HEMI Cudaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 21.10.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostin tossa -71 mallin Cudan 440 motilla + toinen motti(426 Hemi) jenkeistä, mitä muutoksia siihen täytyis tehä että HEMI olis laillinen autoon?

    Tuskin niin urpoa katsastusmiestä ees on että voisin väittää että konehuoneessa oleva kone on 440 cid jos siellä lepää aito HEMI!!
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ehkä joku Heminologi osaa selvittää tän paremmin, mutta jousitus ja jarrut kai pitäis olla samaa kamaa, joten siinä mielessä vois mennä muutoksitta. Koneen kiinnikkeet on erilaiset, laatikoissakin on ehkä jotain pientä eroa, samoin hemiauton korissa on joitain vahvistuksia. En usko, että ne tosin noihin puuttuu. Sellanen puol merkittävä asia on kutienkin eri K-palkki/koneen kiinnikkeet, niihinkin saa konversio mountteja.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuule meen takuuseen siitä että ei tajuu katsastusmies että onko hemi vai 440 jos ei oo "alan" miehiä mutta tottakai se on parempi laillisena muutokset otteessa 8) ,,, meillä päin täällä lpr.n suunnalla muutama kaveri on vienyt autonsa leimalle pikkulohkon papereilla vaikka konehuoneessa on lepäillyt isolohko pannu :)
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Noitahan on niin paljon :) , että jos kyseessä on korinvaihtoauto
    suosittelen tyytymään siihen 440 wedgeen .
     
  5. arzi

    arzi Gearhead

    Jees, oon samaa mieltä että kyllä noiden asioiden kanssa kannattaa tarkkana olla. On nääs niitä asian tunteviakin katsastusmiehiä olemassa. Kotikaupungissa viime keväänä omaa autoa katsastaessa lepovuorossa oleva katsastuskonttorin "setä" tuli auton alla käytyään kyselemään ja ihmettelemään isolohkon kokoa. Vastattuani kertoi kuulemma näin myös lohkon kyljessä lukevan.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Itseasiassa, ei ne ole siitä kiinnostuneita onko siinä Hemi vai Wedge, ei sitä otteessakaan lue. Koneen koko siinä lukee, ja sehän voi olla 426 lohkossakin mitä tahansa kampurasta ja pikkasen porauksestakin riippuen. .070" ylikokoinen 426 hemi on 440. Joten, jos haluaa, niin ei sitä todellakaan tarvitse muutosleimata. Itekin ajoin vuosikaudet löijyllä 440:llä jossa oli koneen valunumerot muutettu 361:si, ja auto oli aikoinaan katsastettu 360 pikkulohkolla.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Joo laita vaan! Onks niissä tosiaan eri palkit? En ole huomannu eroja, toisaalta ei mulla ole Hemin palkkia ollutkaan? Hyvin Istuu Hemppa isolohkon palkissakin? Jotain pieniä eroja siellä täällä pikku jutuissa. Jos org isolohko ilmastoinnilla nii silloin samat paksuimmat etuvääntövarret ku Heimossa? Jos laitat 2x4 kaasarit orggis ilmanputsarilla nii putsari ottaa pyyhkijän mottiin kiinni. Hemillä oma pyyhkijän motti missä tötterö kääntyy sivulle. Käy kattoo malli ja merkkikeskustelu Parsapurkki 2x4 siinä ex omistaja käyttänyt tavallista pyyhkijän mottia, mutta putsarille jouduttu antaa lekaa että mahtuu.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ...ja vielä katsastuksesta.. Ei koskaan ollu mulla ongelmia. Otteessa luki koneen koko 7.21l. Vuosikatsastuksessa läpihuuto juttu, mutta FHRAn kisoissa katsastajat nipotti. Ois pitäny lukee Hemi otteessa. Vai niin? Kävin konttorilla kysymässä ja ne ei Hemiä otteeseen kirjoita. No koneen koon ois kai voinu pudottaa 6.96litraan. Kisa katsastuksessa sanoin että se on 060 ylikoossa eli 7.21L!
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ...ja vielä osien eroavuuksista. Tuo ei ole Hemin jarrutehostaja mikä on parsapurkki kuvassa. Vähän lekaa venakopalle ja tehostajalle ja siellä on.. Myös toisella puolella lämppärin motin kans sama show.. Mielenkiintoinen pikku proggis ku säädetään venttiilit. Venakopat ei nouse ennen kun jarrutehostaja poistettu ja se on B-bodyssä mukava ja ahdas ruuvaa irti sisäpuolelta..
    E-body vielä ahtaampi konehuoneesta? Kävin just kattoo 71 Cudaa missä Hemi ja ahtaammalta näytti vaikka siinä oli OIKEAT jarrutehostaja, pyyhkijänmotti ym..
     
  10. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Hyvin istuu Hemppa isolohkon palkissa ???
    Ei kyllä pitäis......

    Ainoastaan, jos on uuslohko Wedgen koneen korvilla....
    Tai käytetään Schumacherin konversio kiinnikkeitä...

    Alkuperäiseen kysymykseen:
    Onhan Hemin saanut -71:seen, joten se on vaan katsastuskonttorilla ilmoitusasia.Ei ne katsastuskonttorilla tosiaan mitään Hemi vahvistuksia alustasta etsi (ei ainakaan multa kyselly......tosin itse vastaavat olen kyllä varmuuden vuoksi väkertänyt...).Haluavat kyllä isolohkon jarrut, vääntösauvat......jotka kyllä taas kannattaa laittaakin...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin HEMI on leimattu, ei ollu kun muutoskatsastus.
    Tosin konehuoneessa tuli jotain ongelmaa, kun konetta vaihdettiin(en siis minä) mutta nekin on voitettu.

    Vaikka asennusten kanssa olen tumpelo, niin Mopar tietoa silti löytyy jonkinverran...

    Keväällä HEMI näyttää voimansa Hemiorange Cudassa orggis teipein (maalataan).
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lapualta löytyy palkki,joka tehty Hemiä varten,siis koneen kiinnike korvat muutettu,hyvin HEMI siinä pysynyt kiinni yli 12 vuotta.E-bodyssa ollut.Myydään tarpeettomana 80 euroa.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se ota mihinkään pyyhkijän moottoriin kiinni
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Edelliseen lisäten, että varsinkaan jos asennus on muuten toteutettu oikeaoppisella tavalla.
     
  15. niklas_

    niklas_ 1st gear

    ostitko siis ´cudan kans jenkeistä?
    paljonko maksoi? tullit? verot?
    meinaatko laittaa shaker pelti? onko jo valmiina?
    toivottavasti siinä on- 71 maski/etuloksut kunnossa, maksaa nimittäin hunajaa.
     
  16. superbird

    superbird Gearhead

    Kerro lisää autosta,millä koneella alunperin.Milloin tuotu maahan ja tullattu ei löydy mainintaa tullin autoveropäätös taulukosta?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    En ostanut autoa jenkeistä, vaan pelkän moottorin ja sekin maksoi hunajaa.

    Cuda on tuotu joskus aikanaan muuttoautona ruottista, tuolla 440 cid, tf 727 manuaalikoneistolla ja 8 3/4 lukolla, tekniikalla.

    Kaveri on merimies, motti tuli sen mukana laivalla jenkeistä ja hinta oli niin karmee etten kehtaa sanoa, mutta istuu nyt komeasti cudan keulalla kevättä odotellen...

    Niin joku kysyi tuossa noista maskeista sun muista, kaikki -71 mallin hilppeet on tallella...
     
  18. always bb

    always bb Gearhead

    just joo
     
  19. niklas_

    niklas_ 1st gear

    ebayssä myytiin siistit ruosteettomat etulokarit 4000 taalaa pari.
     
  20. always bb

    always bb Gearhead

    paljonko joutuu maksamaan maskista jos loksut maksaa kultaa oman painonsa.
     

Kerro tästä muillekin!