FAST EZ-EFI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Topias74, 15.11.2009.

  1. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Mistä ootte ottanu sellasen virran mikä ei katkea? Antakaa esimerkkejä, mä oon nyt ottanu sen virran pissapojan säiliön pinnankorkeusmittarilta, siihen tulee jatkuva virta kun laittaa virrat päälle, samasta oon ottanu myös erillisen laajakaistan herätteen! Mut nyt on uus akku ostettu ja huomenna asentamaan, ja muuttamaan se pensapumpun ohjaus Fastin ohjaamaksi.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No sehän riippuu ihan autosta, kato sähkökuvasta miten ne menee virtalukolta tai sitten mittalet sulakerasialta. Kyllä toi tosta vielä lähtee rokkaamaan.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Koska starttaus kuluttaa eniten virtaa on GM:n insinöörit keksineet katkaista virran starttauksen ajaksi kaikilta laitteilta joita ei tarvita starttauksen aikana.

    Kirjan mukaa virtalukolta tulee virta:
    - Startatessa, on-asennossa ja "Bulb test"-asennossa sulakkeille 11, 12, 13, 17, ja 18. Tämä on se pinkki piuha virtalukonpohjalta joka haarautuu myös puolalle.
    - Startatessa pelkästään sulakkeelle 20 ja tietysti startille. Tämä on se purple-piuha joka haarautuu ECM:lle (crank nastaan C9) ja jollekkin DERM-modulelle (Air Bag).

    Tuo fluid warning center näyttäisi olevan sulakkeen 17 takana eli pitäisi tulla.

    Onko sillä muka merkitystä ottaako virran puolan johdosta vai jostain kojelaudan alta kun siellä virtalukon pohjassa ei ole kuin yksi pinkki johto joka haarautuu puolan lisäksi muille laitteille?

    Tuolla pdf:ssähän se sanotaankin:
    Be sure the “12V SWITCHED” wire is connected to a source that is hot with the key in the
    On/Run and Crank positions. Do NOT connect to the positive side of an ignition coil.


    Haluatko skannauksia jostain tietystä?
    Mulla on kaikki kolme 91 Capricen Service manuaalia.

    - Jani -
     
  4. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Katotaan niitä skannauksia myöhemmin jos ei ala vörkkimään! Kun taas kerkeis tonne talliin......
     
  5. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Itte en mistään mitään tiedä mutta eikö se ecm:n virta kannattaisi ottaa samasta piuhasta mistä originelli ecm on virtansa saanu?

    Vähemmän arpomista yhtä laihoin tuloksin :rotfl:
     
  6. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Nyt kokeilin sitä että laitoin sen pumpun ohjauksen sen fastin boxista, tuntui että toimii samalla tavalla huonosti ja omituisesti kun avaimista sammuttaa niin suuttimet täkytti ikään kuin olis laskenu paineet pois! Helvetin huonosti taas käyntiin ja sammuili ja pösähti välillä kurkuissa! No vähän aikaa kun sain käytettyä niin kokeilemaan, heti kun alkaa kiihdyttään niin horina vaan lisääntyi mut ei oikein kiihtyny mihinkään ja meni vaan älyttömän rikkaalle ettei asteikko riittäny mittarissa! Kumma juttu sinäänsä että mitään vikaa ei boxi näytä mut ei vaan toimi! Täytyy taas vissiin resetoida ja kokeilla palata edelliseen tilaan piuhoissa! Fastin näytössä kyllä tapahtui sellainen että AFR jäi 14,6 jumiin eikä liiku enää siitä! Mittari kuitenkin näyttää noin 10 ja käy huonosti ja sit sammuu eli tukehtuu! Tää alkaa tuntua taas samanlaiselle kuin viime kesäkin! :wc:
     
  7. 302TT

    302TT 1st gear

    Ja sytkäpuoli on 100% varmasti ok....?
     
  8. Topias74

    Topias74 Gearhead

    No sytkä säädettiin viime kesänä aikalailla kohdilleen, eikä siihen ole sen jälkeen koskettu!
     
  9. Jyrki R

    Jyrki R Gearhead

    Onko siinä EZ-Efissä "Timed port" virranjakajan alipainesäätimelle?

    Ei taida olla Suomessa maahantuojaa eli oletko tilannut suoraan Summitilta?
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    meillä tuo lännen ihme jäähyllä ja kas kummaa auto pelaa kaasareilla paljon paremmin.. laita tuon paketin heille tutkittavaksi
     
  11. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Ei oo mitään "timed port" lähtöä. Minä tilasin Tuumacid:in kautta oman ruiskun. En tiedä onko itekki kohta luovuttava tosta iisi efistä, ei vissiin toimi oikein, jo alunperin ruiskuautossa! Paria juttua on vielä kokeiltava!
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    mää aattelin lennättää sen 13vuotiaan tänne pistään tuon ruiskun pelittään :rotfl: http://www.youtube.com/watch?v=Il8a-z328JY
     
  13. ramair4

    ramair4 1st gear

    easy to tune,easy to use,plug and pray :rotfl:
     
  14. Topias74

    Topias74 Gearhead

    No nyt tuli mitta täyteen, hajos vielä starttikin kun piti sahailla käyntiin! :mad: Nyt on motti purettu ja kaikki viri vehkeet vaihtuu vakioks! Hyvässä lykyssä pääsis jo loppuviikosta ajeleen vakio Capricella! Eipä siinä, pääasia että pääsee ajeleen, tai myymään kaikki pois! :-? Kaikkee viriä on kohta sitten myytävänä!
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    mää oon ajellu koko viikonlopun kaasareilla.. parin viikon päästä koetan ruiskua uudestaan ehkä.... :rotfl: monta asiaa ollaan kaasareilla opittu ja tehty elämä ruiskuille helpommaksi.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joko vakiokaprise lörisee pitkin kyliä?
     
  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    No ei ihan vielä, iltavuoro sotkee suunnitelmia, tuo oli hyvä tuo "lörisee"! :rotfl: No semmonen äänihän sieltä putkista varmaan kuuluu vaikka onkin tuplaputket yksillä vaimentajilla! Kyllähän tää koko juttu vähän ketuttaa, halusin tehdä vain vähän virkeemmän kaprisen, mutta tuntuu että mikään ei toimi keskenään, tai en tiijä, ehkä mä sit oon niin tumpelo rakentamaan autoja ja pinna liian lyhyt, mut kyllä se yks kesä pitäis olla sellanen aika jossa vehkeet pitää saaha toimimaan! Taitaa vaan tuo TBI olla vähän kranttu noille virityksille! Ehkä paras ruisku systeemi kumminkin olis sellanen läppärillä viritettävä, ja säädettävä! Tai sitten on vaan tyydyttävä ajeleen vakio autoilla niin ei tarvi miettiä päätään puhki että mikä nyt taas mättää, miks ei toimi! Eipä siinä mitään, ehkä sitä innostuu rakentaan toisen motin (350 tai 383) ja sellasella kokoonpanolla mikä toimii, Olishan sellanen 400 heppanen caprice ihan kiva! 8)
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No oma 350 tbi blazeri lörisee kans, ni siitä tuli mieleen toi ääni. :rotfl:

    Tää virittely vaatii kärsivällisyyttä ja osien pitää tosiaan toimia yhdessä. Jokatapauksessa kyllähän noita tbi autoja on monet menestyksekkäästi viritelly ja kyl toi ez-efikin varmaan rupeis toimimaan, mutta eihän tossa auta kun eliminoida kaikki maholliset virheet pois ja kyl se alkaa rokkaamaan ennenmmin tai myöhemmin. Ja kyl sil sit on kivempi ajella kuin vakiolla.
     
  19. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo nyt ainakin laitan vakioks, ja ajelen sillä, tai myyn ja ostan toisen aihion tai pidän ite ja teen myöhemmin uuden koneen, ei osaa vielä sanoa! Nyt tekee vaan mieli ajaa, eikä ajatella yhtään muuta! Mutta kiitos kaikille topiikkiin osallistuneille, kyllä tää nykyaika on siinä mielessä mukavaa kun voi näin netin välityksellä keskustella ongelmista ja virityksistä, ja samalla kaikki näkee, myös nekin ketkä eivät osallistu itse keskusteluun vaan seuraavat taka-alalla, että mitä kannattaa tehdä/kokeilla tai olla kokeilematta! Mutta ei elämä tähän lopu enkä oo lopullisesti luovuttanu, sanotaan että nyt otan aikalisän tähän touhuun ja jatketaan myöhemmin! Hyvää kesän alkua kaikille! 8)

    P.S. Osia varmaan tulee myyntiin, seuratkaa ilmoitteluja! Niin voin sit ostella toisia osia! :lol:
     
  20. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Nyt löytyi ehkä syy siihen että viimeinen ajo FAST:illa meni vituiks, sytkä sittenkin persiillään, ei ollu ees asteikolla! :eek:
     

Kerro tästä muillekin!