitte varsinkin.

    Manuaalivaihteiset kai on ok, mut kuka ajais manuaalilla? En tunne ketään semmoista...
     
  19. lesabre

    lesabre 1st gear

    Korjatkaa joku jos muistelen väärin, mutta kaikki BMW:t taitaa olla ketjulla jo kaukaa 90-luvun alusta? Sinkitty kori pitäisi olla noissa e34:ssa ja uudemmissa ja muistaakseni ainakin tuo 540i:n aski oli sama ZF:n tekele jota käytettiin v12 850i:ssä ja oli mitoitettu kyllä aika ronskeillekin väännöille jo tehtaalla mutta varmaankin ne on käyttäneet erilaisia askeja eri koneversioissa.

    Tyyppivikoja(ominaisuuksia) oli muistaakseni kun noista juttuja käsiini etsin aikanaan ainakin sähköpuolelta sellaiset turhat vikailmoitukset joissa polttimoita on pimeenä siellä sun täällä vaikka kaikki olisikin ollut ok. CRC:tä peliin vaan ja vähän herkistelee sieltä täältä.
     
  20. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mullon hämärä muistikuva että -92 alkaen ois ollu kaikissa koneissa, sitä aiemmin joissain oli remmiä... Mut mä aattelenkin aina "uudesta" autosta että se on valmistettu siinä -80-luvun loppupuolella tai -90-luvun alussa... :oops:
     

Kerro tästä muillekin!