Firestone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Slant6, 29.5.2002.

  1. Slant6

    Slant6 3rd gear

    Onko kenelläkään ollut ongelmia ko. rengasmerkin kanssa? Itselläni hajosi 205/70r15 kumi viime kesänä, kaverilla hajosi mersusta 205/60r15 ja toisella kaverilla oldsista 215/70r15. Eilen hajosi itselläni toinen 205/70r15. Kaikkia yhdistää se, että ne on sisäpuolelta hajonneita. Liitoskohta on auennut renkaan sisältä ja ilma on painunut kudosten väliin, aiheuttaen "patin" renkaan kulutus pintaan josta seuraa muutamassa päivässä renkaan räjähtäminen kovemmassa vauhdissa. Kyllähän se on ollut tiedossa että firestonet on huonot renkaat, mutta nyt menee yli ymmärryksen.
     
  2. kcl

    kcl 1st gear

    Mulla oli perheautossa pari kesää sitten Firestone F-570 malliset, 195/65x14 kokoiset ja ne oli muuten hyvät mutta kun ei niillä voinut ajaa! Aina kävelyvauhtia kovemmassa kyydissä täristi vaikka kuinka tasapainotteli. Vaihdettiin kerran uusiin samanlaisiin, vailla tuntuvaa parannusta. Kypsyttyäni vein gummit VTT:lle tutkittaviksi. Tuloksena oli se, että kulutuspinnan alla (siis vöissä) oli patteja siellä täällä. Samoja patteja oli kyljissäkin, oiskohan samaa vikaa kuin edelliselläkin? Myykä oli hiukan nöyränä, kun vein VTT:n leimoilla olevat paperit näytille; ja sittemmin on ko. liikkeestä renkaita saanut "sopivasti". En tiedä, mitä Firestone/maahantuoja on asiasta kommentoinut, itse en viitsinyt enää lyödä lyötyjä.
     
  3. KTM

    KTM Gearhead

    Tappelin pari vuotta sitten "Tulikivien" kanssa. Ne täristi aivan käsittämättömästi. Välillä vaihdoin jopa uudet vanteetkin ja ei. Lopulta paikallinen rengasliike pyöritteli aikansa ja kommentoi asiaa "Säälittävät renkaat". Firestonet juhannuskokkoon ja Michelinit alle. Nyt ei ole ollut tärinöitä.
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Itse olen duunissa Firestonea tuovan yrityksen naapurissa, tai oikeammin samassa rakennuksessa.
    Firestonehan on Bridgestonen ns. kakkosmerkki, Daytonin lisaksi. Omat kokemukset ovat, että jyristävät ajossa aivan älyttömästi. Kokeilin erästä autoa ensin hakkapeliitta2 nastarenkailla ja sen jälkeen firestonen kesärenkailla. Tulos oli että Nokialaiset olivat hiljaisemmat...
    Mistään erityisistä hajoamisongelmista en ole kuullut. Bridgestone/Firestone osaa varmaan kertoa asiasta enemmän.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mamman kinnerissä on sama ilmiö, nokian hakkis 2:set on hiljasemmat kuin firestonen kesäkummit, eritoten poikittaiset halkeamat kumahtaa oiken hyvin. Halpaa ensiasennuskakkaa.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Eikös Fordilla ole miljardiluokan riita Firestonen kanssa kun räjähtelivät Explodereissa.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Onkohan klassikkorenkaat niinkuin wide ovalit ja rättirenkaat yhtä huonoja?
     
  8. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Sen kummemmin yksilöimättä olen itsekin kuullut useilta tahoilta samansuuntaisia kokemuksia Firestonen renkaista.
     

Kerro tästä muillekin!